Har nu læst om flere personer, der har en planslebet cpu. Er der så stor forskel på graderne hvis man får den planslebet? Og hvor får man gjort det henne, eller gør de det selv?
Planslibing og OC af E8500 C0
-
-
Det kommer jo meget an på hvor skæv at den er. Kan ikke lige huske hvem her inde fra Tweak, der fik et tab på 13 grader, så det kan godt betale sig at risikere sin køler.
-
-
Okay, tak for svarene. Nice one SplatDK.
Men jeg synes nu alligevel at det er go' noia at slibe som uerfaren.Min egen E8500 C0 kører pt. 3918 mhz ved 1,312 volt og blev efter 9 timers stress test maks 61 grader. fik det samme resultat ved 4000mhz. Er det meget varmt? Bruger en Coolermaster V8.
Edit: Skal lige siges at 61 var det højeste den havde registreret men den hoppede for det mest rundt på 57-58 grader.
-
61 grader ved MAX Prime er en rigtig fin temp. Den ville jeg ikke være nervøs for. Min Q9450 maxer ud ved ca. 64-65 grader ved MAX Prime
-
61 som maks temp er meget fint
En god tommel finger regel er maks 65 grader i load hvis du kan holde den der omkring så er det godt
-
ja når det er C2D
-
Hvor højt må Quad da gå?
Overvejer om jeg skal skifte min E8500 til en Q9650, nu da jeg laver meget multimedie og multitasking. Plus at jeg også skal have en T240. -
Oprindeligt indlæg af Hampen
Hvor højt må Quad da gå?
Overvejer om jeg skal skifte min E8500 til en Q9650, nu da jeg laver meget multimedie og multitasking. Plus at jeg også skal have en T240.Jeg køre stadig med tommelfinger reglen også på en quad core men 70 grader er ikke unormalt på dem
-
Har sat min cpu op til 4096 ved 1.320 volt. Så længe jeg er under 1.4 så er jeg på den sikre side for hvad der angår volt, ikk?
Hvor højt kan man tage en e8500 CO på luft? Nogen der har personlig erfaring?
-
en C0 der er 4000 på luft rigtig fint. Jeg ville ik gå højere til 24/7. De nye E0 kan man sagtens kører 4200 med evt mere.
Synes du skal være glad for de 4Ghz
-
Selv hvis volten og graderne er relative lave?
4096 mhz stress test -
du kan da sagtens gå efter de 4200 ingen tvivl om det
Så kan du se om du løber ind i nogle problemer. Alt over 4Ghz er lækkert :hb:
Ja dine temps er lækre med den V8. Er din cpu plansbebet?
-
Men du anbefaler stadig 4000 eller under for 24/7 brug? Jeg var selv overrasket over at den ikke er blevet varmere. Jeg er enorm glad for min v8
den formår altså at holde ens cpu fra de grimme temps, so far so good.
-
Jeg har haft min oppe på 4,4 dog ikke 24/7 stabilt. Stabilt har jeg haft den oppe på 4,2, men der skulle den også næsten ha 1,5v. Kører pt på 4 og 1,32.
-
1.5v? er det fra cpu-z du har den måling? eller er det hvad du satte den til i bios? Forstår ikke helt med vdrop... er det godt eller skidt? min falder med ca 0,05.
-
det skidt hvis det er meget, men det din falder er ok. Bare den er stabil jo
-
Er det er Vdrop eller Vdroop?
Altså falder din Vcore når du belaster din cpu, eller er den konstant lavere end det som du har angivet den til at være i bios?..
Hvis den konstant er lavere men stabil gør det ikke spor, du har kun problemer hvis den falder pga du stresser din cpu..
-
altså du har ik problemer hvis den falder når du stresser den men det kan betyde den ik er stabil hvis droppet bliver for stort. Men 4Ghz er sq også pænt hvis det nu var
-
Min volt er det samme om den kører på 10% eller 100%, der er kun en forskel fra det jeg sætter i bios og det jeg ser i cpu-z. Billederne længere oppe viser volten...same as idle.