Højtalere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz


    Hvad er dårligt,har du selv hørt dem ?


    dna,du skriver du bruger dem til musik,men mangler du ikke bas med de små enheder ?
    Kender du en god test af dem må du meget gerne smide et link ;)


    "Mangler bas"? Hvis det er fordi du gerne vil høre hardstyle med ond bas og hoppe rundt, ja så skal du nok have noget med en subwoofer til. Subwoofere har dog en træls tendens til at kvæle lyden i de billige 2.1 højtalersæts, det er i hvert fald min erfaring.
    Men jeg er 100% enig med dna, og ville også finde mig et par stereo højtalere hvis det er pga. du skal høre musik som det faktisk skal lyde.
    Selv bruger jeg en forstærker og et par højtalere, eller bare mit headset til musik, og jeg har ingen problmemer med "for lidt" bas..
    Men hvis du vil gøre som mig, så løber det nok lidt op, medmindre du kan finde et billigt sæt højtalere med en lille forstærker, hos hifiklubben fx. Mit lille stereolydsystem er dog rendt op i en 7000 kroner vil jeg tro med filter, ledninger, lydkort, forstærker og højtalere. Men så lyder det sku også lækker :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    dna,du skriver du bruger dem til musik,men mangler du ikke bas med de små enheder ?
    Kender du en god test af dem må du meget gerne smide et link ;)


    Nej det gør jeg ikke. Der sidder jo nogle rimelig store basenheder i sammenlignet med andre 2.0 sæt. Og desuden er det jo vigtigt at bassen ikke drukner diskant og mellemtone som det tit er tilfældet med de sæt hvor man ser en subwoofer sammen med et par små satelliter.


    Som Brtlsn nævner så er det måske ikke de helt rette hvis man skal høre hård techno for fuld udblæsning. Personligt hører jeg ikke techno så helt præcist hvordan de reagerer her ved jeg ikke. Men jeg har hørt en del '90-er dancemusik, som ofte også har en hel del bas, og der klarer de det helt uden problemer.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------