Opgradering fra Athlon64 til Phenome II system

  • Hej Tweakers


    Jeg har besluttet mig for at det er tid til en større opgradering af mit system. Har i lang tid været glad for mit athlon64 sys, men nu hvor jeg har fået ny skærm(24") kan det ikke rigtigt følge med mere :))


    Har derfor i den senere tid brugt en del timer på at læse mig up-to-speed med det seneste guf, og har efter nogle overvejelser stablet nedstående system sammen.


    Jeg har tænkt mig at opgradere til følgende:


    CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
    MB: MSI 790FX-GD70
    RAM: Corsair XMS3 DHX 4GB (2x2GB) DDR3 1600C9DHX Twin3X
    GFX: XFX ATI Radeon HD 4890 "Black Edition"
    PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 650W
    CPU køler: Titan TTC-NK85TZ Fenrir


    Ca. kr. 6800,- hos Oc.uk :razz:



    Først og fremmest har jeg været i tvivl om det er det rigtige at vælge Phenome i stedet for core i7, men har vurderet at det ydelse/pris bedst kan betale sig at køre med Phenome, er i enige? (ved godt det er en religiøs debat). Yderlige ved jeg ikke om jeg også "bare" kan nøjes med x3 720 Black Edition?


    Er RAM'ne gode nok? Vil naturligvis forsøge at OC så vil helst ikke bremses af ram'ne hvis jeg får en smule flere moneter, kan få mere ydelse.


    Hvad med PSU er den tilstrækkelige? Jeg har læst rigtig gode anmeldelser af den og det er ud fra disse at jeg vil invistere i den, da jeg ikke kender mærket i forvejen.


    Slutteligt så er disse komponenter fundet på Overclockers.co.uk, da engelske pund er til en, MEGET, fordelagtig kurs lige nu og har også hørt gode ting om Oc.uk. Nogle der vil sige mig imod?



    Jeg finder nok på flere spørgsmål men så tager vi dem lige hen ad vejen. :cheers:

  • Mht. valg af processor er det jo lidt efter hvad du skal bruge din PC til. Hvis den kun skal bruges til gaming vil en 720 X3 være rigeligt, men hvis du vil lave nogle vilde benchmarks vil en 955 nok være et bedre valg.


    Har selv handlet hos Oc.uk og der var ingen problemer der. Husk at medregne fragtpriserne, som kommer op i nærheden af 300-400 kr. Så overvej lige igen om det kan betale sig at købe det fra England, nu hvor det er varer som alligevel sælges herhjemme.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Jeg ville stærkt overveje at skifte den strømforsyning ud med en Corsair. 650 watt.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Jeg ville stærkt overveje at skifte den strømforsyning ud med en Corsair. 650 watt.


    Hvorfor? :D


    Altså for det første så er corsair'en ikke modulert opbygget, det er et MEGA minus i min bog desuden er støj en vigtig faktor og har læste nogle test der siger at den ikke er så stille som eksempelvis be quiet...

  • Du kan vel få det til samme pris på en dansk side/forhandler?


    Har heller ikke haft problemer med oc.uk, de er super gode, men jeg kan nu bedst lide at holde det i landet :)


    Synes det ser lækkert ud. Jeg ville også hellere tage en 955 end en i7 920, da jeg synes den som platform giver mere for pengene :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan vel få det til samme pris på en dansk side/forhandler?


    Har heller ikke haft problemer med oc.uk, de er super gode, men jeg kan nu bedst lide at holde det i landet :)


    Synes det ser lækkert ud. Jeg ville også hellere tage en 955 end en i7 920, da jeg synes den som platform giver mere for pengene :)


    Ja jeg sidder lige og regner på det, kan godt være jeg skal købe i DK, men jeg kan ikke finde gfx og cpu-køler her så det bliver nok bestilt derover fra.


    Jeg ligger sådan set også fast på x4 955 BE nu sammen med MSI MB'et og corsair ram'ne.


    Det eneste jeg stadig er usikker på er PSU'en.
    - Vil den kunne køre et crossfire system senere hen?
    - Nogle andre forslag til PSU som er bedre end den fra be quiet? Skal være stille og helst modulert opbygget.

  • Køb en 700-800w med en 70-80 ampere på 12v railsne. Den skulle da kunne køre et par 4870 eller 4890 i CF

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har denne og den er yderst støjsvag også ved belastning af systemet + den er modulær. HX620W


    En med lidt mere power. Thermaltake


    Kan også anbefale at tage et kig på denne side ang psu´er. JonnyGuru

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hvis du bare skal spille på den så vil en Phenom II X3 720BE være fin.


    Forskellen på en 955 og en 720 i spil er tæt på nul dog er 955 noget bedre til wankermark.


    Ellers ser det rigtig fint ud :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Køb en 700-800w med en 70-80 ampere på 12v railsne. Den skulle da kunne køre et par 4870 eller 4890 i CF


    Er det nødvendigt at gå op i 700-800w? Kan den 650'er jeg har valgt ikke gøre det?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Har denne og den er yderst støjsvag også ved belastning af systemet + den er modulær. HX620W


    En med lidt mere power. Thermaltake


    Kan også anbefale at tage et kig på denne side ang psu´er. JonnyGuru


    Den ser også spændende ud den PSU der, kan den klare dette system med crossfire?
    Og super link der til JohnnyGuru :9xo


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg kan ikke se nogen fejl eller mangler ved det system du har opstillet. Lyder super lækkert, og jeg er sikker på du nok skal blive glad for det.


    Ja tror jeg også jeg bliver :dance:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvis du bare skal spille på den så vil en Phenom II X3 720BE være fin.


    Forskellen på en 955 og en 720 i spil er tæt på nul dog er 955 noget bedre til wankermark.


    Ellers ser det rigtig fint ud :9xo


    Skal både spille og bl.a. lave lidt photoshop og lign, men ikke nok til at jeg synes Core i7 er nødvendigt.

  • Tør ikke lægge hoved på blokken ang om HX´en med sine 620W kan klare det. Har fornyligt haft en energi måler sat til mit system og den nåede aldrig over 400W med oc på cpu på 4Ghz+, gfx kan jeg ikke lige huske clocks på, men det var langt fra standard clocks:-) Men vil mene Thermaltaken skulle kunne klare det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70