Jeg bor i Århus. Er der nogle der gider at lappe min Thermalright 120-ultra eXtreme? Selvfølgelig for lidt gnaster....
Lappe min Thermalright 120-ultra eXtreme
-
-
Oprindeligt indlæg af ButtHead
Jeg bor i Århus. Er der nogle der gider at lappe min Thermalright 120-ultra eXtreme? Selvfølgelig for lidt gnaster....hmm hvorfor gør du det ikek selv?
du kan købe sådan et færdigtkit hos http://www.coolerkit.dk til at gøre det. -
Fordi jeg som sædvanlig altid fucker sådan noget op...
-
Fordi jeg som sædvanlig altid fucker sådan noget op...tjae print det her ud...
-
Fatter ikke meget af den.....
Nu søgte jeg en der kunne gøre det for mig
-
Hvad fanden mener de med "Before you lap your heatsink, put a micro-bevel on the outher edges of the bottom surface. About 1/32 or less than 1/2mm should be plenty"
Hvad er en micro-bevel?!
-
aner det ik. Men det er bare at smide lidt vand på vandslibepapiret og slibe. Hold et konstant tryk så du sliber lige. Jeg starter altid med korn 400, så 800 og slutter af med 1000-1200
Bliver ved indtil der kommer en kobberbund frem som er helt plan. TR produkter er tit helt ude af tur desværre
-
Tak, fifty. Skal jeg lappe begge dele? Min køler og CPU? Og kan jeg lappe begge dele på det samme sandpapir?. Har kun en af hver. 400, 600, 800 og 1000
Skal jeg putte noget gaffatape på, så papiret ikke smutter, eller kan det godt sidde fast hvis jeg putter lidt vand under sandpapiret?
-
Det nemmeste er at tag glaspladen og ligge den på et bord også tape sandpapiret fast.
Så tager du lidt vand på sandpapiret og går igang svære er det ikke
Du skal bare holde øje med hvor meget du sliber du kan se det hvis den er skæv så er der et sted hvor den er ry overplade mens en anden del kan være blank.
Det skulle helst ende med at hele bunden bliver blank
-
Takker!
Kan jeg genbruge sandpapiret til CPU også? Så jeg kan slibe begge dele på samme papir? -
Takker!
Kan jeg genbruge sandpapiret til CPU også? Så jeg kan slibe begge dele på samme papir?Ja det kan du godt
-
Sejt.... så må det jo være det.... så går jeg i gang i håb om at jeg ikke lapper den endnu skævere...
-
Sejt.... så må det jo være det.... så går jeg i gang i håb om at jeg ikke lapper den endnu skævere...men lapper du din processor el. hva du vil kalde det fraflader grantien på din processor hvis du alså ik ved det
-
Oprindeligt indlæg af puma99dk|
men lapper du din processor el. hva du vil kalde det fraflader grantien på din processor hvis du alså ik ved det
og hvor tit skal en cpu lige til rma når man først har konstateret den funker
-
Oprindeligt indlæg af DmK
og hvor tit skal en cpu lige til rma når man først har konstateret den funker
Det er sjældent men det kan jo ske.
Det er ikke så lang tid siden jeg havde min gamle Q9450 cpu til RMA så det kan jo ske den var gået op i en stor røgsky sammen med mit daværene bundkort
-
men jeg har 7-9-13 aldrig haft en defekt cpu.
Go for it
DU kan ikke lappe den skævere hvis du har en plan overflade. Du skal nok få et godt resultat champ
-
enig med hot_fifty do it
-
Jeg er også enige med de hot_fifty og DmK go for it
-
Yeah right......
Som altid, gik det galt...... min CPU er blevet lappet..... det gik fint.... og det tog 6 timer at få det sølvfarve i hjørnet væk.
Før : 22 grader i idle
Før: 32 i LOAD.Nu: 25 grader Idle
Nu: 37 grader Load"Man kan ikke lappe den skævere end den er"
Konklusion: Det kan man godt.....
6 timers spild, og nogle få gradere HØJERE! det er typisk... og det sker ALTID kun for mig.... hader det her crap
-
5 timer lapping af køler = Samme resultat.....
Det går mig virkelig på nerverne...