Windows xp Eller Vista ??

• Heej.

Jeg køre nu med Windows xp og jeg ville gerne høre om det er bedre at spille på Vista. Jeg spiller meget Css og derfor ville jeg godt vide om (VISTA) er bedre ind Windows xp til at game på.
    Jeg har mange venner som har (Vista) og de siger det er skide godt.
    Men jeg har også mange der siger at (Vista) stinker. Og at Windows xp er meget bedre.
    Så derfor ville jeg gøre høre hvad i siger?? :crazyeyes:

Mvh. Michael

• For det første burde denne tråd nok flyttes til software sektionen :)

For det andet er der meget delte meninger i "xp vs. vista" debatten ligesom med f.eks. "xbox 360 vs. ps3".

Jeg har selv brugt vista i halvandet år efterhånden og er ganske tilfreds med det. Performance mæssigt i spil har jeg ikke oplevet forværringer men omvendt heller ikke nogen mærkbar forbedring. Eneste relevante forskel mellem xp og vista i mit tilfælde er understøttelse af DirectX 10.

Generel undersøttelse af programmer osv. er også super fin. Det med at mange programmer ikke kunne køre i vista høre fortiden til da vista blev lanceret. Det har ihvertfald været sådan i mit tilfælde.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Jeg har en bærbar med XP og har brugt XP i mange år. Derudover har jeg en stationær med Vista som jeg har haft i godt et halvt år.

Ærlig talt er jeg ikke særlig imponeret over Vista. Bevares, det er blevet lidt flottere, men jeg har flere gange overvejet at gå over til XP på den stationære eller evt. Windows 7 beta. Det er kun ren dovenskab der har holdt mig tilbage.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Jeg syntes VISTA er ganske udemærket og savner ikke XP...

Selvfølgelig skulle man lige finde ud af at finde rundt, men syntes det er bedre...

Nå det så er sagt, så glæder jeg mig også til Windows 7...

• Behold XP.
    Vista er ikke bedre at spille på. Selvfølgelig er der forskelle på de to styresystemer, men de har hver deres fordele, og med hensyn til gaming, får du ikke noget ud af at skifte.

Hvis du gerne vil skifte styresystem senere, kan du vælge Windows 7, som udkommer i Oktober. Men jeg tror nu ikke det vil forøge din spilglæde.