4870 + Thermalright HR-03 GT

  • Hej Tweakere.


    Jeg har et Radeon 4870, som jeg har købt en brugt Thermalright HR-03 GT til. Desværre var nogle af de originale køleprofiler til RAM gået i stykker, men sælgeren leverede disse køleprofiler med i stedet for: http://www.coolerkit.dk/coolte…8136c0a637428209e06b6a688


    Jeg fik det monteret, og temperaturen på kernen var fin. Det var den tilsyneladende ikke på RAM'ene!
    Jeg fik artifacts, selvom jeg kun kørte i 2D (browsing osv.), og startede jeg ATITool frøs billedet øjeblikkeligt.
    Jeg tror det var fordi RAM'ene blev for varme.


    Nu prøvede jeg med den originale store full cover heatsink. Med lidt modding fik jeg Thermalright til at sidde på sammen med. Det hjalp en del. Dog bliver VRM over 120 grader i load! Måske endnu højere, men jeg stopper der... Samtidig begynder jeg også at få artifacts igen efter et stykke tid i load.
    Det virker som om at den originale heatsink ikke kan fjerne varmen godt nok.
    Selv med en 120 mm blæser med 2000 rpm er det ikke helt tilstrækkelig køling.


    I idle kører alting dog fint. :D og meget støjsvagt med en stille blæser på.


    Hvad skal jeg gøre for at få mit kort til at blive kølet ordentligt igen? Jeg er lidt på herrens mark, og jeg ønsker ikke, at det bliver alt for dyrt...
    Det skulle også gerne være støjsvagt, da det faktisk var grunden til, at jeg skiftede standardkøleren.


    Hjælp mig ! :(

  • Nej.


    Da jeg i starten brugte de medfølgende køleprofiler var der heldigvis nogle af de originale, jeg kunne sætte på VRM. Temperaturen var ikke ret høj, men det skyldes jo også, at jeg kun kunne køre i 2D.


    Nu hvor jeg har sat den originale røde heatsink på, dækker den selvfølgelig også VRM, men de bliver stadig varme.

  • Har du prøvet at holde hånden over for at se om temperatur målingen stemmer?
    Artifacts kan også skyldes så meget andet, her er overclocking af rammene på dit grafikkort en tro synder.
    Og så lige noget off topic, kan se du er fra varde kommune - kender jeg dig? =D


    Edit: Jeg tror forresten det er en dårlig ide med den originale heatsink uden nogen form for blæser.
    De andre du har på er jo specielt lavet lavet til passiv, du kan se de har finner der gør at de bedre kan optage luften fra dit airflow.

  • Sprittede du overfladen af inden du monterede RAM heatsinks?
    Jeg ved ikke om du har plads til det, men jeg har selv monteret køleren omvendt og smidt en Glacialtech GT-F1 under kortet, sådan at hele kortet får airflow omkring sig. Blæserne er sat til at skubbe luften opad selvfølgelig.
    Og når køleren er sat omvendt på kortet kommer den til at sidde næsten lige ud for den bagerste 120mm blæser i kabinettet. 60C load på mit OC'ed 8800GT. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MartinKargo
    Har du prøvet at holde hånden over for at se om temperatur målingen stemmer?
    Artifacts kan også skyldes så meget andet, her er overclocking af rammene på dit grafikkort en tro synder.
    Og så lige noget off topic, kan se du er fra varde kommune - kender jeg dig? =D
    Edit: Jeg tror forresten det er en dårlig ide med den originale heatsink uden nogen form for blæser.
    De andre du har på er jo specielt lavet lavet til passiv, du kan se de har finner der gør at de bedre kan optage luften fra dit airflow.


    det er vi jo flere der er.. 8)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg kommer fra Årre. :D
    - Må jeg gætte på, at du er fra Nørre Nebel, og at vi ikke kender hinanden så?


    Jeg rensede grundigt med isopropylalkohol før jeg monterede heatsink.
    Nu har jeg bestilt sådan en fætter her til VRM: http://www.quietpc.com/gb-en-g…ts/vgacoolers/zm-rhs50-70
    Så må jeg lige se, hvordan det går.
    Den koster iøvrigt under 40 kr. inkl. fragt fra Storbritannien. Det er da billigt! Men jeg skal nok vende tilbage, når jeg får den afprøvet.


    Jeg overvejer at montere køleren omvendt. Og sætte noget blæs under det. Men nu vil jeg lige vente til jeg har modtaget min pakke.