Tikkende lyd fra Bærbaren?!

  • Hej alle,


    jeg undre mig meget over en tikkende lyd som min bærbar laver - lyder som om det kommer fra harddisken. Dette har stået på i ca. 2 mdr nu. Er der nogle der har en ide om hvad dett eskyldes ?


    Lydene kommer i variationer, hvilket vil sige at den ikke altid er der...

  • Nu er jeg ikk en vild ekspert :T Men hvis det skulle være harddisken, kunne det være noget der har sat sig fast og når den så tager sine mange omdrejninger laver den klik lyd som du snakker om. Du siger at det kommer i variationer, hvilket også passer fint med at omdrejningerne varierer afhængigt hvor meget den arbejder.


    Jeg forbinder altid kliklyde med noget der har omdrejninger/bevæger sig som f.eks. blæsere, cd-rom drev osv..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Jeg har også selv en HDD som tikker en gang imellem. Typisk er det tegn på at den snart vil dø. Det kan blive værre med tiden, men min lever endnu. Men den tikkende lyd kommer nok fra læser armen som kommer for langt frem eller tilbage på skiven.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Har du vigtige dokumenter liggende på den, så ville jeg skynde mig at tage backup af alt det, som jeg ikke ville miste.
    Tikkende lyde fra en harddisk, er ikke et godt tegn og jeg ville da kraftigt overveje en ny harddisk eller sende den til rep., forudsat der stadigvæk er garanti på den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • I øvrigt et meget velkendt fænomen i bærbare hvor der flyttes meget rundt på maskinen mens den kører - det kan HD altså ikke holde til i længden.


    /ask

  • er det noget den altid har gjort...for det er der altså visse typer hdd der rent faktisk laver....og kan holde til .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • den har i hvertfald gjort det i forholdsvis lang tid efterhånden,


    den er købt i Fona, det en ACER ASPIRE 7730G -


    nogen der kender til Fonas kundeservice mht. til rep osv?.. overvejer at tage ud med den nemlig...men lige pt. kører den som den skal.

  • Fona er vel som andre butikker, så længe du er inde for reklamations tiden.. Dog er fona nok de værste til at sælge alt det forsikrings crap ved siden af..


    http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=182


    Men kan se du for et rep. nummer hvorefter du så kan følge din vares status på deres hjemmeside.. Fin idé..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_