Ny computer i high end

  • Hej


    Er kommet lidt til peenge og vil have en ordentlig stationær pc nu. Har været væk fra udviklingen i næsten et år, og vil gerne høre hva i vil sige, det må gerne være byg selv, men hvis det findes til ordentlig pris så er samlet også iorden.


    Skørm og andet tilbehør skal ikke med i prisen!


    Har godt vel en 12-15000 kr. som jeg vil skyde i den hvis det rigtige bliver fundet.


    Hvad ville i bygge hvis i havde valget. for er sq lidt på tyndskidsmark med alt den finde nye teknology. :D


    Der er givet fuldstændig frit slag.


    Den skal have:


    [list=a]


    Ikke et teenage kabinet, meget gerne stilrent


    Relativ støjsvag.


    God køling, til start ikke et krav med vand.


    [/list=a]




    Det var lige de krav jeg har nu,


    Tjekker nok først ind i morgen, efter jeg har været til scanning, så ser vi om der er nogle forslag der er interessante, hvilket jeg er rimelig sikker på.


    Tak på forhånd,


    Pancake / PandeX

  • Byg den selv hvis du kan? :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Godt at se at nogle fag folk stadig findes.


    Jeg har en 24" Benq skærm, med hdmi.


    Og den skal bruges til hugh end gaming, og er ikke rigtigt vild med det der OC. Så det er lige meget om det er det vilde OC udstyr. :D


    Kigger lige på det du har fundet der når jeg er tilbage fra scanning. om ca 1,5 - 2 timer.


    Vil helst bygge den selv, men som sagt hvis det ikke koster meget mere at få en samlet, så er det også iorden.

  • dasjap har et godt system. Men jeg vil dog køre med et Nvidia kort og større cpu, da du giver en stor mulighed, for at samle et godt system, ved at lægge 12-15000 kr,- ud.


    Her er mit bud:


    Bundkort: Gigabyte GA-EX58-UD4 <---------------------- Link 1.541 kr,-


    CPU: Core i7 I7-950 <--------------------------------------- Link 3.796 kr,-


    RAM: OCZ Gold 3 x 2 GB <---------------------------------- Link 897 kr,-


    Psu: Corsair HX750W <------------------------------------- Link 998 kr,-


    GFX: Asus GeForce GTX 295 <----------------------------- Link 3.293 kr,-


    HDD: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class 1TB <----- Link 574 kr,-


    CPU Køler: Prolimatech Megahalems <------------------- Link 520 kr,-


    Kabinet: Antec Performance One P182 <---------------- Link 934 lr,-


    I alt: 12.553


    Hvis jeg var dig, ville jeg også overveje om ikke at vælge en Core i7 Extreme Edition I7-965.
    Så bliver prisen 15.580 kr,- Bare et lille forslag, hvis ikke du vil OC', så skal du ikke tænke på cpu kraft i lang tid :crazyeyes:


    CPU: Core i7 Extreme Edition I7-965 <------------------- Link 6.823 kr,-

  • Okay, er den psu stor nok til at tage en 295'er, har en ven der var hans nemlig ikke stor nok. Og hvor meget mere ydelse vil man mærke med den 950 cpu mod den 920. for der er jo væsentlige pris forskelle, ( selv om man har penggene vil jeg bare høre om det er de ekstra knaster værd)
    Og er 6 gb ram nok, kan se flere steder at de sælger med 12 gb, ville det være en ide at tage 12 gb istedet for? eller kan det slet ikk mærkes.



    Tusind tak for den tid i har lagt i det indtil nu :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pancake
    Okay, er den psu stor nok til at tage en 295'er, har en ven der var hans nemlig ikke stor nok. Og hvor meget mere ydelse vil man mærke med den 950 cpu mod den 920. for der er jo væsentlige pris forskelle, ( selv om man har penggene vil jeg bare høre om det er de ekstra knaster værd)
    Og er 6 gb ram nok, kan se flere steder at de sælger med 12 gb, ville det være en ide at tage 12 gb istedet for? eller kan det slet ikk mærkes.



    Tusind tak for den tid i har lagt i det indtil nu :D


    Jeg vil påstå du ikke kan mærke forskel medmindre du overclocker. Du kan uden problemer clocke 920 til 3,0ghz. Ang 12gb ram tror jeg ikke det kan svare sig for en gamer maskine, der er ingen spil der bruger så meget ram.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pancake
    Okay, er den psu stor nok til at tage en 295'er, har en ven der var hans nemlig ikke stor nok. Og hvor meget mere ydelse vil man mærke med den 950 cpu mod den 920. for der er jo væsentlige pris forskelle, ( selv om man har penggene vil jeg bare høre om det er de ekstra knaster værd)
    Og er 6 gb ram nok, kan se flere steder at de sælger med 12 gb, ville det være en ide at tage 12 gb istedet for? eller kan det slet ikk mærkes.



    Tusind tak for den tid i har lagt i det indtil nu :D


    Efter at have kigget på det engang, kunne jeg godt se, der var en lille flaskehals på psu'en, hmm..
    Hvis du kigger [URL=http://www.tomshardware.com/charts/2009-desktop-cpu-charts/benchmarks,60.html]her[/URL], kan du se at der er forskel på et 920 og 950, men vi skal også tænke på at du ikke vil oc, så han skal have lidt juice fra starten.


    Jeg tror et Corsair HX850W vil være fint nok. Pris i alt: 12.723 med et HX850. Så er du sikker på det køre ;)


    [Edit]
    Kig på 940'ern. Det er næsten det samme som 950'ern.
    Skal lige se om jeg kan finde prisen til 940'ern,

  • Okay har kigget lidt på det, og synes at 950 med 295, ser godt ud, det er heller ikke så vildt emget dyrere end det andet forslag. Men er stadig lidt i tvivl ang psu, for synes altså ikke en 750 lyder af nok til en 295, men det er kun efter hva jeg har hørt fra venner.



    Edit; he okay en 850 psu, ja det må være nok, og du har ret i at jegh skal have lidt juice :D fra starten, for vil helst ikke ud og købe nyt efter 4 månedere eller noget i den stil.


    Tager sq 950'ern med det samme, der er jo ingen prisforskel på dem, så det kan ikke betale sig at tage 940.


    Husk andre forslag er stadig velkommne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pancake
    Okay har kigget lidt på det, og synes at 950 med 295, ser godt ud, det er heller ikke så vildt emget dyrere end det andet forslag. Men er stadig lidt i tvivl ang psu, for synes altså ikke en 750 lyder af nok til en 295, men det er kun efter hva jeg har hørt fra venner.



    Husk andre forslag er stadig velkommne.


    Jeg har et 275, og et TX750W, det køre meget godt, og stabilt, og der er massere power til mine andre ting. et 275 bruger ca 219 W. Og et 295 bruger ca 289 W. Det er ikke meget mere strøm. Der står på Nvidias hjemmeside, at Minimum System Power Requirement (W) er: 680 W. Så 750 skulle være fint.
    Men lad tråden køre lidt, og så må vi se om der er nogen med erfaring med sådan et 295, vil lave en post.


    [Edit]
    Link til Nvidia's hjemmeside omkring GTX 295

  • Jeg ville hoppe på Desjap's model, ud fra et par betragtninger.


    I7 er så kraftig en CPU, at regnekraft ikke er noget problem uanset hvilken model, du vælger og som du selv er inde på, mener jeg personlig ikke 950'eren er de ekstra penge værd for det, som du får ud af det i forhold til 920.


    965 er kun for seriøse OC folk eller folk som elsker blære effekt ved at sige, jeg har det bedste penge kan købe, har almindelige computerfolk brug for 965, slet ikke.


    Samme gør sig lidt gældende for GFX 295, som godt nok det kraftigste kort, du kan købe, men hvad får du ud af de mange penge for det kort. Ja godt nok har den 2 GPU'er og er lynende hurtig, men hvor mange spil er det nu lige der understøtter det ? og hvordan er det nu lige med driver understøttelsen for dobbelt GPU kort ?.


    4890 leverer varen som topkort i spil til en overkommelig pris uden at gå på kompromis nogen steder, sådan er det bare.


    Noget helt andet er, at direkt-x 11 kort er lige om hjørnet så i mine øjne er 295, næsten spild af penge.


    Ram se nu bliver det lidt svært, om du kan udnytte 12 GB, som udgangspunkt nej det kan du ikke hvilket vil sige, du har ram til at sidde i maskinen som du ikke kan bruge, svarer lidt til at smide penge i toilettet og se hvad du kan købe der for dem.
    Dog afhænger det af dit OS osse, men igen som almindelig computerbruger, er 6GB rigeligt, du kan jo altid opgradere.


    Jeg vill bruge nogle af de sparede penge på en anden PSU fra enten Silverstone, Enermax eller Antec Signature, så kan du vist ikke rigtig få noget der er bedre der.


    Det var bare lige, mine 25 ører.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvis han er ude efter et High-End Gaming system, tror jeg ikke han vil spille spil fra 2001, alle de nye spil, som jeg og mange andre og han sikkert også kommer til at spille. Understøtter kraften fra et 295. Så det er det ultimative gaming card. Alle de der ATI kort, det er bare ikke værd og bruge penge på. (min mening)


    Edit.
    Jeg siger ikke på nogen måde de er dyre. Ja, de har en høj FPS, men de har ikke Shader?, om du køre crysis med 60 FPS eller 75, 80. Gør ikke nogen forskel. *For det menneskelige øje :razz:

  • Vise ord.


    Tror faktisk jeg vil tage det lidt til efteretning, for du har ret hvad skal men med et 295, når der snart kommer d11 kort, så måske skal jeg nøjes med et billigere kort indtil da, men som sagt jeg skal lige tænke det igennem. for har heller ikke lyst til at vente i umenneskelige tider på at få det nyeste, for så er jeg sku blevet gammel og grå inde det sker.


    Men vil nu beholde den psu, da corsair er rimelig kvalitet. ihvert de par stykker jeg har haft. og faktisk tror jeg, jeg også tage 950, men har en god ven der lige kommer og kigger det igennem her om et par dage, han har sq lidt mere forstand på den end lille mig :D


    Men igen mange tak for jere kostbare tid :D

  • Syntes bare det er som at smide penge ud af vinduet hvis du køber 950, de 0,4ghz ekstra er ikke små 2000kr mere værd. Så hellere bruge pengene på noget ordentlig lyd og lydkort som jeg forresten har glemt i mit forslag :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Har hørt godt om dette. Audiotrak


    Hvilke højtalere har du?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70