hjælp! min pc har ikke kontakt til min skærm

  • Hej alle Tweakers
    jeg har lige skiftet bundkort, cpu og gfx.
    og nu når jeg starter min computer kan jeg ikke få noget frem på skærmen nogen der har nogle ider om hvad der måske kan være galt ?


    har testet om minne ram er certifikeret til mit bundkort (det var de)
    og har testet at mit GFX sidder rigtigt i og der er strøm på..
    (har måske en andelse om det er min cpu.. ved ikke helt, men måske den er defekt .. kan man teste den på en eller anden måde uden den brånder af?.. havde tænkt på at afmontere blæsseren til cpuen så kan jeg da se om den arbejder for den vil sandsynligvist slukke computeren når den bliver for varm, men er lidt bange for om man kan komme til at brænde computeren af med det?) men det var bare en tanke om hvad det måske kunne være, heller ikke det sygeste computer geni desvære..


    men mange tak på forhånd!!

  • hvad er der i pcen? :)
    og du har lagt den det forkerte sted :) den skal lægge i hardware...

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • det er hvad der er i min computer nu..
    Bundkort : Foxconn C51XEM2AA
    Cpu : AMD Athlon 64 X2 600
    GFX : Zotac geforce 9600 GSO
    Ram : Kingston KVR800D2N5/1G
    Strømforsyning : Antec 408w 9amp 12v


    computeren starter kan høre de normale start lyde som computeren giver bip osv.. og den kan også åbne cd drevet og det lyser nede i computeren og alle blæserne køre rundt men der kommer ikke noget op på skærmen den er bare sort og skriver "No Signal"



    nogen forslag ?

  • Fik et lign problem med min pc for noget tid siden, og det viste sig at være mit bundkort som var stået af.
    Hvis du har mulighed for det, så få testet dit gfx i en anden pc. Det er højst sansynligt enten dit gfx eller bundkort som er defekt.
    ps: går ud fra at du har prøvet begge udgang på dit gfx, for at teste om der "bare" er røget en udgang ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • nogle gange skal man via skærmens knapper tvinge gfx kortet til at se skærmen, hvis du bruger digitalt output ...det store hvide stik....har din skærm både digital og det gamle stik, så præv evt at sætte en adapter på gfx og så et af de gamle gfx kort stik til skærmen....hvis der så er billede, så ved du at det er fordi den ikke umiddelbart kan se det digitale output.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.