Udsat for phishing, paypal kunde

  • Hej alle.
    En lille advarsel om identitets tyve, der prøver at få fat i ens informationer. Det så ud til at være en e-mail fra paypal, men var snyd og bedrag(sendt den 1 april). Man prøvede at få fat i en konto info. Jeg har fået fat i paypal, og de siger "You're right - it was a phishing attempt, and we're working on stopping the fraud". Så heads up derude.
    Hilsen Morten.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af morten
    Hej alle.
    En lille advarsel om identitets tyve, der prøver at få fat i ens informationer. Det så ud til at være en e-mail fra paypal, men var snyd og bedrag(sendt den 1 april). Man prøvede at få fat i en konto info. Jeg har fået fat i paypal, og de siger "You're right - it was a phishing attempt, and we're working on stopping the fraud". Så heads up derude.
    Hilsen Morten.


    nice for info :cheers:
    har ikke selv paypal men det er rat at vide, så man kan sige det vidre til venner og veninder.
    vis det ville komme i nyhederne så ville det først komme i næste uge :pokey:

  • Slettede e-mailen, og ændrer mit password for en sikkerheds skyld.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.

  • Hvis man har læst lidt i det der bliver skrevet når man melder sig til paypal, kan man se at paypal ALDRIG sender mails ud der ikke benytter dit fulde navn i hilsenen. Dvs hvis der står Dear Mr. eller lign. så er det phishing.


    Jeg gentager: Paypall benytter altid dit FULDE NAVN ved alle henvendelser.


    /ask

  • Meget enkelt..


    .. følg aldrig en mail af den type; log istedet ind på din Paypal account og se, om der står noget der ;D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Meget enkelt..


    .. følg aldrig en mail af den type; log istedet ind på din Paypal account og se, om der står noget der ;D


    Og det gælder iøvrigt alle konti rundt omkring - lad være med at følge "tilfældige" links i mails i ikke selv har bedt om.


    /ask

  • Jeg har gjort som i foreslår, og har læst grundigt på paypals hjemmeside. Tak for gode tips.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.