Indlæg af Humlegrib

    okay... tak for svarene....


    Så er problemet bare at jeg ikke kan få lov til at komme ind i BIOS.


    har prøvet flere gange... enten så bliver skærmen bare sort og så sker der ikke mere... eller også ignorerer den bare at jeg trykker på del. og starter windows op.

    Hej igen...


    Ja det med OC ved jeg godt... men i manualen står der kun OC bag ved 1866 mhz, ikke efter 1333 mhz. og da det jo er DDR3 ram, skulle 1333 mhz vel ikke være noget problem ?


    Jeg har også kigget lidt i cpu-z, her står der at rammene ved 533 mhz kan køre 7-7-7-27
    men hvis man sætter dem op til 609 mhz kører de 8-8-8-31. Kan man stole på det ???


    Det undrer mig lidt, når rammene er solgt som 1800 mhz med cl. 7-7-7-24

    Hej tweakere....


    Jeg har endelig fået taget mig sammen til at bygge og samle mit nye setup.


    Det består af:


    MB: Gigabyte GA-790FXTA-UD5
    Cpu: AMD Phenom II x4 965
    Ram: OCZ Black edition, 1600 mhz cl 7-7-7-24
    GFX: ATI Raedon HD 4890


    Efter samlingen af dette setup ved standard indstillinger har jeg lagt mærke til at mine ram "kun" kører 1066 mhz, det gør de ifølge cpu-z.


    Hvis jeg kigger i bundkort manualen står der at det understøtter 1066/1333/1866 OC
    Som jeg ser det skulle bundkortet altså understøtte 1333 mhz som standard, så hvorfor har det valgt at køre mine ram ved 1066 mhz ?


    Håber nogen kan hjælpe mig med at løse dette...


    Mvh Anders / Humlegrib

    Okay... så det er ikke noget jeg skal opdatere ? eller indstille ?


    Hvad med det der TRIM, er det noget der virker automatisk eller noget jeg skal aktivere ?

    Hejsa....


    jeg her lige købt en Kingston SSDNow V-series gen.2 128 GB SSD disk.


    Jeg har sat den i min bærbare computer som den eneste disk.


    Jeg har kørt ATTO disk benchmark tool, både på den gamle HDD og så på SSD disken.....


    Den gamle alm. HDD fik en score på ca. 80/80 MB/sek. (skrive/læse)


    Min SSD får en score på 105/230 MB/sek. (skrive/læse)


    Jeg ved bare ikke rigtig om skrive hastigheden på SSD disken er som den burde være ?


    læse hastigheden er jo rigtig høj, men syntes skrive hastigheden er lidt lav.... er der noget jeg har glemt ?


    Mvh Humlegrib

    okay.... havde tænkt at købe en 1 TB til install af programmer, samt lager for spil, billeder, musik osv.
    og så måske en mindre disk (250 GB) til systemet.... eller måske en ssd.... hvor meget skal man bruge til system disken ? kan 64 GB gøre det eller skal man op på 128 GB ?

    Jeg har et hav af DDR2 ram liggende.....


    2*2 GB Kingston HyperX pc-6400 CL5 (4 gb kit dual channel) KHX6400D2K2/G4


    2*1 GB elixir pc-6400 CL5 (2 GB kit dual channel) M2Y1GH64TU8HD6B-AC


    4*1 GB qpi pc-6400 MEARE422LA


    skriv hvis int.

    byggekvalitet ?


    Den dell jeg havde begyndte at falde fra hinanden efter 4 mdr. den MM-vision jeg har nu, fejler intet og virker bare.... der er intet galt med deres byggekvalitet....
    De er nok ikke lige så flotte og fancy som Dell, men kvaliteten er der ikke noget galt med....

    Dell er for dyre i forhold til hvad du får af dem....


    Jeg ville vælge en bærbar fra MM-vision i stedet for.... og så får du oven i købet 2 års fuld garanti og en service aftale.


    Hvis du køber den billige (7995.-) får du en i7 720QM, 4 GB DDR3, 500 GB Hdd, ATI HD 5650, og full HD.


    Hvis du køber den dyre (10995.-) får du 8 GB DDR3, 128 GB SSD-disk og Blur-ray drev.


    Du skal bare lige huske at tilkøbe windows7.

    Tror det var dette han mente....


    F3: Data Transfer Rate / Media to/from Buffer(Max.) 250 MB/sec


    F1: Data Transfer Rate / Media to/from Buffer(Max.) 175 MB/sec

    Hey.....


    Jeg har aldrig før spillet Call of Duty, men syntes jeg har lyst til at prøve det.... men hvilket skal jeg købe ?


    Hvilket af dem er bedst til ps3 ?
    hvilket har den bedste grafik og det bedste gameplay ?


    Mvh Humlegrib