Samle selv pc - hardware fra Usa ?

  • Hej


    Jeg skal over til sviger familien i USA om 3 uger´s tid og i forbindelse med turen havde jeg tænkt mig at købe hardware derover og så tage med hjem.. dvs jeg køber PSU og kabinet i dk - resten i USA.


    har fundet newegg.com og har tænkt mig at bestille delene der og få dem sendt til sviger familien - men hvis der sidder en derude der kender andre sites fra USA vil det være fint.


    anyways jeg vil bliver super glad hvis der er en den kunne finde nogle fede hardware. har samlet alle mine computer men efter jeg er blevet gift osv osv - er jeg faldt af på hvad det er hot og nyt lige for tiden.


    jeg er en intel mand og helst nvidia.


    jeg bruger den til (krævene) spil - photoshop arbejde.







    lige et spørgsmål mere - man kan vel godt købe bundkort osv i usa og så bruge et dansk PSU ??




    Mvh Betterøv.


    Og ja. jeg ved godt jeg skal betale moms når jeg går igennem tolden i billund :P

  • Så vidt jeg kan se (ved et par pristjek mellem newsegg og edbpriser) sparer man ca. det der svarer til dansk moms så noget er der da at spare, men bliver du taget i lufthavnen kommer du til at betale moms og told (og måske en bøde, men det ved jeg ikke om man får).


    Derudover er det muligvis nogle problemer med hensyn til reklamationsret hvis der er noget der ikke virker.


    Så med andre ord er det en chance at tage.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Betterøv
    jeg har nu ikke tænkt mig at vise det til tolden :)


    budget max 10.000 Dkr - men da hardware er en del billigere derover går jeg stærkt ud fra jeg kan få det billigere.


    Så pas på de ikke nupper dig. Er du gået igennem den grønne kanal og de tager dig med hardware for 10.000 fra usa kan det hurtigt blive dyrt herhjemme. Der kommer også en bøde oven i hatten. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hvis de er i tvivl skal du dokumentere at du har betalt moms af det (evt. i form af danske kviteringer)!


    Noget helt andet - du skal nok være en del opmærksom på hvordan du fragter det hjem. Du kan godt regne med at der bliver kastet en del med dine tasker i lufthavnene, så hvis det ikke er pakket rigtigt godt risikerer du at stå med en del beskadiget HW når du kommer hjem.


    Du skal self. selv beslutte om det er bøvlet værd. Jeg ville selv bruge pengende anderledes end at købe et helt system. Til tider kan der være rigtigt meget at spare på noget HW, men større er besparelsen heller ikke.


    Tjeck evt. dealsea.com for slagtilbud.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Betterøv
    jeg prøver at tage chancen og gå igennem tolden. - og jeg kan vel evt bare tage alt hardwaren ud af kasserne. så kan de vel ikke se det er nyt ?


    kunne i hjælpe med et setup ?


    mvh Betterøv


    Tolderne er jo ikke helt dumme. Hvis man kommer med en taskefuld med hardware så vil jeg tro de lugter lunten uanset om det er i originalæsker eller ej, og som Jacob siger så er det dig der skal kunne dokumentere at det er købt i EU eller at der er betalt moms/told.


    Der er en god chance for at gå igennem tolden i lufthavnen uden at blive stoppet, men det kan også blive ret dyrt i sidste ende.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Nemlig. :) :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Så vidt jeg ved er postordre reglerne sådan i USA, at de sparer tax (ca. 8%), når de køber postordre i en anden stat. Nu ved jeg ikke, hvordan newegg.com er placeret i.f.t. din svigerfamilie, måske flasker det. Men ellers er der dealtime.com til at finde alternative e-shops med. Hvis jeg var dig, ville jeg måske indkøbe til en fed core7 med meget DDR3 ram, og et fedt nvidia kort. Men helt ærligt: det der står højest på min ønskeseddel er en 30" skærm m. 2560x1600 pixels. Stationære er ved at være yt, - ingen tvivl om det ! Du får nok svært ved at sælge sjoveren.

  • pak dit hardware ud, og smid i nogle andre kasser, så kan de jo sådan set ikke gøre noget. self lidt træls man ikke har de org kasser med hjem, men de fylder da også helt vildt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    pak dit hardware ud, og smid i nogle andre kasser, så kan de jo sådan set ikke gøre noget. self lidt træls man ikke har de org kasser med hjem, men de fylder da også helt vildt.


    Har du læst tråden igennem? Det er dig der har bevisbyrden, når du hiver ting igennem tolden. Så hvis tolderne har en mistanke om, at det hardware du medbringer i brune papkasser er købt in the U.S. of fucking A., så har du bare at kunne bevise at det ikke er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Har du læst tråden igennem? Det er dig der har bevisbyrden, når du hiver ting igennem tolden. Så hvis tolderne har en mistanke om, at det hardware du medbringer i brune papkasser er købt in the U.S. of fucking A., så har du bare at kunne bevise at det ikke er.


    Mon ikke det kan klares med en lille seddel fra familien hvor der står at det er gaver...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Mon ikke det kan klares med en lille seddel fra familien hvor der står at det er gaver...


    Næppe, da gaver også skal fortoldes.



    Nu gælder dette selvfølgelig post, men har svært ved at tro at reglerne er meget anderledes fordi man selv bringer det igennem tolden.

  • Mig bekendt må man have med hjem for et vis beløb (kan ikke huske størrelsen). Har man mere så er det told/moms pligtig uanset om det er gaver eller ej.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hvordan lyder dette setup ??
    og passer det sammen ?




    ASUS P6T Deluxe V2 ATX Intel Motherboard ---> Link


    ASUS GeForce GTX 285 ENGTX285 TOP/HTDI/1GD3 Video Card -> Link


    Intel Core i7 920 2.66GHz LGA 1366 130W Quad-Core Processor -> Link


    Noctua NH-U12P SE1366 120mm SSO CPU Cooler -> Link


    3 X CORSAIR 4GB (2 x 2GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory -> Link


    1 X Western Digital Caviar Green WD15EADS 1.5TB 32MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5" Internal Hard Drive - OEM -> Link


    Harddisken er jeg meget usikker på da den er herre dyr iforhold til alle de andre WD har lavet. hvad siger i ??



    total ca. 1400 USD - ca 7400,- Dkr



    Mvh Betterøv


    nogle der kunne svare på om Hardware fra USA kan køre på en dansk PSU ??

  • Der er ikke noget der hedder en dansk psu. Dine valg ser fine ud køb du bare det og kryds fingre for du ikke blir nuppet i tolden. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate