Ustabil computer efter 8800GT volt mod

  • Hej


    Igår skulle jeg lige prøve at overclocke mit 8800GT kort, da jeg nåede grænsen. Så tænkte jeg om man ikke kunne modificere volt ligesom jeg har set andre gøre det. Jeg fandt en guide på nettet (Link) og begyndte at kaste mig ud i det. Jeg satte voltage på 1.10 inde på NiBiTor, der fulgte med pakken i linket og flashede så kortet. Det virker fint til normal brug, men når jeg vil få den op på de 700 core og 999 memory eller deromkring, giver både ATITool artifacts og nogle gange fryser min computer også fuldstændig, og jeg bliver nødt til at tage strømmen.


    Er der nogen der kender til mit problem eller ved hvilke fejl jeg har begået?
    Kan det være en strømforsyning af dårlig kvalitet?


    Specs:


    ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI
    Core 2 Duo E4600 2 MB
    GeIL Black Dragon 2 x 2 GB
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    750 W strømforsyning (Kan ikke huske mærke, tror ikke det er noget kendt)
    Inno3D 8800GT

  • selvom andre kan, så er det langt fra sikkert dit kort også kan....så jeg ville nok flashe tilbage.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis din comp fryser, så er der fordi du går for hurtigt frem! Evt at de kort bliver for varmt!


    Mit råd er at du hæver den kun få MHz af gangen og tester i minimum 10min hver gang for at få kortet op i temperatur.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Jeg er 100 % sikker på at det ikke er pga. varme, for everest og Rivatuner siger begge to at den kun kommer op på de 55-56 under artifact scan med ATITool.


    Det med at andre kort er bedre. Er det fordi jeg har fået en dårlig chip af kortet, som ikke clocker så højt eller er det fordi det er en ældre version af chippen. Ligesom på processore f.eks. e8400 E0

  • Inde på siden techpowerup.com er der en VGA bios database. Der er der en masse bios fra en masse kort. Kan man godt downloade og flashe f.eks et BFG bios på min bios? Jeg kan se i beskrivelsen af nogle bios at de er sat til voltage 1.30. Kan det virkelig passe? Jeg kan ikke se om det virker inde i NiBiTor.


    Jeg tænkte på om grafikkort producenterne tester alle de kort de overclocker, eller bruger de en speciel form for ram eller chip eller sådan noget? EVGA har da et kort på 725/1050

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vandel
    Inde på siden techpowerup.com er der en VGA bios database. Der er der en masse bios fra en masse kort. Kan man godt downloade og flashe f.eks et BFG bios på min bios? Jeg kan se i beskrivelsen af nogle bios at de er sat til voltage 1.30. Kan det virkelig passe? Jeg kan ikke se om det virker inde i NiBiTor.


    Jeg tænkte på om grafikkort producenterne tester alle de kort de overclocker, eller bruger de en speciel form for ram eller chip eller sådan noget? EVGA har da et kort på 725/1050


    Nu ved jeg ikke lige med dit kort, men tit når de laver OC version'er af deres kort gør de det med bedre/hurtigere ram. Og så bliver de testet ved den hastighed som de lover, fejler kortet så testen så bliver det solgt som en ikk oc model tit..


    Så ja kan sagtens være at rammene på dit kort ikke kan OC ret meget, tag evt køleren af og se hvilke ram der sidder på dit kort så kan du få en bedre ide om hvad de kan klarer i mhz og hvor meget power du skal give dem.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vandel
    Jeg tror ikke jeg vil til at skille køleren når den nu sidder på.


    Jamen hvis jeg så bare holder memory lav og så bare hæver core. burde det give problemer?


    Core er den samme på kortene om det er std eller oc versioner, på oc-versionerne tager de typisk den bedste 1% procent eller sådan noget, du kan så være uheldig og have fået en af dem som er knap så gode og derfor ikk rigtig kan oc ret meget..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW