Højtalere

  • Hej folk derude, er rimlig ny til alt det der med højtalere så ville lige spørge inden jeg købte noget.


    jeg skal bruge et sæt computer højtalere som primert skal bruges til musik.
    pris grænsen er 1.500kr i det hele, om det så er mange ting eller kun 2 højtalere er ligemeget bare det kan sættes til en computer.


    på forhånd tak. :)

  • Jeg vil jo mene, at det afhænger af sammenspillet mellem dit lydkort og dine højtalere.


    Du kan gå ud og købe hundedyre højtalere og bruge et crappy lydkort eller onboard, og det hele vil stadigvæk lyde forkert.
    Du kan have et kanon lydkort og dårlige højtalere, og det giver samme problem.


    Så har du ikke et godt lydkort, så får du heller ikke en rigtig lydoplevelse, men alt afhænger af hvad man har af forventninger/krav til sit hardware.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg ved ikk hvad det er for et, men jeg køber et rimligt godt et af en af mine venner hvis det hjælper jer på nogen måder.


    EDIT:
    hvis i kender nogen måder at se sit lydkort på må i gerne sige det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MDSJTR
    jeg ved ikk hvad det er for et, men jeg køber et rimligt godt et af en af mine venner hvis det hjælper jer på nogen måder.

    Du køber et lydkort eller hva siger du? af PC-højtalere vil jeg anbefale Harman Kandon Soundstick II eller Logitech Z-Cinema
    Tror faktis jeg ville vælge den sidste.. selvom jeg ikke har hørt hvordan de lyder... har kun hørt Harman Kardon højtalerne.. og de lyder godt. Du kunne også bruge 500kr mere og få Logitech Z-5500, dem har jeg købt og er du sindssyg de spiller godt xD nå det var nok prædken eller hva man siger

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sli-Rocco

    Du køber et lydkort eller hva siger du? af PC-højtalere vil jeg anbefale Harman Kandon Soundstick II eller Logitech Z-Cinema
    Tror faktis jeg ville vælge den sidste.. selvom jeg ikke har hørt hvordan de lyder... har kun hørt Harman Kardon højtalerne.. og de lyder godt. Du kunne også bruge 500kr mere og få Logitech Z-5500, dem har jeg købt og er du sindssyg de spiller godt xD nå det var nok prædken eller hva man siger


    Bare sig til vis der noget du ikke forstår xD haha :$

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Regner med selv at købe dem her på et tidspunkt:
    http://www.hifipriser.dk/Produ…products&Soegeord=edifier
    Test:
    http://www.tweakup.dk/article/1399/dk/

    Kender desværre ike så meget til Edifier
    :firefox: Har desværre kun hørt dårligt om dem, men jeg kunne da lige kigge på Test linket.. xD :finger:

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sli-Rocco

    Kender desværre ike så meget til Edifier
    :firefox: Har desværre kun hørt dårligt om dem, men jeg kunne da lige kigge på Test linket.. xD :finger:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

    Du virker lidt blank? :razz:

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Når man skal købe højttalere som primært skal bruges til musik er det en rigtig god ide at kigge efter et stereosæt, altså bare 2 højttalere uden subwoofer. Grunden er at musik er optaget i stereo og man altså får musikken som den er tiltænkt istedet for at bassen bliver ført ned i subwooferen og man derfor kun får den præsenteret i mono.


    For ca. 1 år siden købte jeg Empire R1900 TII efter at have undersøgt sagen rimelig grundigt, da de også skulle bruges til musik som det primære.


    De spiller fremragende og samtidig er rimelig billige. Jeg vil mene at de kan feje de fleste systemer til mellem 1000-2000 kr af banen (ihvertfald dem jeg har hørt). Fordelene ved det nævnte sæt er bl.a. at de er lavet solidt og af træ hvilken giver en bedre lyd end alt det plastik man ellers ser ved computerhøjttalere. Designet er som højttalere til almindelige musikanlæg. med andre ord ligner de ikke et rumskib fra en science fiction B-film, men ganske almindelige højtalere. Det er selvfølgelig smag og behag, men personligt synes jeg mange computerhøjttalere er ret grimme.


    Jeg kan virkelig varmt anbefale Empire R1900 TII. En ulempe (for nogle ihvertfald) er at de ikke ligefrem er små. De er på størrelse med monitor-højttalere til musikanlæg.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • De højtallere du har er jo passive mester, Det skal du jo lige tænke på =)

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sli-Rocco

    De højtallere du har er jo passive mester, Det skal du jo lige tænke på =)

    Whoops... Undskyld. Det er active. fik kigget forkert :$

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Tag et kig på dem her så. eAltec Lansing De er meget fine. er selv igang med at spare op til et sæt B&W højtallere... Men det koster 3k for 2stk. og kræver man har en forstærker.

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Syntes ikke du skal kigge så stort på det ...

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sli-Rocco

    Syntes ikke du skal kigge så stort på det ...


    Hvad mener du med at kigge stort på det?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sli-Rocco

    Kender desværre ike så meget til Edifier
    :firefox: Har desværre kun hørt dårligt om dem, men jeg kunne da lige kigge på Test linket.. xD :finger:


    Hvad er dårligt,har du selv hørt dem ?


    dna,du skriver du bruger dem til musik,men mangler du ikke bas med de små enheder ?
    Kender du en god test af dem må du meget gerne smide et link ;)