ButtHead hvilken cpu har du?
hvilket program måler du temp med?
hvorfor lappe køler/cpu hvis du kan havde en temp på 32c under load inden lapping?
Lappe min Thermalright 120-ultra eXtreme
-
-
Q6600
Core Temp
Fordi min CPU og køler var skæve..... men nu har jeg sgu lært at det SKAL være sådan...
-
Hvis temps er blevet højere, så har du sikkert holdt dem forkert.
Hvis du ikke får lagt et jævnt tryk på imens du sliber, så vil du få en skæv overflade ud af det som er højest på midten.
-
Jeg gik også igang med at planslibe min TRUE, da den var ret skæv.
Jeg rendte også ind i problemer, da køleren er så høj/uhåndterlig, og meget svær at holde 100% plan konstant. Selvom resultatet virkede fornuftigt var det nærmest umuligt at få den lige i øjet..Det endte med at jeg ringede til det smede-firma vi bruger på mit arbejde, og fik ham til at kører et fræse-hoved over køleren.
Da vi havde fået køleren i CNC maskinen, målte vi på mit hjemme arbejde, og det viste sig at jeg havde ramt inden for 2,5 tiendedele (nok til at du kan se ujævnheden hvis du ligger f.eks. en vinkel på)
Resultatet blev en flot shinny bund, og temp. fald på 8 - 10 grader (dejligt :D)
Pris: 6 bajere og en 50´er til kaffe kassen!
-Hvis det er for projektets skyld, så må du bare på den igen, men hvis du vil være sikker på gode resultater, så prøv at ring rundt til nogle forskellige maskinfabrikker i nærheden, og hør om de vil hjælpe dig for en pose øl(smede er tørstige, og det tager ca. 8 minutter)
-
Oprindeligt indlæg af ButtHead
Q6600Core Temp
Fordi min CPU og køler var skæve..... men nu har jeg sgu lært at det SKAL være sådan...
hvis den er 32c under orthos så er der sq ingen grund til at lappe....så er den ikke mere skæv end kølepastaen kan kompensere for det.....
-
Har du læst tråden igennem, Fragman? Jeg har jo netop lappet den....
-
Oprindeligt indlæg af ButtHead
Har du læst tråden igennem, Fragman? Jeg har jo netop lappet den....ja det har jeg....og det er derfor jeg skrev det jeg gjorde....der var ingen grund til at lappe den i første omgang....men de 3-5 ekstra grader kan jo sagtens være pga rumtemperaturen nu muligvis er højere pga det varme vejr.....så du har heller ikke gjort det værre.....