Nyt Internet (lejlighed)


  • Well... Nu har jeg ikke selv prøvet det, men hos Fullrate er det og har altid været TDC's net der bliver brugt. Ved ikke hvor godt det er i forhold til 3's pt, men er ikke i tvivl om at hvis det ikke er lige så godt endnu, så er det kun et spørgsmål om tid før det bliver. :) Godt nok er 3 et stort firma globalt set, men i Danmark må man jo nok sige at TDC er giganten og vil tippe på de har flest penge at poste i udvidelsen af 3G nettet. :D


    Desuden skulle det ikke bruges til at være på farten med... Men til at bruge i hans forældres sommerhus og der var TDC dem som havde bedst dækning på det tidspunkt (efter deres dækningskort) :)


    Men det er vidst nok OT om mobilt net så. :D Var fast inet det gik på og jeg ville blot nævne at der findes forskellige esktra tilbud bl.a. hos Fullrate (ved ikke med de andre). Men kan jo være nogle af disse ekstra tilbud, der gør at man vælger det ene selskab frem for det andet. :)

  • Sagen er den at man skal have fællesantene for at benytte STOFANETTET som har koblet sig på nettet i Grenaa bl.a.


    Mig og damen har snakket om, at ikke købe den store tvpakke og den lille er der ikke en skid på. Dvs. vi kan ikke få deres stofanet da man skal have antene. Derfor skal jeg nok ud og have cybercity :)


    men på sitet når man klikker sig videre gennem bestillingen så kan man bestille noget trådløs til 50kr mere md ? er det ikke dumt ? kan man ikke bare købe en trådløs router også køre igennem den som vi gør hjemme ved mine forældre ?

  • Telmore ... lige så stabilt som TDC og dejligt billigt :)


    10/1 mbit: 249,-
    20/2 mbit: 349,-


    Pt sidder jeg på en 5/½mbit der kører uden problemer, men flytter også sammen med damen 1/6 og der bliver det en 10'er eller 20'er ... :)

  • Hvis det er muligt at få Yousee, hvorfor så ikke nappe det?
    Synes jeg ikke der er nogen som har nævnt, eller er det bare mig?


    299 for 20/1


    0kr i oprettelse


    100kr online-rabat hvis man bestiller på nettet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Vi kører med Cybercity herhjemme.. Jeg har ikke rigtigt noget specielt godt at sige om dem, de virker og deres support er tålelig.. og så opgraderer de engang imellem min linie uden at hæve prisen, men det gør de fleste jo efterhånden :)


    Har forsøgt at få Fullrate, men efter en enormt påståelig og mekanisk support og en ventetid på min bestilling på flere måneder, så opgav jeg dem og svor aldrig at vende tilbage før der skete noget markant


    Har også haft TDC, der leverede en udemærket linie, uden nævneværdige nedbrud.. Deres support er tilgengæld så elendig at jeg heller ikke skal have dem mere..


    Det der de tilbyder med trådløs, går ud fra det rent faktisk er trådløst internet (all around og ikke bare wifi), da du siger det koster noget pr. måned.. Wifi kræver bare et accesspoint eller router med AP, hvilket de nok ikke lige kan tillade sig at tage 50 kr om måneden for.. så er den ihvertfald hurtigt tjent ind

  • uhelidgt karga med dig og fullrate.


    Jeg overvejer dog Fullrate pga. deres tilbud - når man tager 10mb/s forbindelsen får man en trådløs router med gratis, hvilket er meget fint da jeg har en ps3 og sidder på en bærbar mens damen bruger en stationær...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    uhelidgt karga med dig og fullrate.


    Jeg overvejer dog Fullrate pga. deres tilbud - når man tager 10mb/s forbindelsen får man en trådløs router med gratis, hvilket er meget fint da jeg har en ps3 og sidder på en bærbar mens damen bruger en stationær...


