Ny herinde så Hej med jer

  • :clap:jjeg har købt mig en Ps3 80 GB med 2 kontrolere og nu vil jeg gerne vide hvordan jeg BEDST sætter den til s¨det hele virker PERFEKT :hb:
    Skal have nyt TV Sony Bravia Full HD :finger:
    Kobles til stereoanlæg ;)
    Kobles til nettet ;)


    :finger: håber i kan hjælpe :finger:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hugo-s
    :clap:jjeg har købt mig en Ps3 80 GB med 2 kontrolere og nu vil jeg gerne vide hvordan jeg BEDST sætter den til s¨det hele virker PERFEKT :hb:
    Skal have nyt TV Sony Bravia Full HD :finger:
    Kobles til stereoanlæg ;)
    Kobles til nettet ;)


    :finger: håber i kan hjælpe :finger:


    HDMI fra PS3 til TV
    Optisk Kabel fra PS3 til Stereoanlæg
    Netstik i PS3 eller via Wifi


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Optimalt er HDMI -> Anlæg -> HDMI - > TV (kræver dog en forstærker der understøtter HDMI In/Out)
    Og hvad net angår, så er kablet da klart at foretrække pga. latency, men for nemhedens skyld så kører jeg via WiFi.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Optimalt er HDMI -> Anlæg -> HDMI - > TV (kræver dog en forstærker der understøtter HDMI In/Out)
    Og hvad net angår, så er kablet da klart at foretrække pga. latency, men for nemhedens skyld så kører jeg via WiFi.


    At køre HDMI only er ikke altid det "optimale" for alle :) Jeg vil f.eks. gerne have muligheden for at bruge tv'ets indbyggede højtalere engang imellem når jeg ser tv via min zaptor, så derfor benytter jeg HDMI fra zaptor boks til tv og et coaxial kabel fra zaptor boks til receiver. På den måde kan man jo selv bestemme om det store (og strømslugende) hifi anlæg skal startes op eller om man i situationen ikke har behov for andet end de indbyggede højtalere.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    At køre HDMI only er ikke altid det "optimale" for alle :) Jeg vil f.eks. gerne have muligheden for at bruge tv'ets indbyggede højtalere engang imellem når jeg ser tv via min zaptor, så derfor benytter jeg HDMI fra zaptor boks til tv og et coaxial kabel fra zaptor boks til receiver. På den måde kan man jo selv bestemme om det store (og strømslugende) hifi anlæg skal startes op eller om man i situationen ikke har behov for andet end de indbyggede højtalere.


    Nu var det en PS3 der var emnet her, og der vil jeg bestemt mene at HDMI er det eneste rigtige valg. Med Zaptor som ikke understøtter HD-lyd kan det være en skid om man kører lyden separat over Coax/Optisk, da det alligevel ikke understøtter tabsfri-lydformater.


    Havde jeg en digital-tv boks havde jeg gjort det samme, også bare for at spare en HDMI-port i Receiveren.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hugo-s
    :clap:jjeg har købt mig en Ps3 80 GB med 2 kontrolere og nu vil jeg gerne vide hvordan jeg BEDST sætter den til s¨det hele virker PERFEKT :hb:
    Skal have nyt TV Sony Bravia Full HD :finger:
    Kobles til stereoanlæg ;)
    Kobles til nettet ;)


    :finger: håber i kan hjælpe :finger:


    Et godt råd? Slap lidt af med de icons. De tager jo hele billedet når du bruger dem i hver sætning.
    Ellers velkommen til siden. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • HDMI fra ps3 -> fjernsyn


    jeg har optisk ud fra mit fjernsyn og til mit anlæg og det virker fint selvom jeg ikke kører optisk direkte fra ps3 til anlæget....det virker ikke ved mig af en eller anden grund kan jeg ikke køre hdmi til tv og optisk til anlæg så derfor kører jeg det hele via fjernsynet.


    jeg bruget netkabel i min da jeg streamer HD / Blueray film via computeren til den, det duer ikke over trådløs da det er for meget data.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • jeg kører alle 3 konsoller.


    PS 3 - HDMI fra ps3 -> TV - Optisk lyd fra TV -> Reciever
    Xbox360 - Component fra xbox -> reciever - optisk -> reciever.
    Wii - compnent fra wii -> reciever - lyd med almindelig kabel.
    Der kører så et HDMI fra TV til reciever.. :)


    så alt er fundet til Reciever undtagen ps3 da min reciever ikke understøtter hdmi :(

  • Mit setup:


    PC: DVI/HDMI til TV. Optisk fra PC til Surround
    Xbox 360: HDMI til TV, og optisk fra Xbox til Surround.
    PS3: HDMI til Surround, og så HDMI fra Surround til TV.
    Bluray: HDMI til Surround, og også HDMI fra surround til TV.
    TV: Optisk til Surround til når jeg ser HDTV. (Kanal5 HD, TV2 Film HD osv. osv.)

  • HDMI -> forstærker og fra forstærker til tv.


    Hvis du har en gammel forstærker der ikke kan klare HDMI så brug det optiske.


    Til jer der siger det ikke virker har i været i lyd menu på ps3 og skifte at lyd skal kører på den optiske istedet for hdmi.


    Det giver ingen mening at kører hdmi > tv > optisk til amp - det vil da kun forringe lyden kraftigt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy