hmm ok..mit køkken kalder kun på min mor
Kan det være fordi disketten ik er bootable??
Hvis ja hvordan gør jeg det så?
hmm ok..mit køkken kalder kun på min mor
Kan det være fordi disketten ik er bootable??
Hvis ja hvordan gør jeg det så?
QuoteOriginally posted by miniebbe
Det har jeg skam gjort - har smidt AMIflash.exe og 85erv22.rom over på en nyformateret diskette.. Problemet er når jeg rebooter systemet med disken i kommer der bare den der latterlige besked...
skal jeg bruge en startdiskette for at få adgang til BIOSdisketten??
Har du husket at vælge noget med system, når du formaterer disketten? Det skal du gøre, hvis du vil boote fra den. Jeg er ikke sikker på, at jeg lige har forstået dig rigtigt.
Edit: Sæt flueben i: Create an MSDOS startup diskette.
The Hans...Jeg tror lige du har reddet min juledag;)
EDIT: Copier jeg så BIOSupdate filerne over på den diskette eller skal den bruges for at kunne bruge BIOSupdate disketten??
Altså skal jeg bruge 1 eller 2 disketter??
The Hans...Jeg tror lige du har reddet min juledag;)
EDIT: Copier jeg så BIOSupdate filerne over på den diskette eller skal den bruges for at kunne bruge BIOSupdate disketten??
Altså skal jeg bruge 1 eller 2 disketter??
Du formaterer først og husk fluebenet.
Så kopierer du flash filen og din bios over på disketten og booter fra den.
Har fået opdateret med 2 updates nu..er lidt i tvivl om 1 af dem da den er fra 2002/10/23. Jeg købte nemlig min i starten af 2003, men kan man så forvente at mobo et opdateret med denne update også??
Har fået opdateret med 2 updates nu..er lidt i tvivl om 1 af dem da den er fra 2002/10/23. Jeg købte nemlig min i starten af 2003, men kan man så forvente at mobo et opdateret med denne update også??
Du burde kunne se din bios version på skærmen, lige når din computer starter op.
At du har købt dit MB i starten af 2003, er ikke ensbetydende med at der er den nyeste bios på.
"Med denne update også"? Det du gør, når du flasher din bios, er at udskifte det prg. der ligger i "bioskredsen". Bios står for "Basic in out system" og er en ret vigtig ting, for det er den der fortæller din computer, hvordan den skal starte op. Når man opdaterer sin bios, vælger man altid den sidst udkomne version. Jeg plejer at holde mig fra betaversioner, medmindre den indeholder noget meget vigtigt jeg skal bruge.
Nu står jeg bare i den situation at jeg ik har opdateret min BIOS overhovedet dvs at der var 4 nyttige updates...derfor hentede jeg bare alle 4 og updatede BIOS med dem... tog godt nok den ældste til sidst men har det noget at skulle ha sagt...Score faktisk bedre i sandra og pcmark02, det eneste jeg lige kan få øje på er at datoen er blevet ændret til 16 april...
ADD: den nyeste update indeholder vel ik alle de tidligere updates vel..
det burde de gøre
Nu står jeg bare i den situation at jeg ik har opdateret min BIOS overhovedet dvs at der var 4 nyttige updates...derfor hentede jeg bare alle 4 og updatede BIOS med dem... tog godt nok den ældste til sidst men har det noget at skulle ha sagt...Score faktisk bedre i sandra og pcmark02, det eneste jeg lige kan få øje på er at datoen er blevet ændret til 16 april...
Jo, den sidste nye bios indeholder alle updates, så det er den du skal bruge.
Så vidt jeg kan se er dit mainboard et Soltek SL-85ERV2 og den nyeste bios hedder AJ2,2 og er fra 24-7-2003.
Det er den du skal have fat i.
Ja det var den første jeg opdatere med, men vidste ik at den også indeholdte de andre så dem opdaterede jeg også med...dvs at den sidste jeg opdaterede med er fra 2003/04/22(forklare også det med at datoen er sat til april)...burde jeg lige opdatere med den nyeste igen så??
Ja det var den første jeg opdatere med, men vidste ik at den også indeholdte de andre så dem opdaterede jeg også med...dvs at den sidste jeg opdaterede med er fra 2003/04/22(forklare også det med at datoen er sat til april)...burde jeg lige opdatere med den nyeste igen så??
Ja, det burde du, for det er ikke den nyeste du har i nu.
Jeg får gæster om lidt og bliver nødt til at smutte nu.
Ha' en rigtig god jul.
tak hans
det var det jeg glemte
ta den sidste nye bios. miniebbe
Mange tak til jer der har hjulpet mig på denne dejlige jule dag...
God jul The Hans og johnni
np
og god jul miniebbe
Hmm... ja så fik jeg så opdateret med den nyeste BIOS og så viser det sig at jeg nu kun score 1999 i mem i sandra.... ved den gamle BIOS update fik jeg 2600....
Hmm... ja så fik jeg så opdateret med den nyeste BIOS og så viser det sig at jeg nu kun score 1999 i mem i sandra.... ved den gamle BIOS update fik jeg 2600....
det lyder underligt det der
hvilken sandra bruger du.min2004
jeg starter lige svinet og ser hvad jeg får
BAAAHH...opdaterede(arpril2003) lige med den jeg havde før jeg tog den nyeste og nu får jeg skisme 2675 igen... lader til at der er noget i de nyere updates som "kvæler" mine ram..Men fuck det jeg har ik brug for de nyeste updates så jeg er en glad mand...
Endnu en gang - God Jul...
(nu skal jeg nok holde kæft;) )
QuoteOriginally posted by johnni
det lyder underligt det der
hvilken sandra bruger du.min2004
jeg starter lige svinet og ser hvad jeg får
Bruger samme version...
hmmm jeg får kun 2144 ?
første gang jeg prøver
men jeg har kingston hyperX 3500 .EDIT: 2*256 dual
5.3.3.2T 210mhz
lyder da skummelt...hvilket mobo har du??