    Ja, man kan altid være uheldigt med de forskellige selskaber. Efter min bror døde forsøgte CyberCity midt i tragedien flere gange at opkræve de penge min bror skyldte hos mine forældre på trods af at han både var myndig og boede for sig selv. Selv om mine forældre er meget stille og rolige og normalt aldrig kunne finde på på sådan noget så endte det alligevel med at de måtte sige at hvis CyberCity ikke snart stoppede deres "kampagne" så måtte de jo prøve at høre Ekstra Bladet om det ikke kunne være noget der kunne være interessant at bringe på forsiden (hvorefter vi aldrig hørte fra dem igen). Og der findes et hav af historier både om Cybercity og de andre teleselskaber i DK.


    Så i bund og grund er det bare at vælge dem man mener giver det man har brug for til den rette pris og så hvis det går i kage så må man jo finde nogle andre.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    uhelidgt karga med dig og fullrate.


    Jeg overvejer dog Fullrate pga. deres tilbud - når man tager 10mb/s forbindelsen får man en trådløs router med gratis, hvilket er meget fint da jeg har en ps3 og sidder på en bærbar mens damen bruger en stationær...


    Fullrate er fuldt ud også anbefalelsesværdigt. Tag det, synes jeg ;)

  • Har også fullrate, har haft dem som udbyder i knap 2½ år nu, og det spiller bare..


    Har dog oplevet at de har været nede pga. kabel som er blevet gravet over ect. men der var nettet oppe og kører efter 1 time, og blev løbene updateret via SMS service hvilket er gratis.. og de gange det har været nede, har jeg været på arbejde, så har ikke rigtigt haft noget imod det :)


    Jeg kan stærkt anbefale dem, kører foresten med en 10/2 :)

  • Med hensyn til udbyder kommer det fuldstændig an på hvor du bor med hensyn til folk skriver noget om f.x tdc's "skodroutere" osv. , det er såmen ikke altid derfor men mere om det kobber hvor du bor kan klare presset på den linie du bestiller , ikke altid lige sådan.


    F.x nu kører jeg selv tdc herude på landet, og 8mbit har da fungeret fint uden nogen som helst former for problemer og det er på landet vi snakker om.


    Men ellers ja kan jeg godt anbefale Telia / CC som udbydere ved siden af, få målt dit kobber hvor du skal bo for hvor meget støj der er på linien :)

  • Hej,



    nu er fullrates tlbud ovre ;/ og det koster 500kr mde trådløs fra dem, var lidt for langsom... Men det at flytte i en ny lejlighed kræver lige lidt mere end man tror :)


    ved i ellers hvem der kører med billig oprettelse og billig trådløs ? eller kan man ligeså godt selv tage ud og investere i trådløs router?


  • Jeg holder stadig fast i Fullrate.
    Herhjemme kører vi 4 computere på trådløst med dette accespoint sat på Fullrate-routeren. (Vejledning kan findes på deres forum som du først kan komme ind på når du har Fullrate internet).
    Jeg vil ikke anbefale at bruge en router mere på netværket, det er langt mere kompliceret at sætte op. Det kan godt lade sig gøre, men et AP gør jobbet lige så godt ;)

  • Hejsa,


    så har vi fået FULLRATE, og det spiller bare max! vi sidder på en 10/2 forbindelse til 300 hvilket er i orden. Service er super, vi får sms når net er nede f.eks...


    men men men, her i går kom der en mand forbi fra GrenaaNet. De vil tilbyde os "gratis" net hvis de får lov at etablere en antene på vores" gagl ". VI skal dog betale 2000kr for at få det ?!og når de er betalt kan vi have fri net 10/10 - de 2000kr kan slås ud på 2 år, dvs. internet for 100kr om mdr for en 10/10. Her kommer spørgsmålet så:


    Bynet i form af GrenaaNet eller andre BYNET INTERNET - kender ikke til det, er det ikke noget LORT hvis mange er på og suger samtidig?