Program til at se spec i en computer?

  • Hejsa


    Jeg synes jeg har hørt om et program hvor man kan se hvilke spec en pc har, men kan umiddlebart ikke finde noget når jeg googler efter det. Er der nogen herinde der kan hjælpe?


    mvh

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Sisoft Sandra


    http://www.sisoftware.net/


    Jeg siger mange tak :9xo

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    mit eget program, TylonGSR kan klare det du leder efter: tylonforge.drui.dk


    nu ved jeg så ikke lige om de skælder mig ud for at reklamere de små admins... :$


    Hvorfor skulle de dog det? Der er jo ikke noget kommercielt over din hjemmeside, og det er ikke en konkurrent til tweak. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    mit eget program, TylonGSR kan klare det du leder efter: tylonforge.drui.dk


    nu ved jeg så ikke lige om de skælder mig ud for at reklamere de små admins... :$

    Nice program der m8 ;)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Enig, lækkert program du har lavet dig der, ros herfra.


    Måske vi skulle gøre noget her på Tweak for at få det mere frem i verden :D


    Enten at du får en lille sektion for dig selv her på tweak


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Tak for alle forslagene :)


    Lækkert program du har lavet der Foxx :hb:

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Hvorfor skulle de dog det? Der er jo ikke noget kommercielt over din hjemmeside, og det er ikke en konkurrent til tweak. :roller:


    tjah, vidste bare ikke om det brød reglen eller ej , så måtte lige være på den sikre side... gider ik at blive bannet fra dette dejlige forum :rules:
    det var af selvsamme grund at jeg først kom frem med det nu... tænkte bare at nu måtte jeg prøve :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    Nice program der m8 ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af jurge
    Tak for alle forslagene :)


    Lækkert program du har lavet der Foxx :hb:


    Mange tak


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Houly
    vis du ikke gider at bruge program kan du bare gå in på http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest osse kaldt http://www.canirunit.com
    bare vælg et eller andet spil og den viser din specs


    Kender dem godt, men jeg gik efter at lave et program der gjorde det samme, bare en smule bedre, men anyways, mit mål var at lave et program der viste systeminfo, og så kom GSR delen lige dumpende med lidt hjælp self.



    lyder genialt... har ikke meget tid lige pt. til at update databasen, men jeg håber at kære tweakers kan sende mig systemkrav til spil og hjælpe til at update databasen med. Dig og de andre admins skal være ganske fri til at adde mig på msn eller sende PMs, og jeg vil gladeligt hjælpe hvor jeg kan...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    mit eget program, TylonGSR kan klare det du leder efter: tylonforge.drui.dk


    nu ved jeg så ikke lige om de skælder mig ud for at reklamere de små admins... :$


    det program er så ikke helt fejlfri, fx kan den ikke finde ud af hastigheden, når man skruer ned for multiplier, og vcore er også noget andet end hvad cpu-z siger....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det program er så ikke helt fejlfri, fx kan den ikke finde ud af hastigheden, når man skruer ned for multiplier, og vcore er også noget andet end hvad cpu-z siger....


    det problem er jeg i gang med at løse.


    Det med VCore er pt. begrænset til hvad Win32 kan vise af sig selv og det samme gælder CPU hastighed.


    er i gang med noget research på at få det lagt over i en dll fil i stil med CPU-z, men det er lidt af en pine dat det er svært at finde noget relevant om det.


    Hvis ikke jeg kan få det til at virke med TylonGSR i C#, så bliver jeg nødt til at porte baduljen til C++ eller lignende, hvilket nok bliver det jeg gør i sidste ende når jeg har fundet de relevante ting og sager til Win32, CPU clock speed og VCore frem igen efter min comp gik ned her for en uges tid siden (sammen med mine bogmærker i firefox og de første småting til en C++ udgave af tylonGSR) og måtte formateres..


    Uanset hvad, så er der nok ikke meget andet for end at starte forfra igen ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Man kan også bruge det her?
    Kør > dxdiag


    Fandt lige ud af at det er over 10 dage siden at i skrev men, håber at det stadig kan bruges.. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    mit eget program, TylonGSR kan klare det du leder efter: tylonforge.drui.dk


    nu ved jeg så ikke lige om de skælder mig ud for at reklamere de små admins... :$


    Lækkert nok program - Dog fejlfyldt for mig!


    Ved ikke om det er Windows 7 x64 Public Beta der er skyld i det? Starter op med fejlen:


    "The following ERROR uccured ...Object reference not set to an instance of an object."


    Den fejl skal jeg trykke OK ved 3 gange, der efter åbner programmet. Det kan dog ikke læse hvor mange ram mine grafikkort har, siger min vCore til CPU'erne er 1.6 - Hvilket den langt fra er og siger mine CPU'er er baseret på AMD64 arkitektur.


    Ved så ikke om det er fordi jeg kører en serverbaseret maskine, eller om det er Windows 7 der gør noget galt? :)

  • nu kan jeg ikke huske om .NET 2.0 (eller nyere) ligger i windows 7 betaerne, men uanset hvad er det påkrævet.


    og det at mit program siger at det er AMD 64 arkitektur betyuder at CPUen kører i 64-bit mode, som kaldes for AMD64 (af AMD), x86-64 (af de fleste), eller EM64T (af Intel). Det er et og samme under Windows XP, Vista og 7's Win32. medmindre du kører et nyere Build af Windows 7 end lige build 7000


    Kode til Windows 7 skal jeg have fundet frem, hvis jeg kan, men det kan nok ikke blive før Win 7 bliver udgivet i sin endelige udgave.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200