Canon EF-S 55-250 mm f/4.0-5,6 IS
Elgiganten annoncerer med ovennævnte til 2.259,-
Er det et fornuftigt køb til ens 400D, hvis man ønsker lidt mere zoom?
Canon EF-S 55-250 mm f/4.0-5,6 IS
Elgiganten annoncerer med ovennævnte til 2.259,-
Er det et fornuftigt køb til ens 400D, hvis man ønsker lidt mere zoom?
http://www.edbpriser.dk/Produc…=canon+55+-+250+mm&sp=all
Her kan du få det billigere..
Men tja, det er sikkert et meget fint objektiv, men er du bare lidt prof, så vil kvalitet være al for lav, den er lavet i plastik og er til begyndere som gerne vil tættere på sit motiv.
QuoteOprindeligt indlæg af gaming-king
Men tja, det er sikkert et meget fint objektiv, men er du bare lidt prof, så vil kvalitet være al for lav, den er lavet i plastik og er til begyndere som gerne vil tættere på sit motiv.
Sikke en gang vås.
Dette objektiv er absolut ikke dårligt, billedkvaliteten kommer fra den person der står bag kameraet.
sagde jeg billedetkvaliteten var dårlig |Henrik|???
Nej jeg sagde at kvalitet er dårlig. Som i byggekvalitet. Læs lige hvad der står en anden gang.
For der er self en forskel på et L-objektiv og et canon-entry objektiv.
QuoteOprindeligt indlæg af gaming-king
Tak for linket - kunne sørme ikke selv finde det.
Jeg har som nævnt et Canon 400D. Jeg tror ikke, at der i det hele taget er proffer, der anvender det
En ting er at kvaliteten ikke holder til ørkenture i støv og sand - det er mere billedkvaliteten, jeg tænker på (jaja - afhænger af manden bag kameraet, men alligevel... )
Hvis jeg var dig ville jeg købe en 70-300 4.0-5.6 IS til 3800 kr i stedet..
QuoteOprindeligt indlæg af origin
Hvis jeg var dig ville jeg købe en 70-300 4.0-5.6 IS til 3800 kr i stedet..
Ok - tak for det gode råd, men kan du sætte et par ord på, hvorfor det skulle være et bedre køb?
Op til 300 mm, det kan jeg godt se, men er kvali i øvrigt bedre?
Det er bedre glas, det er ikke et EF-S, du har mere brændevidde.. Det er ihvertfald lige det jeg kan komme i tanke om..
Om det er EF eller EF-S har som så egentlig ikke en dyt at gøre med om det er dårligt eller ikke det er bare et spørgsmål om det passer til fullframe eller ej.
55-250mm vil lave ca samme kvali som dit 18-55mm levere så er du tilfreds med det så ser jeg ingen grund til at smide flere penge efter et andet objektiv hvis du alligevel ikke har det behov.....
Noget andet er så sys jeg folk skal lade være med at sammenligne internet priser hvor du får no what so ever service, med priser i butikker hvor du rent faktisk får en service del med, når det er sagt ja så ved de ikke en skid om kamera udstyr i elgiganten
QuoteOprindeligt indlæg af jK^
Om det er EF eller EF-S har som så egentlig ikke en dyt at gøre med om det er dårligt eller ikkedet er bare et spørgsmål om det passer til fullframe eller ej.
55-250mm vil lave ca samme kvali som dit 18-55mm levere så er du tilfreds med det så ser jeg ingen grund til at smide flere penge efter et andet objektiv hvis du alligevel ikke har det behov.....
Noget andet er så sys jeg folk skal lade være med at sammenligne internet priser hvor du får no what so ever service, med priser i butikker hvor du rent faktisk får en service del med, når det er sagt ja så ved de ikke en skid om kamera udstyr i elgiganten
Nej det har det nødvendigvis ikke, det er helt korrekt, jeg kan så selv sige jeg har god erfaring med det objektiv jeg linkede til, da jeg selv ejer det. Det er nok det det bedste zoom objektiv du kan få inden du rammer L serien
Ihvertfald hvad jeg har hørt om Elgiganten så ville jeg meget hellere købe det over nettet om det så kostede 500 mere..
Jeg står med det samme problem. Jeg har et EOS1000D Canon SLR-kamera, og jeg vil gerne købe en ny linse. Jeg har også kigget på Canon EFS55250MMIS (som nævnt tidligere), og nu er står jeg med et dilemma.
Jeg har læst jeres svar, og Origin siger at http://www.photoshop.dk/pi/Can…0_5_6_IS_USM_526_273.aspx er et bedere valg.
Jeg synes aldrig jeg fik en konklusion. Hvilket er bedst (til eksempelvis mig). Jeg er amatør, og mangler en linse som kan zoome mere til f.eks. situationsbilleder og portrætbilleder.
Begge objektiver er gode i deres prisklasser.
jeg bruger selv 55-250mm IS nu, og har også haft 70-300mm IS USM
og jeg synes at 70-300mm IS USM er noget bedre byggekvalitet (55-250mm synes jeg føles lidt plastik agtig) og 70-300mm har en noget hurtigere fokusmotor.
men til din behov og hvis budgettet betyder lidt kan du sagtens vælge 55-250mm som levere nogle fine billeder.