Ny Gamer-PC - Hvilken programmer?

• HeeY Folks.

Jeg er i den heldige situation at jeg fik min nye Gamer-PC ind af døren i Fredags og har her til aften fået den op at køre med Windows XP Pro.
    Nu er mit spørgsmål så, hvilken programmer vil i anbefale mig jeg henter og ligger ind på den?

Liste over programmer jeg skal bruge.
    - Torrentsprogram
    - Downloadprogram
    - Adaware/spyware
    - General vedligeholdeses program.

Hvilken programmer vil i anbefale?
    Kom gerne med andre relevante programmer, hvis i synes jeg mangler nogen.

På forhånd mange tak.

Ezequiel Lavezzi

Oprindeligt indlæg af SenZer
    Nu ved jeg ikke hvad computer du har.. Men jeg vil sige at du skal droppe xp og få win 7 ind.. så udnytter du også alle rammene

Kommer vel an på hvor mange ram han har ;) Men hvis det er en forholdsvis ny maskine skulle der vel være mindst 4gb, og så ville jeg også smide win 7 på i stedet for xp pro.

Superantispyware kan anbefales.

Ccleaner er også et bud.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Jeg ville også smide antivirus på hvis jeg var dig. Hvis du gerne vil have en godt, gratis alternativ ville jeg snuppe Avira AntiVir. Der kommer godt nok en popup når man opdaterer, men den kan ret nemt slås fra.

Oprindeligt indlæg af dasjap
    Men hvis det er en forholdsvis ny maskine ...

Mon ikke vi skal gå ud fra det, når den kom ind af døren i fredags? Medmindre den altså er købt brugt :D

Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg ville også smide antivirus på hvis jeg var dig. Hvis du gerne vil have en godt, gratis alternativ ville jeg snuppe Avira AntiVir. Der kommer godt nok en popup når man opdaterer, men den kan ret nemt slås fra.

Mon ikke vi skal gå ud fra det, når den kom ind af døren i fredags? Medmindre den altså er købt brugt :D

Jo det var bare en tale måde, eller sagt på en anden måde en skrive/forstå fejl, er ved at være halv træt ;)

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

• Jooh.. Det er en ny maskine med 4 GB ram. :)
    Med hensyn til virusprogram har jeg anskaffet mig Mcafee 2009.

Har ikke rigtig tænkt mig at skifte til Vista, eftersom jeg har hørt det ikke helt skulle være sandt at Win XP ikke kan udnytte alle de ram. Det kræver så vidt jeg ved kun et lille indgreb i BIOSen.

Ezequiel Lavezzi

Oprindeligt indlæg af Ezequiel Lavezzi
    Jooh.. Det er en ny maskine med 4 GB ram. :)

Har ikke rigtig tænkt mig at skifte til Vista, eftersom jeg har hørt det ikke helt skulle være sandt at Win XP ikke kan udnytte alle de ram. Det kræver så vidt jeg ved kun et lille indgreb i BIOSen.

Ezequiel Lavezzi

Han skrev jo også Windows 7 ;)

Oprindeligt indlæg af Ezequiel Lavezzi
    Jooh.. Det er en ny maskine med 4 GB ram. :)

Ezequiel Lavezzi

Ja det var nu windows 7, og kan ikke forstå du vil beholde et uddateret styresystem hvor driver understøttelsen bliver ringere og ringere?

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• XP synger på sidste vers, systemet går ind i sit 9 leveår og så stopper microsoft's forpligtigelser overfor det. Sådan har de altid gjort og det sker osse med XP jfr. roadmaps.

Du kan se der går kortere tid mellem nye versioner af Windows bliver tilført, nu kommer Windows 7 om et par måneder og Windows 8 er allerede annonceret til at komme i 2012 hvor jeg tror at understøttelsen af Vista stopper, siden Windows 7 allerede har fået rigtig godt tag i folk og nok ender med at blive den succes, som Vista skulle have været.

Det er bare udviklingen.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Når jeg har formateret min computer har jeg en lille liste af programmer jeg smider på pc'en.

Utorrent - Torrent program
    Avast Antivirus
    Gom Player - Avi og Mkv afspiller (.srt og Idx/sub)
    Winamp
    PowerIso
    WinRar

Hvis jeg kommer i tanke om flere så skal jeg nok tilføje på listen.

Oprindeligt indlæg af Hampen
    Gom Player - Avi og Mkv afspiller (.srt og Idx/sub)

hvis Gom Player er samme koncept som VLC player vil jeg ik bruge den til mine mkv filer, da VLC stadig har alt for mange codec fejl til mine anime mkv'er derfor bruger jeg CCCP med den tilhørende Media Player Classic Homecinema som følger med og det spiller bare plus jeg bruger mit Cuda til decoding af x264 med CoreAVC Professional Edition :)

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

hvis Gom Player er samme koncept som VLC player vil jeg ik bruge den til mine mkv filer, da VLC stadig har alt for mange codec fejl til mine anime mkv'er derfor bruger jeg CCCP med den tilhørende Media Player Classic Homecinema som følger med og det spiller bare plus jeg bruger mit Cuda til decoding af x264 med CoreAVC Professional Edition :)

Jeg har ingen problemer haft med Gom Player på min T240. Det kører flydende og ingen fejl whatsoever. Jeg hentede bare det nyeste codec fra deres hjemmeside go så kørte det.

Tager dit program også .srt filer og lign?

• yup, den tager, srt, sub, txt m.m osse når det ik er mkv den ska bare hedder det samme som den video den høre til.