Indlæg af Vandel

    Inde på siden techpowerup.com er der en VGA bios database. Der er der en masse bios fra en masse kort. Kan man godt downloade og flashe f.eks et BFG bios på min bios? Jeg kan se i beskrivelsen af nogle bios at de er sat til voltage 1.30. Kan det virkelig passe? Jeg kan ikke se om det virker inde i NiBiTor.


    Jeg tænkte på om grafikkort producenterne tester alle de kort de overclocker, eller bruger de en speciel form for ram eller chip eller sådan noget? EVGA har da et kort på 725/1050

    Jeg er 100 % sikker på at det ikke er pga. varme, for everest og Rivatuner siger begge to at den kun kommer op på de 55-56 under artifact scan med ATITool.


    Det med at andre kort er bedre. Er det fordi jeg har fået en dårlig chip af kortet, som ikke clocker så højt eller er det fordi det er en ældre version af chippen. Ligesom på processore f.eks. e8400 E0

    Hej


    Igår skulle jeg lige prøve at overclocke mit 8800GT kort, da jeg nåede grænsen. Så tænkte jeg om man ikke kunne modificere volt ligesom jeg har set andre gøre det. Jeg fandt en guide på nettet (Link) og begyndte at kaste mig ud i det. Jeg satte voltage på 1.10 inde på NiBiTor, der fulgte med pakken i linket og flashede så kortet. Det virker fint til normal brug, men når jeg vil få den op på de 700 core og 999 memory eller deromkring, giver både ATITool artifacts og nogle gange fryser min computer også fuldstændig, og jeg bliver nødt til at tage strømmen.


    Er der nogen der kender til mit problem eller ved hvilke fejl jeg har begået?
    Kan det være en strømforsyning af dårlig kvalitet?


    Specs:


    ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI
    Core 2 Duo E4600 2 MB
    GeIL Black Dragon 2 x 2 GB
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    750 W strømforsyning (Kan ikke huske mærke, tror ikke det er noget kendt)
    Inno3D 8800GT

    Quote


    Den der JET Xilence ser da lovende ud. Har du nogen erfaringer med den? Har du den selv? Hvordan ville den performe på en TRUE eller er det mest en kabinet blæser?

    Hvad siger i til hvis jeg køber 1 eller to Xigmatek blæsere til TRUE og så et par stykker af Yate Loon til kabinet, da de er så billige?


    Jeg kan jo få ca. få 2 xigmatek blæsere for en p-12. Og så larmer de ca. det samme

    Jeg har en e4600 oc til 3 ghz, Et 8800gt med aftermark køler, abit fp-in9 sli (Nvidia 650i)


    Er der intet du vil vide?


    Hvad synes i om den der xigmatek, da jeg synes den ser bedre ud med specifikationer end Noctua

    Hej,


    Jeg vil lige samle mig nogle informationer over gode blæsere. Jeg har kigget på et Cooler Master HAF 932 LINK. Jeg ved ikke hvor godt den køler, men hvis jeg nu skulle sætte nogle ekstra 120mm blæsere ind, hvilke skulle jeg så vælge?


    De skal være rimelig støjsvage og så også flytte en del luft. Hvis de er billige gør det heller ikke noget :D



    Hvad ville i anbefale hvis jeg købte en TRUE? Der gælder samme krav som ved kabinet.


    Jeg har kigget lidt på følgene tre:


    Yate Loon - D12SL-12 beregnet til kabinet. Der står 28 dBa. Er det larmende?


    Noctua NF-P12-1300 beregnet til TRUE. Den er vel rimelig dyr?


    Xigmatek XLF-F1253 beregnet til TRUE og/eller kabinet. Samme lyd som nr. 2, flytter bare mere luft og er billigere.


    Har i andre gode eller hvad siger i til det jeg har fundet?

    Jeg har nu besluttet mig for at beholde det jeg har nu og så måske om ½ år købe en ny processor. Jeg tror det bliver en quad core så. Så vil jeg nok også købe en Thermalright Ultra 120 eXtreme. Overclocker quad cores ikke ret godt, hvis det er 45nm?


    Så vil jeg bare sige tak fordi i havde tid til at hjælpe mig :)

    Hvor meget koster et godt kabinet ellers? Altså et der køler så temperaturene falder. Ville det være bedre end at få nyt kabinet end at tage siden af?


    Hvor mange grader snakker vi om at det falder?

    Når jeg spiller GTA IV bliver CPU max 60 grader.


    Selvfølgelig vil jeg gerne have en bedre køler, men er det så det værd hvis den kører max 60 grader i spil?