Hvad er min pc værd?

  • Hej. Jeg står og overvejer at gå ud og købe mig en ny computer, derfor overvejer jeg også at sælge min nuværende computer, da det ville hjælpe med i prisen på den nye.


    Info omkring min computer:


    XP Home Edition
    CPU type: Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15x200)
    3,5 GB DDR2 SDRAM Corsair
    Grafikkort: Radeon X600 Series Secondary(256 MB) og Radeon X600 Series(256 MB)
    Lydkort: Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]
    C: 149448 MB


    Hvad vil i tro at jeg kunne få for min computer, hvis jeg sælger den nu og her? :)


    Mvh. Rosdahl


  • Alder og kvittering? :D

  • Computeren er 3 år gammel, men har sat nogle ekstra dele ind i den så alle delene i computeren er ikke 3 år gamle. Bla. rammene er ½ år gamle kun.


    - Er ikke sikker på jeg har kvittering til den, da det var en gave fra min onkel der arbejder med videresalg af Dell i Danmark. Men måske har han det :)

  • Er der original windows ? med skive og kode ?


    For jeg tror den vurdering du har fået er meget passende, den original windows og måske en lidt bedre beskrivelse kunne dog trække lidt op...


  • XP Max 200,- (Det er 32 bit & Home)
    CPU: 150-200,-
    RAM: Du har vel 4Gb ??? Er det 4x1Gb eller 2x2Gb ?? (3.5Gb Ram lugter af en 32bit begrænsning).
    GFX: 100,-Lydkort: ??? (Dette er vel dit bundkort med alt Onboard). 150,- (Indtil du har et modelnr.)
    C: ?? Hvad er mærke + model + Interface på din 160Gb HD ?? 100,-


    Du kommer ikke op på 1K. Det er MEGET gamle sager. Som der nævnes, skal du forsøge at specificere ALLE dele mere præcist, eller sætte den til salg på DBA/QXL.



    Mvh. Jan

  • Har en ven der siger at jeg kan få 1500 kr. for den, og han er rigtig meget inde i computere. Så synes da det er mærkeligt at jeres bud er så langt fra hinanden. Men tak for hjælpen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rosdahl
    Har en ven der siger at jeg kan få 1500 kr. for den, og han er rigtig meget inde i computere. Så synes da det er mærkeligt at jeres bud er så langt fra hinanden. Men tak for hjælpen :)


    Måske er han ikke så meget inde i computere alligevel :)


    Et optimist bud ville nok ligge på 1500kr men så har du altså også skudt papegøjen. Mere realistisk ville være 1000kr på DBA osv som der bliver nævnt.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Men nu kan det også være fordi han kender til nogle ting ved min computer som jeg ikke lige har fået oplyst herinde? Blandt andet med at der ligger mange muligheder i min computer til at gå ind og forbedre den. Med ekstra plads til ram, grafikkort osv.. Der er måske nogle ting der?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rosdahl
    Men nu kan det også være fordi han kender til nogle ting ved min computer som jeg ikke lige har fået oplyst herinde? Blandt andet med at der ligger mange muligheder i min computer til at gå ind og forbedre den. Med ekstra plads til ram, grafikkort osv.. Der er måske nogle ting der?


    Altså, nu skal det ikke være negativt, eller "mudderkast", men 1500,- ?????
    Vi snakker 3 forskellige RAM moduler = Single Channel = SKIDT.
    Vi snakker en MEGET gammel CPU = Ikke mange muligheder.
    Vi snakker et GFX der yder dårligere end mange Onboard løsninger.


    Hvis det var min PC, og jeg blev budt 1000,- for den solgte jeg den og grinte resten af dagen - No Offense !!!

  • Er fuldkommen enig med de andre !


    Prøv at se hvad jeg har købt for 2500,-


    Cpu: Intel Core 2 Duo E8400 3,6GHz/1600 FSB/6MB L2 Cache
    Cpu køler: Thermalright Ultra 120 Extreme
    Bundkort: Asus P5Q Deluxe
    Grafikkort: GeForce 9800 GTX+ (512MB GDDR3)
    HDD: Samsung Spinpoint F1 1000GB (1TB)
    Ram: Corsair 2x2GB , 1066MHz
    Drev: Samsung WriteMaster DVD-brænder
    Trådløst netkort
    Power supply: CoolerMaster Real Power m700 , 700Watt
    Kabinet: Lancool sort m. 4 blæsere (2 front, 1 bag & 1 til cpu-køler)


    Så du skal bare være glad hvis du får 1000,- . Mange ville ikke give mere end 700,- for det du sælger

  • Føler da ellers at min computer kører fint. Ved godt det ikke er den bedste. Hvilket også var grunden til jeg ville til at finde mig en ny. Men den kører altså helt fint, det er slet ikke det.

  • Jeg må desværre holde med de andre.


    Jeg har lige solgt min pc som var væsentlig bedre end din, der var godt nok ik gfx kort med men den var overall noget kun bedre, den fik jeg 1700kr for, og tingene der var 2 år gamle...



    Så skynd dig hvis der er nogen som vil give 1000kr :)

  • Undskyld, men nogen gange tror folk bare deres maskiner bliver mere værd med tiden. :pokey:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"