Xbox 360Elite VS. PS3 80gb

  • Hey Tweakere.


    Jeg har i mandags købt en PS3 80 gb i expert til hele 3300 kr.


    Jeg er dog blot kommet i tvivl om jeg skulle have valgt en Xbox360 elite i stedet.


    Altså - Xbox'en er jo billigere lige nu, men så vidt jeg har undersøgt på coolshop så er spillene til PS3 billigere.


    Er der nogen der evt. har erfaringer med begge maskiner og kan give lidt info, eller bare nogen der kan hjælpe mig med om jeg skal gå ned og få penge tilbage for den her maskine(Jeg har til og med på Mandag til at få penge tilbage i)



    Please help me ! :)


    På forhånd tak,


    /tuketuk

  • har begge dele men det her er et svært valg.


    Xbox 360 har Xbox live hvilket er et kæmpe plus, dog skal du betale for at have det.
    De har også et langt større spiludvalg i forhold til ps3en.
    Xbox har også flere unikke spiltitler end ps3 i øjeblikket.


    hælder dog selv imod ps3 da jeg har haft playstation siden den første udkom.
    Mener også ps3 er en lille smule kraftigere end xboxen, men er dog ikke sikker
    et stort plus med ps3 er du kan se Blueray film, og Xboxens Hd-dvd er dødt'
    kan også bedre lide at sidde med en ps3 controller, Xbox controlleren ligger ikke lige så godt i hånden

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

    Rettet en gang, sidst af BK-Martin ().

  • Kommer meget an på hvad du er til..


    Jeg har selv lige solgt min PS3, da jeg overhovedet ikke brugte den.
    Den stod bare og samlede støv.
    Til gengæld bruger jeg min Xbox360 mange gange om dagen.


    Nogen bruger bluray som et godt salgsargument til at vælge PS3..
    Dog bruger jeg selv min alm. blurayafspiller til at se blurays på..


    En PS3 bruger godt 200W på at se bluray.. Hvor en alm. afspiller bruger ca. 30..


    Xbox Live koster godt nok..
    Men køber du Live på nettet i stedet for hos Microsoft kan det fås MEGET billigere..


    Jeg synes selv multiplayer delen er MEGET bedre på Xbox'en..

  • Synes bare det er et mega svært valg for har ærlig talt ikke lyst til at betale for live selvom det er billigt - har regninger nok i forvejen - Kan man spille online på sin PS3 bare ved hjælp af sin Playstation store account?

  • Ja det kan man..
    Men efter min mening er Live alle pengene værd..
    Selve online delen er meget bedre på Xbox'en end på PS3'en..


    Jeg købte mit live fik jeg 4x 13mdr til 230 kr. stykket.


    Nu er MS dog stoppet med at lave 13 måneders kort.
    Så de hedder 12 mdr. nu..


    http://instantlivecodes.com/


    De har 12 måneder til ca. 225,-
    Det ca. 19,- pr. måned.. :)
    Det burde de fleste have råd til..

  • Min stemme går også til Xbox'en.


    Den har et større udvalg af gode spil også har man mange muligheder for at lave om det på.


    Xbox live er også et kæmpe plus okay ja det koster penge men hvad giver man ikke for f.eks at spille wow..

  • Jeg holder mig til PS3 jeg syntes klart det er den fedeste konsol. jeg har llige solgt min X360 da den bare stod og samlede støv.. det kan godt være der ikke er så mange eksklusive titler som der er til Xboxén men nu har PS3én jo heller ikke været ude så lang tid som xboxén har...og Ja du spiller gratis online på din PS3 det koster dig intet :)


    Så mit valg ryger på PS3én :)

  • Emh eksklusive titler...hmmm jeg har nu begge konsoller...jeg kan nævne 5-6 xbox spil som er noget værd ala.... GOW som ikke skal hentes på live (tic tac toe og andet crap osv.) jeg har i tankerne 7-8 eksklusive spil til ps3 som er originale og fede spil som jeg husker.


    Det her fanboyisme er skidt nar manden spørger pænt. Synes folk ikke skal udtale sig så længe de ikke har ejet eller ejer begge konsoller. Begge maskiner har fede eksklusive spil... kvalitet kan dog diskuteres af xbox'en og dine penge er godt givet ud (ps3) når man snakker multimediamaskine, kvali og grafisk spil som killzone 2 kan intet komme i nærheden lige for tiden.... hvis man er ligeglad med det jamen så kommer det an på spillene og hvad den skal bruges til udover spil. Men man kan få en brugt xbox til ca. 900kr på dba så hvorfor ikke købe begge ;)?.

  • Kan ikke se hvorfor man ikke skulle komme med sin mening. IMO er det eneste gode ved ps3 at den har blue ray.. så længe man ikke kan hacke den er den imo ingen ting værd. Self kan man gå og vente. for jeg nægter godt nok at give så mange penge for et spil. De er sikkert kun så dyr pgaa de har fået den lavet så sikker.


    En gamle xbox ved man hvad er :P se det var et smart system de lavede den gang ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tuketuk
    Tak for hjælpen alle - men har fået en meget god fornemmelse for min PS3 - påtrods af prisen.


    hehe ^^ Grafikken hjælper også lidt med en HD tv der kan køre 1080 P


    har en PS3 500GB :clap:


    men er godt nok skuffed over at "alle" de titler jeg er interesseret i, er 720p til PS3, hvor det er det modsatte billede med XBOXen


    RESIDENT EVIL 5 - PS3-720p/XBOX-1080p
    SILENT HILL 5 - PS3-720p/XBOX-1080p
    FALLOUT 3 - PS3-720p/XBOX-1080p
    TIGER WOODS 2009/2010 - PS3-720p/XBOX-1080p


    men den laver et lækkert 12-bit 1080p 24Hz Blu-Ray Billede