• Quote

    Oprindeligt indlæg af Julie
    det er godt nok flot. hvor kommer den gule farve fra? er det fra en lampe eller hvordan? :)


    Hej Julie.


    Tak for kikket og kommentaren.


    Den gule farver kommer fra dråberne der bliver dryppet ned i vandet som er kaffe, vandet som dråberne drypper ned i er vand med mad kulør. ;)

  • Syret eksperiment og fed ide :) lidt synd der mangler fokus i midten af "sprøjtet", eller også er det fordi lyset bliver bøjet/spejlet i vandet.. Det ser ihvertfald lidt forvirrende ud


    Ellers fedt billede ;) keep it up, der kan komme nogle fede muligheder og inspiration ud af at eksperimentere

  • Hmm kan ikke se exif på billedet, hva indstillinger har du brugt.


    Fede farver, men som karga siger synd det ikke er totalt skarpt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Syret eksperiment og fed ide :) lidt synd der mangler fokus i midten af "sprøjtet", eller også er det fordi lyset bliver bøjet/spejlet i vandet.. Det ser ihvertfald lidt forvirrende ud


    Ellers fedt billede ;) keep it up, der kan komme nogle fede muligheder og inspiration ud af at eksperimentere


    Tak for kommentaren.


    En enkelt opsejlene dråbe er intet problem for mig at få skarp.
    Men er der noget der er svært at lave er det sådanne billeder, det er en kunst både at få den opsejlene dråbe skarp og explotionen på denne i den opstillede vinkel. ;-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hmm kan ikke se exif på billedet, hva indstillinger har du brugt.


    Fede farver, men som karga siger synd det ikke er totalt skarpt.


    Tak.


    Hvis du gemmer billedet på din comp kan du se det, firefox kan ikke vise data på tiff. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    kan du ike tag et billede aqf dit set-up:)


    Nope, jeg har pillet det ned igen.


    Men setup foregår i min lyskasse med blå baggrund og et side lys (150Watt halogen).
    Dråberne er kaffe og vandet i bunden er vand med madkulør. ;)

  • Så vidt jeg kan se ligger den anden ikke i tiff men png og der er så vidt jeg husker ikke meget at hente.


    Fine billeder du for lavet med det her og jeg kan kun sige endnu gang at jeg snart må i gang med at rode med sådan noget.


    Næste gang du stiller op så tag endelig et billede.


    Har du overvejet at lave nogle skud med ren flash så vil det være nemmere at få billedet 100 skarpt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Som du kan se på billedet nedenunder er billedet en tiff fil, men når billedet oploades til f.eks Imagashack ser det bagefter ud som om at det er en png fil, dog uden forringelse i billedet, tiff og png er vidst også meget tæt på hinanden. ;)


    Ja, nu har jeg taget setuppet ned, skal nok tage et billede af det næste gang, og glæder mig til at se lidt billeder fra dig med vand. :)


    [Blocked Image: http://img299.imageshack.us/img299/3086/unavngivets.jpg]

  • Det ss du lige har smidt op fylder filen 1,17mb og der hvor den ligger nu fylder den under en halv så der sker et eller andet på vejen.


    Du burde fint kunne holde kvali i en jpg fil med sådan et billede, men hva går ud fra du har valgt den store filstørrelse af en grund :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Har du nogle gode links til lidt hjælp omkring det for er nød til at prøve og komme igang med det og nu er der jo snart ferie :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Har du nogle gode links til lidt hjælp omkring det for er nød til at prøve og komme igang med det og nu er der jo snart ferie :)


    Desværre ikke, for dette jeg selv laver har jeg selv fundet på. :)


    Men du har før set den lyskasse jeg har lavet, denne bruger jeg, sætter så en baggrund ind og farven er self. efter ejet ønske, og så bruger jeg selv et ildfast fad i glas dette fyldes så med vand og tilsat farvestof efter ejet ønske, du skal huske at der skal være en go kontrast mellem vandet og baggrunden, ellers kommer der et kontrastløst billede ud af det.


    Og så det allervigtigste: du skal lave en 100% præcis focucering i vandet hvor dråben vil falde ned, og når du tager billederne er det self. manuel focus du bruger, og så er en fjernudløser en stor hjælp.


    Håber dette var lidt til hjælp til dig.


    Ellers spørger du bare løs.


    /Henrik


  • Du kan evt. også se denne video med Martin Waugh, det giver lidt om selve opstilling. > http://www.youtube.com/watch?v=VoQ0DQpwwHU

  • Ok jeg må bare selv igang med at eksperimenterer men det er jo også en del af det sjove :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Du kan da ikke spille det sorte gul :P Men nice billede :D