Phenom 720 unlock 4th core

  • Hejsa.


    Er det muligt med mit mobo at unlocke Phenom 720be 4th core?


    Mobo : Gigabyte MA790X-UD4


    Jeg har opdateret mit mobo til den nyeste version.


    Btw.


    Hvad sker der hvis jeg prøver at unlocke den 4th core og så den ikke kan fordi den er defekt den kerne?


    Nå jo, hvordan unlocker jeg :D

  • Du skal vist slå AAC til i BIOS, hvis dit bundkort understøtter dette..?


    Hvis den ikke kan, så slår du det vist bare fa igen. Det skulle fungere ligesom alm. OC. Virker det ikke, prøver man bare andre settings ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du skal vist slå AAC til i BIOS, hvis dit bundkort understøtter dette..?


    Hvis den ikke kan, så slår du det vist bare fa igen. Det skulle fungere ligesom alm. OC. Virker det ikke, prøver man bare andre settings ;)


    Ikke for at lyde som en newb ( jeg har brugt bios til at OC'e ). Men Hvor finder jeg den "ACC"

  • Det er vist kun Asrock og Biostar, der har lavet bundkort, der kan det:


    http://forums.ocworkbench.com/showthread.php?t=83260


    Søg iøvrigt på ocworkbench efter unlock core. Det er klart et hack.
    Det er Asrock 790GX og Biostar TA790GX 128M.


    Men hvis dit Gigabyte kan, så:
    go into bios press Ctrl + F1 go into overclocking tweak at top you will see ACC( advance clock calibration set to hybrid and all cores.you will have 4 cores on reboot...
    http://valid.canardpc.com/cache/banner/578355.png


  • Umiddelbart kan jeg ikke finde den såkaldt ACC mulighed.


    Kan det godt passe at man skal klikke " Delete " knappen for at komme ind i bios`?

  • Det er forskelligt fra bundkort til bundkort, men ja, på mit Gigabyte skal jeg også trykke på "delete" for at komme ind i BIOS.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • ACC står for Advanced Clock Calibration, så det kunne der evt. også stå istedet for ACC inde i BIOS :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har et Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P DDR-3 Bundkort og her kan det lade sig gøre , men det er kun med en af de første bios det kune lade sig gøre .
    Har lige været inde at se bioser for mit bundkort og kan se at der lige Pt kun er 2 bioser og måske en som kan unlock den 4 kerne .


    Da det kan være svært at skille de mange bundkort navne fra hinanden , vil jeg tro at din er AM 2 + og ifølge det du selv skriver kan du se bioser her .


    http://www.gigabyte.com.tw/Sup…Model.aspx?ProductID=3002


    Jeg vil tro at det er denne bios du skal bruge .
    F2a Update ACC code for Phenom X3 CPU




    Kan lige sige at min kører godt på 4 kerner men ikke helt fejlfrit men det kan vi snake om hvis det lykkes dig at unlocke din .


    Lige nu kører jeg på 3 kerner , men kan se at der findes en bios som er rimelig ny som måske også kan unlock den 4 kerne så den dovnloder jeg nu .


    Se evt min profil

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud

    Rettet en gang, sidst af janbau ().

  • Så kører min på 4 kerner igen . Kan se at der er kommet en ny ting i bios som heder Firmware men det kan vi komme tilbage til .


    Du sagde at du havde den nyeste bios . Du kan også gøre det fra Windows af du skal bare downloade et program på Gigabyre hjemmeside .


    Jeg kører nu med den nyeste bios af de 2 der nu findes til mit bundkort .


    Og jeg kører i bios med ALL cores , Den ville ikke første gang jeg valgte Auto . Men der var som sagt kommet en ny funktion som heder Firmware og her valgte jeg Hybrid og valgte ALL cores .
    Nu gemmes med F 10 og Pc lukker ned og inlæser denne funktion i bios . Herefter startes pc og nu kører den med 4 kerner . Du kan se det når pc starter op .
    Det virker også når det står til Auto i Bios .
    Og nu kører det så nu skal jeg til at teste stabiliteten på denne bios , det bliver dog først imorgen .

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud

    Rettet 2 gange, sidst af janbau ().

  • Hej det var et meget kort svar !!!


    Har nogle spørgmål ??


    Har du prøvet at opdatere bios


    Hvilken bios kører du på


    Jeg har tidligere kun kunnet få unlocket min med den bios jeg skriver i min profil . Jeg opdagede igår at der var komet en ny bios til mit bundkort og den hentede jeg fra Windows med det program som kan hentes fra Gigabytes hjemmeside .


    Og her er der som sagt komet en ny funktion i bios under ACC som kaldes Firmware og her skal den stå til Hybrid og bare Auto .


    Har du denne Funktion i den bios du har nu ?


    Hilsen janbau

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud


  • Prøvede med begge bios. Dvs. Den nyeste " F3f " og den du linkede til. Prøvede ved begge at sætte dem til "All cores" under ACC.


    Har ikke fundet den firmware. Jeg tror næppe at jeg har den firmware.

  • Det var en skam hold godt øje med om der kommer nye bioser den kommende tid , Som jeg har sagt er der kun 2 bioser ud af ca en 7 - 8 stykker som jeg har prøvet på mit bundkort .



    Kører nu med den nyeste som har denne firmware funktion og det er kun når denne bliver aktiveret at den kører på 4 cores .


    Så hold øje med bios update !!!!!!

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud