Hej
jeg er så meget i tvivl om hvad jeg skal vælge af bundkort
jeg skal OC og jeg starter med luft (skal ikke have vand pt)
hvad ville i vælge?
og kom helst med, hvorfor i vælger det i vil
Hej
jeg er så meget i tvivl om hvad jeg skal vælge af bundkort
jeg skal OC og jeg starter med luft (skal ikke have vand pt)
hvad ville i vælge?
og kom helst med, hvorfor i vælger det i vil
Personligt ville jeg vælge et Asus kort. Men det er kun baseret på at jeg synes at deres bios menu er super. Og så han jeg endnu aldrig haft problemer med et bundkort fra asus. Hvor godt det oc i forhold til de andre du nævner ved jeg desværre ikke.
til oc vil jeg næsten altid sige dfi - men ofte skal man også rode lidt mere i bios inden det kører optimalt.
QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
til oc vil jeg næsten altid sige dfi - men ofte skal man også rode lidt mere i bios inden det kører optimalt.
Ditto. :hb:
okay jeg lader den lige køre
nu kender jeg slet ikke til DFI kender mest til asus
Min stemme går til et Gigabyte bundkort. Enten UD4P, UD5 eller EXTREME
QuoteOprindeligt indlæg af TueH
der er ikke noget waauw over UD5, UD5 og Extreme er næsten identiske stort set kun NB-køling og bios til forskel.
asus, giga etc. når desvære ikke DFI, EVGA til sokkeholderne
QuoteOprindeligt indlæg af TueH
hvorfor!
DFI og EVGA har bla. digital PWM.
Min stemme vil personligt falde på DFI, men nu har jeg aldrog haft et EVGA bundkort, så kan ikke rigtigt udtale mig om det, men jeg må da sige at ud fra hvad jeg har læst og kan se, så er EVGA SLI Classified bestemt ikke et dårligt bud på et X58 bundkort.
jeg hopper nok på dfi vognen det lyder som et godt kort
hvad er digital PWM?
BUMP
Nu skal du lige huske at ikke alle boards er lige velegnede for nybegyndere, specielt DFI, laver bioser som stiller store krav til brugeren for at kunne opnå de bedste resultater, du får typisk i en DFI bios lov til at stille på stort set ALT, og det er de færreste bruger som reelt, kan administrere alle disse muligheder.
mine erfaringer med DFI er helt klart et ultimativt tweaker board.
Asus og Gigabyte gå lidt i samme legue, med at være gode oc produkter i deres highend klasser men er lidt mere lige til i biosen, og nemmere at oc på for en nybegynder /let øvet.
Jeg har til dato ikke ejet/testet et evga kort, så dette vil jeg ikke udtale mig om.
Jeg sætter generelt min lid til asusprodukter, da de generelt har de bedst gennemarbejde produkter ( de har midlerne til det)
jeg har selv lige købt Asus Rampage II extreme og ja det er VILDt!
QuoteOprindeligt indlæg af TWinther
jeg har selv lige købt Asus Rampage II extreme og ja det er VILDt!
vildt hvordan ? at se på eller ? OC mæssigt så skriv da lidt resultater
QuoteOprindeligt indlæg af Birgersted
kører 965 på MSI Platinum,- men MSI er lige kommet med
et Elipse x58 der sku være noget af det bedste ifølge dem-
er det ikke altid sådan ?
eneste fede ved de nye MSI er deres farvevalg
Min spæde newbee erfaring med OC på både Gigabyte og nu Asus Rampage II Extreme, har vist at Asus'et er langt bedre til OC, kortet i sig selv og pga bios opbygningen, selv om den er en anelse mere vanskelig at overskue end GA's i begyndelsen, kommer man hurtigt ind i det, og jo mere der rodes med det jo federe blir kortet bare.
Alt fungerer og kører som det skal og er meget OC venligt allover :hb:
Igen, min erfaring er endnu ikke tilstrækkelig, men min stemme går helt klart allerede til Asus R2E
(SplatDK og dMITIj
)