Nikon D40/60 VS Canon EOS1000D

• Hey tweakere.

Jeg har fået nogle gode tilbud på disse (Nikon D40/60 + Canon EOS1000D).

Jeg har ingen anelse hvad jeg skal vælge, og håber en af jer kan fortælle mig hvilken der er bedst. Jeg er begynder og skal til at tage lidt billeder.

Så, hvilket er bedst? Uden pris taget i betragtning.

Hjælp :p

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Af de 3 ville jeg vælge Canon EOS 1000D.

Nu har jeg også fået et godt tilbud på en Sony A300 :p Også med den taget i betragtning?

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

• er det et tilbud som os gælder os andre?..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• jeg ville helt klart holde mig til 1000D :)

Sony var det sidste jeg ville tage.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Af de tre ville mit valg helt afgjort være 1000D. Eftermarkedet er større ved Canon/Nikon end det er tilfældet ved Sony - selvom Sony nu er i fremgang. De små Nikon'er fravælger jeg helt pga. manglende fokusmotor. Jeg forstår i det hele taget ikke Nikons strategi hvad det angår - stod jeg og skulle starte med fotografi idag, ville jeg da især gerne have adgang til de billige objektiver uden fokusmotor, når jeg alligevel er i markedet efter et entry-level DSLR.

Når det kommer til ergonomi, synes jeg personligt Sony'en har fordelen blandt de tre. 1000D og D40 er så små at -jeg- ihvertfald ikke kan holde ud at have dem i hænderne.

• Jeg har lige købt et 1000D og syntes det er ret lækkert. Kan godt lide det er så lille som det er. Syntes det D80 jeg havde før var klodset og rende rundt med.
    Min overbo har et D40 og jeg kan langt bedre lide min 1000D. Om det tager bedre billeder skal jeg ikke kunne sige - vi er begge amatører på dét område.

• Ellers måske vente lidt.. De kloge siger jo at der er et 500D på vej!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg har lige købt et 1000D og syntes det er ret lækkert. Kan godt lide det er så lille som det er. Syntes det D80 jeg havde før var klodset og rende rundt med.
    Min overbo har et D40 og jeg kan langt bedre lide min 1000D. Om det tager bedre billeder skal jeg ikke kunne sige - vi er begge amatører på dét område.

Man kan ikke rigtig sige hvilke der tager bedst billeder, da det ikke rigtig afhænger af selve kameraet, men objektivets kvalitet og personen bag kameraet. ;)

1 af de vigtigste grunde til at jeg ville vælge 1000D er at 1000D's shutter lag kun er på 55ms imod D40's 90ms.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Man kan ikke rigtig sige hvilke der tager bedst billeder, da det ikke rigtig afhænger af selve kameraet, men objektivets kvalitet og personen bag kameraet. ;)

1 af de vigtigste grunde til at jeg ville vælge 1000D er at 1000D's shutter lag kun er på 55ms imod D40's 90ms.

Ja det og man skal ikke tænke på noget med fokus motor. Kan heller ikke lige huske hvordan det er med liveview på de små nikon.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Ja det og man skal ikke tænke på noget med fokus motor. Kan heller ikke lige huske hvordan det er med liveview på de små nikon.

Er der ikke..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Exxon
    Ellers måske vente lidt.. De kloge siger jo at der er et 500D på vej!

der kommer jo altid noget nyt.. og personligt vil jeg hellere købe noget som ikke er nyt, og på den måde spare lidt penge.. for billedet kvalitet er sq næsten den samme..

• skal man heller ikk.. synes jeg da ikk.. ville aldrig bruge live preview..

• Man skal nu ikke undervurdere det liveview. Det er bare et spørgsmål om at finde ud af hvornår det skal bruges. Jeg har brugt mit nogen gange og det har da gjort at jeg har fået nogle billeder som jeg ellers ikke ville have fået eller hvor jeg ville skulle have været heldig med at skyde i blinde.