1 til 2 netværkskabel adaptor??

  • Hej..!


    Kan det lad sig gøre at dele et netværkskabel til 2 med en adaptor..


    Ligesom at at dele et antenekabel ud til flere med en fordeler..


    Grunden til jeg spørger er at jeg allerede har en switch (man kan vel ikke have 2 på?)
    men switchen sidder ret langt fra der, hvor der nu skal bruges et kabel.. og der går allerede et kabel derhen.. så i sted for at trække et mere, kan man så dele det ene kabel ud til 2 apparater (Zaptor og PS3)


  • du kan ikke bare dele et kabel i 2. Der skal være et switch i mellem. og jo du kan sagtens brugere 2 eller flere switche i samme netværk.

  • ja du sætter bare en switch ved din ps 3 og zaptor og smider så dit nuværende kabel i der.


    en 4 port swith er ret billig og så har du jo 2 porte fri hvis du får andet udstyr der som kræver netværk :rules:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Altså der er jo 4 par i et netværkskabel, så jo du kan faktisk godt splitte det i 2x2par , med mindre du bruger Cat6 (Gbit) :) Kan ikke lige huske hvad en sådan adapter hedder, prøv at søge på telefonsplitter, rj-45 splitter, what ever.


    Jeg syntes nok at have læst noget et eller andet sted.. jeg bruger Cat5, men vil da lige tjekke.. ellers har jeg vist nok en switch liggende et sted.. er det ligegyldigt om det er en switch eller en hub.. kender ikke forskellen..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TaHL


    Jeg syntes nok at have læst noget et eller andet sted.. jeg bruger Cat5, men vil da lige tjekke.. ellers har jeg vist nok en switch liggende et sted.. er det ligegyldigt om det er en switch eller en hub.. kender ikke forskellen..


    Hvis du har en hub liggende er den gammel , switch er vel sådan set det eneste der bruges nu til dags :)

  • Ja, en hub kan sagtens bruges. husk at tjeck om der er auto-detect eller evt. en uplink port i hubben, ellers skal den forbindens til din switch med et crossover-kabel.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ja, en hub kan sagtens bruges. husk at tjeck om der er auto-detect eller evt. en uplink port i hubben, ellers skal den forbindens til din switch med et crossover-kabel.


    /ask


    Super.. jeg takker for alle svarende.. super i gad at give jer tid..