Ny computer i high end

Oprindeligt indlæg af Hampen
    Så'n er det jo med hardware. Det er jo relativt "billigt" til et vist punkt og derefter stiger prisen hurtigt. Spørgsmålet er bare, hvor mange penge man har :) Husk nu at tjekke om dit nye bundkort er quad sli kompatible. De GTX295 falder nok snart i pris og så er det jo rart nok hvis man kan køre 2 af dem :P

Har du valgt at bygge selv?

Næppe. Det gør topkort fra Nvidia sjældent. prøv f.eks. at søg på 8800GTX eller 9800GX2 på edbpriser. De koster det samme som i deres storhedstid.

• De kort er EoL (End of Life) og bliver ikke produceret længere. Når Radeon kommer ud med deres 5000 serie, så skal der nok komme et drop på Nvidias 200-serie. Hvor meget, skal jeg ikke udtale mig om.

De kort er EoL (End of Life) og bliver ikke produceret længere. Når Radeon kommer ud med deres 5000 serie, så skal der nok komme et drop på Nvidias 200-serie. Hvor meget, skal jeg ikke udtale mig om.

Ja det er korrekt. men de falder aldrig så meget, at det rigtigt kan betale sig. Tror kun lige et 9800GX2 var nede og snuse til 2600,- før det steg igen. Og det er jo stadig er en ordenlig røvfuld penge.

[Edit] Jeg snakker stadig kun om deres topprodukt. Ikke om 200-serien generelt. Der er jo allerede sket et kraftigt fald på f.eks. 260GTX, der startede ud med en pris på 2300-2400,-, hvis jeg ikke husker meget fejl.

• "at det rigtigt kan betale sig" er relativt og afhænger af selve personen og individets indkomst og krav. Men der er ingen tvivl om at de sidste fps er rigtig dyre.

Det er jo også først i de sidste par år at Radeon har kunne være med og nu ser det jo ud til at de prøver at steppe i fronten. But no matter what, så er det jo kun bonus for os tweakers :) Better graphics ftw! :clap:

"at det rigtigt kan betale sig" er relativt og afhænger af selve personen og individets indkomst og krav. Men der er ingen tvivl om at de sidste fps er rigtig dyre.

Det er jo også først i de sidste par år at Radeon har kunne være med og nu ser det jo ud til at de prøver at steppe i fronten. But no matter what, så er det jo kun bonus for os tweakers :) Better graphics ftw! :clap:

Det kan vel aldrig betale sig, når både ATI og Nvidia kommer med nye dx11 kort i 3 og 4 kvartal.

Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Lad mig skære det i pap. Der er ingen der siger at et 4890 yder bedre end et GTX295. Der bliver sagt, at et GTX295 ikke er pengene værd. Tildels fordi du kan få et bedre setup biligere, enten ved Crossfire eller SLI, og tildels fordi det er mange penge at smide ud på et kort der kun understøtter dx10.0, når dx11 er lige om hjørnet. Så er der mere fornuft i at smide penge efter et kort, der yder rigtig godt, men kun koster under det halve. Så kan Pancake jo investere i et sprit nyt DX11 kort om to-tre måneder. Capice?

Hvis nu du går et par sider bag ud i tråden;

Oprindeligt indlæg af SenZer
    gtx 295 er bare 2 gtx 260 der er lagt sammen.

Og da 4890 æder gtx til morgen mad. vil jeg tro det.

Oprindeligt indlæg af dasjap

Det tror jeg du har ret i, det mener toms ihvertfald.