Hvor vigtig er det at updatere sin bios...har jeg endnu ik gjort og kan se at der er kommet 6 updates på soltek.de...men inden jeg gør det ville jeg bare lige høre om der var nogen vigtige ting man skal huske og om det overhovedet er vigtigt...

BIOS update - vigtigt???
-
-
Du kan jo give dig til at læse hvad opdateringerne gør, og så vurdere om du synes det er nødvendigt
-
Har du problemer med noget hardware så kan det altid være en god ide at opdatere - men kører alt stabilt så er der ikke nogen grund til det.
-
Kan en update godt fixe noget som der ik rigtig står..håber lidt på at kunne få gjort sådan at mine ram bliver bedre udnyttet på mit mobo...
-
Originally posted by miniebbe
Kan en update godt fixe noget som der ik rigtig står..håber lidt på at kunne få gjort sådan at mine ram bliver bedre udnyttet på mit mobo...det kan næsten altid betale sig at update bios.
og hvis der var 6 til min ville jeg updater.
nogle retter fejl på et ram fabrikat(asusa7n8x deluxe=geil)andre gør at du kan bruge stor hd+alt andet underligtså updatere efter min mening.
-
Ok..så må jeg jo have fat i manualen..skulle nødig lave en fejl. har hørt så mange skrækhistorier om BIOS opdatering...
-
Hvis du bare sørger for at downloade den rigtige BIOS, og ikke slukker for strømmen under flashningen, så er det begrænset hvor galt det kan gå.
-
Jeg kan kun anbefale at opdatere BIOS, det hjalp rigtig meget ved med.
Jeg fik pludselig et meget mere stabil system ved OC. Så nu er jeg en glad mand
Skal desuden siges at jeg ikke havde prøvet det før, men det sværeste var sq at oprette en boot disk -
Ok jeg har lige et par spørgsmål omkring selve opdateringen...
Der står i manualen at man skal tage en sikkerheds kopi af den nuværende bios, men hvordan gør man det??
Ret mig hvis jeg tager fejl...Man smider bare filen AMIflash.exe og 85erv22.rom i en diskette og så rebooter man. Skriver så - AMIflash.exe 85erv22.rom - og så loader man default i bios...
ik?? -
jeg tager ikke backup
men ellers lyder det rigtig
-
Ja og hvis jeg skriver den forkerte kommando siger den vel bare "bad commando or file name" eller sådan noget...
-
Ja og hvis jeg skriver den forkerte kommando siger den vel bare "bad commando or file name" eller sådan noget...ja
-
Ja og hvis jeg skriver den forkerte kommando siger den vel bare "bad commando or file name" eller sådan noget...jepper.
desuden plejer flasheren selv at spørge, om at der skal laves backup af den nuværende bios, inden at den nye ligges i
-
hmm..og hvor har den så tænkt sig at lægge den backup??
-
Ok, nu prøvede jeg så lige at smide disketten i drevet og trykkede genstart...Men så kommer den bare med den der besked om at man skal fjerne disken og trykke på en tast...
Hvad gør jeg forkert??
-
du skal pakke flash program ud og instalere på disk eller copy til disk
-
Det har jeg skam gjort - har smidt AMIflash.exe og 85erv22.rom over på en nyformateret diskette.. Problemet er når jeg rebooter systemet med disken i kommer der bare den der latterlige besked...
skal jeg bruge en startdiskette for at få adgang til BIOSdisketten??
-
prøv at klikke på AMIflash.exe inde i win så ber den sikkert om en diskette
-
Originally posted by johnni
prøv at klikke på AMIflash.exe inde i win så ber den sikkert om en disketteNope der popper bare et lille "dosvindue" op som så lukker igen...
-
Nope der popper bare et lille "dosvindue" op som så lukker igen...
ja så ved jeg det ikke
håber en anden kan hjælpe dig.for køkknet kalder