"Start menu" i Windows 7

• Hey tweakers... Har lige fået installeret Win 7 RC, men har lige et hurtigt spørsmål....

Kan man ikk få start menuen til at se ud som "klassisk visning" ligesom i Vista...???? Altså uden at ændre på resten af udseendet...

Det jeg er mest irriteret over er at start menu er helt anderledes en "klassisk" og at den fx indeholder "Computer" osv.. Har pt bare kopieret en genvej til denne på skrivebordet..

Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3

HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

Oprindeligt indlæg af Dylmer
    Hey tweakers... Har lige fået installeret Win 7 RC, men har lige et hurtigt spørsmål....

Kan man ikk få start menuen til at se ud som "klassisk visning" ligesom i Vista...???? Altså uden at ændre på resten af udseendet...

Det jeg er mest irriteret over er at start menu er helt anderledes en "klassisk" og at den fx indeholder "Computer" osv.. Har pt bare kopieret en genvej til denne på skrivebordet..

Mig bekendt, så er det vidst ikke muligt, men kunne dog også godt tænke mig den klassiske startmenu.

• Jeg synes den fungerer fint den nye start menu..

Men så vidt jeg har læst mig til er det ikke muligt at skifte til en klassisk start menu..
    Om det kommer i Final ved jeg ikke..

Men er det ikke også tid at tage skridtet videre til en nye menu? :)

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Mig bekendt, så er det vidst ikke muligt, men kunne dog også godt tænke mig den klassiske startmenu.

nej det er det heller ik Macimuz, men Microsoft er blevet opmærksom på problemet da flere har sagt dette, men om de laver det ved jeg ik :)

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeg synes den fungerer fint den nye start menu..

Men så vidt jeg har læst mig til er det ikke muligt at skifte til en klassisk start menu..
    Om det kommer i Final ved jeg ikke..

Men er det ikke også tid at tage skridtet videre til en nye menu? :)

Som man siger: "Old habbits die hard" :)

• undskyld jeg siger det.. men kom over det.. kom videre i livet :razz:

og hvad er det galt med at ha "computer" inde i menuen?.. og du kan da stadig sætte den til at blive vist på skrivebord UDEN at lave en genvej..

Desuden.. du kan helt selv bestemme hvad der skal være vist inde i startmenuen.. jeg har da fjernet mange af de der "faner" eller hvad de hedder og sat "kør" ind i stedet for..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Jeg tog også en "kold tyrker" da jeg gik direkte fra XP til Win7. Jeg har prøvet at lade menu være menu, og så bare prøve at vænne mig til alt det nye. Det er faktisk gået hen og blevet overraskende godt, og nu synes jeg nærmest at WinXP menuen er langsom ifht. Win7's system.
    Så jeg vil også råde jer til at prøve det nye look.

Mvh. en gammel "intet-andet-end-XP-er-godt-nok" fyr 8)

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Er kommet en build 7027...

Men ved ikke lige hvad ændringerne er..

Kan jo være den er med der.. :)

Well, Release Canditate er jo Build 7100.

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

• Yes det er build 7100...

well well well, jeg må nok bare vænne mig til den nye menu, men må ærlig indrømme at jeg stadig bedre kan lide den gamle...

Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3

HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

• hvordan finder i den about windows?

Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

Oprindeligt indlæg af sortemis
    hvordan finder i den about windows?

åben denne computer el. en mappe og tryk ALT så kommer menu linjen frem så tryk Help/Hjælp --> About Windows / Om Windows