Hej,
Jeg tilmeldte mig for nyligt NBA league pass international (http://ilp.nba.com/) for bedre at kunne følge med mine favorithold og generelt se en masse kampe live (og op til 24 timer efter).
Desværre er jeg stødt på et problem: video og lyd skal hele tiden loade (buffer), og med "hele tiden" mener jeg omkring hver 10. sekund. Speedtests på mit net giver omkring 2.1 - 2.2 mbit/s download og 0.5 - 0.6 mbit/s upload. Dette er længe nok i følge Leage Pass' hjemmeside, der anbefaler 1 mbit/s download. Desuden har jeg også prøvet hos et par venner med ca. samme hastigheder, og der buffer den kun én gang, for så at køre uafbrudt i timer.
Jeg er ganske sikker på, det er min router, der blokerer for streamingen. På League Pass' FAQ står der:
What should I do in case of a firewall/NAT?
# Corporate (business) firewall: Requires support from an IT professional within the organization. The following setting to the firewall are required:
* Allow outbound TCP traffic to port 25793
* Statically map the following UDP ports on the viewer to ports on the Firewall public IP address: 22556 & 22557
Dette er hvad jeg har gjort i opsætningsmenuen på min router:
[Blocked Image: http://img24.imageshack.us/img24/3881/routernat.jpg]
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken IP jeg skal opgive på de to port ranges, men har ved den første (25793) skrevet min routers lokale IP på netværket, og ved den anden (22556 - 22557) skrevet den IP, jeg får på http://myip.dk/.
Problemet er ikke blevet løst efter jeg åbnede portene, og jeg er derfor i tvivl om, hvorvidt jeg har indtastet det rigtige. Eftersom jeg betaler for Leage Pass, vil jeg naturligvis gerne have muligheden for at nyde det i mit eget hjem.