jamen det jo super. :hb:
Er den stabil ved 4200 så? Så den vidst også maxet ud både cpu mæssig på luft og temp mæssig
Jeg ville gå til max 70 i load til 24/7, eller være tilfreds med 4GHz og "skåne" komponenter lidt
jamen det jo super. :hb:
Er den stabil ved 4200 så? Så den vidst også maxet ud både cpu mæssig på luft og temp mæssig
Jeg ville gå til max 70 i load til 24/7, eller være tilfreds med 4GHz og "skåne" komponenter lidt
4,4@1,375v i BIOS. Det er så på vand. Ved 4,5 blev den for varm inden den fik nok spænding til at være stabil.
Har godtnok ikke givet den mere end 30 minutter i Orthos, men det var ikke fra kold tilstand, og jeg har ikke oplevet ustabilitet (endnu ).
Den har også fået lidt med sandpapiret, men det viste mest at det var unødvendigt med min
Hmm, tror at jeg vil clocke den ned til 3,9. It has shown great potentiale
Men hvad skal man så have når man har nice cpu og gfx (bortset for en T240)
Overvejer at skaffe mig et lydkort, men den må jeg hellere tage på en hardware tråd.
For your guidance, i thank you
QuoteOprindeligt indlæg af hot_fifty
du kan da sagtens gå efter de 4200 ingen tvivl om det
Så kan du se om du løber ind i nogle problemer. Alt over 4Ghz er lækkert :hb:
Ja dine temps er lækre med den V8. Er din cpu plansbebet?
Den behøver ikke være slebet for at nå 4200. Så skal den være pilskæv hvertfald.
Men ved at slibe den kan han nok opnår samme oc og et fald på ca 5 grader.
QuoteOprindeligt indlæg af Hampen
1.5v? er det fra cpu-z du har den måling? eller er det hvad du satte den til i bios? Forstår ikke helt med vdrop... er det godt eller skidt? min falder med ca 0,05.
Ja det var i cpu-z, mener den lå på 1,48.
Jeg oplever faktisk et lille fald på vcore når jeg stresser min cpu, hvad betyder det?
Jeg har også studset lidt over hvor meget volt man egentlig må give sine DDR3 ram. Jeg legede lidt rundt i min BIOS og fandt nogle pre-overclock profiler. Da jeg satte den ene til ville den have at rammene skulle have 1.95v, er det ikke lidt meget?
det betyder ik meget når det ik er noget vildt fald. Det er mere til de mega vilde overclockere hvor lidt ustabil vcore kan betyde meget. Så længe den er stabil i stresstest er alting godt
QuoteOprindeligt indlæg af Hampen
Jeg oplever faktisk et lille fald på vcore når jeg stresser min cpu, hvad betyder det?
Jeg har også studset lidt over hvor meget volt man egentlig må give sine DDR3 ram. Jeg legede lidt rundt i min BIOS og fandt nogle pre-overclock profiler. Da jeg satte den ene til ville den have at rammene skulle have 1.95v, er det ikke lidt meget?
det kommer jo an på hvor meget rammene normalt kan klare at køre med...