hjælp! min computer gider ikke starte

  • hej tweakers jeg har købt et grafik kort til min computer som har stået stille et lille stykke tid og så havde jeg skildt den helt ad sådan jeg kunne lære det hele fra bunden med en guide i hånden/ på nettet.. men nu når jeg starter den første gang sagde den jeg skulle ressete min cpu ved jeg ikke lige helt hvordan jeg gør men så når jeg prøver at starte min computer nu går der lige 5-10 sec så slukker den igen kan det være fordi min cpu bliver over opheddet eller hvordan fordi ville lige se om der var en resset knap under cpuen (det var der ikke) og den var sindsyg varm og den havde kun været tændt i 5 sec .. kan det passe eller ?...


    håber i kan hjælpe mig med mit problem :D .. mange tak på forhånd alle tweakers :D...

  • Det kan godt være fordi der ikke er ordentlig kontakt mellem cpu og køler, har du husket kølepastaen og ikke for meget af den?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hvis CPU køler bliver "sindsygt varm", så er der kontakt :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • en cpu køler der enten har forkert mængde kølepasta eller ikke sidder helt lige kan sagtens give de symptomer.....og som der skrives, er cpu køleren kold, så er der ikke ordentlig kontakt...


    du kan ikke resette en cpu.....de mener nok resette bios, hvilket der enten er en knap til på bundkort, eller en jumper der skal tages af ben 2-3 og sættes på 1-2 i 5 sekunder (med psuen slået helt fra..dvs ledningen ud) og så tilbage til 2-3 igen.....


    et andet problem kan være at du har glemt 4/8 pins stikket til dit bundkort......det skal også i, og dit gfx kort har sandsyneligvis også et eller måske endda 2 6 pins stik der skal i.


    et tredje problem kan være at du har vendt stikket til reset knappen på dit kabinet forkert ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • mange tak tweakers som har gevet jeres ide' om hvad fejlen kunne være og hare afmonteret min køler til min cpu og kan se at der ikke er noget kølepasta på så tror 100% på det er det tak skal i have :P så skal jeg bare lige købe sådan lidt og så køre det man! :P tak igen..!
    forresten kender i et sted hvor man kan købe det eller en bestemt kølepaste som man skal bruge?

  • Du skal ikke bruge en bestemt slags, du kan få det lige her.


    Kan anbefale den første.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70