Højtalere til PC!


  • Var jeg godt klar over m8 :cheers:


    Skod. De ik sidder et optisk/coax kabel med ;(

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Er der egentligt nogle som har et sæt Edifier S730/S750? Og nogle som ved hvor man evt kan høre bpde et sæt Edifier og et sæt Logitech z5500? :)


    Syntes nu også at det Edifier sæt ser lækkert ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Er der egentligt nogle som har et sæt Edifier S730/S750? Og nogle som ved hvor man evt kan høre bpde et sæt Edifier og et sæt Logitech z5500? :)


    Syntes nu også at det Edifier sæt ser lækkert ud.


    Tror ikke du kan få lov at høre dem i butikkerne. :D

  • jeg ved at i ComputerCity i Esbjerg.. der har de både S730 og Z-5500.. og man kan høre dem begge.. men de har et kæmpe udvalg af højtalere man kan prøve at høre..


    jeg troede at Z-5500 var det computer anlæg med størst sub.. men skal da lige love for at Edifier har overgået dem.. den er jo mega den sub.. :crazyeyes:


    men tror faktisk det er samme størrelse.. altså selve højtalere.. tror nemli bare det er kassen som er større..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Okay :) Så må jeg se om jeg kommer forbi Esbjerg inden for den nærmeste tid...


    Tænkte bare lige på Edifiers da sattelitterne har sepereret diskant, hvilket jo kan være meget godt.
    Ved ikke hvordan det virker med "alt i en" som hos Logitech.

  • tja.. ved Edifier, som du siger.. er dikant(højtonerne) på deres egen tweeter.. og mellemtonen er så under den..


    hvor hos Logitech kører med Mellemtoner på alle satelitterne.. men altså.. jeg kan ikk sige der er den store forskel.. jeg har hørt begge.. og må sige, at jeg ikke kan mærke den store forskel..


    personligt ville jeg vælge Z-5500 da det er surround.. hvis Edifier stadig solgte S750er.. havde jeg dog valgt det..


    så..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Tror også det bliver Z5500, da det er billigst og har flest indgange.


    Kan nu eller godt lide at Edifiers Sattelitter er i træ og de er lidt større. Ved du hvor mange tommer enhederne i de edifier er?


    Og det er da godt nok sørgeligt de ikke sælger S750 mere! :(

  • nej det ved jeg ikk.. men mon de ikke er 2,5"/3"?..


    men tror os fjernbetjeningen er mere værd ved Logitech.. selvom de nu aldrig er meget at komme efter i dem.. det er kun B&O som har forstået at Alu og en god vægt får følelsesværdien til at sige.. alle andre bruger plastik.. og det er sq synd.. X(

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    nej det ved jeg ikk.. men mon de ikke er 2,5"/3"?..


    men tror os fjernbetjeningen er mere værd ved Logitech.. selvom de nu aldrig er meget at komme efter i dem.. det er kun B&O som har forstået at Alu og en god vægt får følelsesværdien til at sige.. alle andre bruger plastik.. og det er sq synd.. X(


    Hehe ja :)


    Tjek lige din MSN. Har prøvet at adde dig.


    Du kan evt. adde mig.


    flindt_55@hotmail.com


    Det er en del nemmere at stille spørgsmål der :P For har en del. Håber du vil svare på dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Et optisk kabel og et lydkort der har optisk udgang :) også kaldet S/PDIF


    Oki jeg fatter lige ingenting af det der, ret sørgeligt.


    X-FI xtreme gamer, har dette sådan en udgang? Dette skulle man vel mene?


    Så for at køre det digitalt, forbinder man tingene via et optisk kabel, istedet for det medfølgende analog?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Ang. det med bulder-bas, er det jo bare at lade vær med at overdrive..
    Det er jo ikke meningen man skal kunne høre bassen. Den skal bare væreder, og fylde de lydtoner ud som de små ikke kan.
    Synes desuden det spiller rigtig godt. Har et dyrt anlæg i stuen og sammenligne med, og det er sgu fair givet ud for 2.200kr.
    -Ville under ingen omstændigheder købe et rigtig anlæg og sætte til for de penge.


    -Og du kan bruge et normalt Phono-kabel i okay kvalitet til Coax-indgangen. Jeg havde et par stykker liggende, fra jeg skiftede til HDMI i stuen, så det røg da lige ind til computeren i stedet.


    Og RasmusS.. Så vidt jeg ved, er der "optisk ud" i en SPDIF udgang, og mener kun du kan få det digitalt i stereo.
    Hvis du har Z5500, vil det smarteste være at sætte de 3 medfølgende kabler til, så du får 5.1
    Der er ikke den helt vilde forskel på 5.1 digital, og 5.1 analog på dette system.
    Jeg har sat begge både Coax, analog og optisk til for at høre forskellen, og ja.. Det lyder lige herligt. :D

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hmm.


    Skal til at bestille, men kan sgu ikke finde ud af om jeg skal have et sæt Edifer S730 eller Z5500..


    Er der nogle som ved om man kan høre begge sæt et sted i kbh?


    Kan sgu ikke bestemme mig for hvilket jeg skal købe. Har læst nogle steder at sub'en til z5500 er lidt "mudret" og det ville da nok være en skam :)


    Men z5500 er jo også lige 400kr billigere end S730, hvilket bestemt ikke er dårligt :D Sgu et svært valg.
    Overvejer også at købe et ordentligt HIFI anlæg, men tror bare lige jeg skal nøjes med det her først.

  • Z5500 er på tilbud i denne uge i Elgiganten til 1999,- ..


    -Og subben skal du bare være påpasselig med. Det er jo ikke meningen at den skal HØRES, som mange har tilbøjelighed til. Den skal bare fylde de toner ud som satellitterne ikke kan. Ikke overdøve dem. For ja, da får du en mudret bas.


    EDIT:
    Nå, Dustin har dem sørme billigere.. Kan se de er faldet noget i pris den sidste måned.. Betalte selv 2.200 for mine i midten af Juni :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Z5500 er på tilbud i denne uge i Elgiganten til 1999,- ..


    -Og subben skal du bare være påpasselig med. Det er jo ikke meningen at den skal HØRES, som mange har tilbøjelighed til. Den skal bare fylde de toner ud som satellitterne ikke kan. Ikke overdøve dem. For ja, da får du en mudret bas.


    EDIT:
    Nå, Dustin har dem sørme billigere.. Kan se de er faldet noget i pris den sidste måned.. Betalte selv 2.200 for mine i midten af Juni :crazyeyes:


    Hehe ja, det er jo helt rigtigt det du skriver :)
    Ja Dustinhome har dem på tilbud til 1700kr. Hvilket IMO er rigtig billigt.


    Dog ved jeg ikke om jeg skal snuppe et par Edifier istedet for. Det ligner på div. reviews at de har en noget strammere bass.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Logitech Z5500, Edifier S730 eller Razer Mako?


    Se væk fra prisen. Det er sgu ligegyldigt med den! Nu skal der nogle meninger på bordet :D


    Logitech Z-5500. ;)


    Grundet:
    Surround (5.1) og flere indgangs mugligheder.

  • Z-5500


    Grund: Logitech laver altid gode produkter, og da dette er en af deres high-end serier, bliver det ikke bedre.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_