lille kamera eller video til max 1000

• hey tweak, så gik mit canon S1 IS desværre istykker, men selvom det er et fedt kamera, så skulle jeg alligevel have et nyt.

grunden er at jeg har brug for noget der kan være i en lomme og ikke koster alverden, siden det er til festival brug osv.....noget med en god blitz og gerne billedstabilisering ville dog være godt, men hvad kan i anbefale til max 1000 ...gerne 500 kr, det skal ikke koste mere end at man bare tager sd kortet med hjem og glemmer alt om kameraet....

alternativt har jeg overvejet et digital videocam istedet, men kan man få noget nogenlunde i den prisklasse ?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• siden ingen rigtigt kigger i denne sektion, så laver jeg en magen til i hardware i stedet......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    siden ingen rigtigt kigger i denne sektion, så laver jeg en magen til i hardware i stedet......

Der er rigeligt med folk der kigger herinde men det du skriver hænger ikke rigtig sammen med de penge du vil bruge. Det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre for at sige det kort.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Et billigt Ixus koster da lige under 1000 kr, og er trods alt et fornuftigt kamera. Ellers kunne et Sony Cyber-shot DSC-S930 til 800 kr også være et ganske fint bud IMO.

http://www.edbpriser.dk/Produc…cts&Soegeord=Cyber%2DShot

Ved ikke hvordan de gamle Nikon Coolpix er, men her er da et til 600 kr og plejer være oki kvalitet.

http://www.edbpriser.dk/Produc…ts&Soegeord=Nikon+Coolpix

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Aldi har en Traveler 8 eller 10 megapixel kamera til 599 eller 699, kan ikke helt huske det, kan du nok se, men har set den forleden dag jeg gik forbi skabet med elektronik de har i butikken der er vist nok også 3x zoom, alt i alt lyder det ikke så slemt, kunne være det var noget ... har dog desværre ingen erfaringer med Traveler "mærke" så ved intet om kvaliteten

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Hvis bare du skal have et "brug og smid væk" kamera hvorfor så købe nyt?
    Du får helt sikkert mere for pengene brugt - sådan som det her: Canon IXUS 40

EDIT: Du kan forøvrigt læse en meget fin test af det her! :)

gider ikke snydes igen....en retssag tager ret lang tid inden der faktisk er en afgørelse og skal bruge det snart...desuden var mit canon også godt, men brugt = kortere levetid, uanset om man kan lide det eller ej...jeg siger jo ikke at det SKAL gå istykker :)

checker lige de forskellige links...det ixus ser meget interessant ud, men 4 megapixel...ved godt det ikke er det eneste der betyder noget for et kamera men der er sony og nikon oppe omkring 8-10...sonyen bruger bare ikke sd kort, så tror muligvis det bliver det coolpix.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

Oprindeligt indlæg af gamlejesper
    Hej.
    Du kunne prøve at tage et kik på DEN HER ;)
    Her er et review :D

/gamlejesper

ja den virker godtnok ret genial..lille og simpel..og egentligt ikke ret dyrt....havde den så bare været på edbpriser eller lign her i danmark.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

• Et par bud..

Smart lille ixus
    http://www.edbpriser.dk/Produc…647&searchArea=&Soegeord=

Billigere og lidt større
    http://www.edbpriser.dk/Produc…451&searchArea=&Soegeord=

Jeg ville ikke tage et coolpix deres billed kvalitet er ikke imponerende og deres blitz er piv ringe.

Kom også lige i tanke om den her, den er rimelig kompakt men har stadig 6x zoom og til en fornuftig pris.

http://www.edbpriser.dk/Produc…571&searchArea=&Soegeord=

• så bliver det sq canon powershot a480 ....så burde jeg også have nemt ved at finde rundt i menuerne :)

Oprindeligt indlæg af Fragman
    så bliver det sq canon powershot a480 ....så burde jeg også have nemt ved at finde rundt i menuerne :)

Ja og det er jo faktisk ikke uvæsenligt :)

• vil da lige komme emd en update: havde lidt problemer med stedet jeg bestilte fra, da de ikke fortalte at skidtet var udsolgt, selvom det stod til at være på lager på hjemmesiden....da jeg så tog kontakt til dem fik de det hjem hurtigt, men så havde de ikke det 1 gb sd kort hjemme, så de sendte et 2 gb istedet...fint nok..

kameraet er rigtig hurtigt, og helt simpelt at bruge...perfekt til druk-øjeblikke der bare skal fanges hurtigt....billederne har jeg heller ikke oplevet nogen problemer med, og det bruger væsentligt mindre batteri end mit tidl s1 IS....så til formålet er jeg meget tilfreds, tak for hjælpen.

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Glem ALT om Sony's kompakte modeller - jeg købte et T20 og for pokker det har ikke gjort andet end at skuffe..

Hvad fejler dit SX1? Og er du interesseret i at sælge det?

Sorry for off topic, men tror der er ret stor forskel på modeler lige meget hvilken producent man piller ud - jeg har en T70 og er absolut tilfreds, så længe man bare bruger de manuelle indstillinger.

:offtopic: