4gb Evga 680i Sli?

  • Hej...


    Jeg har et EVGA 680I SLI bundkort og jeg har nogle problemer med at køre med 4GB ram, den vil ikke rigitg boote op, og kan ikke finde noget omkring 4GB ram i manuelen til bundkortet, jeg har også søgt lidt på google og der snakker de om mere volt, men det ser ikke ud til at virke for mig, nogen der ved hvad der skal gøres ? på forhånd tak :)

  • du er nødt til at checke om du har en defekt ramstang, det gøres ved at køre memtest med 1 stang af gange .


    hvilket OS kører du med ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Hvis du har et 32-bit operativ system, er det ikke muligt at udnytte alle fire GB ram.....


    Nej det kan man ikke men den skulle alligevel kunne boote. Jeg tror som frag at der må være en defekt ram blok.
    Tag dem alle ud og prøv med en af gangen. Ellers prøv om du kan køre en memtest som frag skriver. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Nej det kan man ikke men den skulle alligevel kunne boote. Jeg tror som frag at der må være en defekt ram blok.
    Tag dem alle ud og prøv med en af gangen. Ellers prøv om du kan køre en memtest som frag skriver. :D


    Det er så mig der ikke kan læse indenad..... Havde ikke lige set at den ikke ville boote op. :oops:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Det er så mig der ikke kan læse indenad..... Havde ikke lige set at den ikke ville boote op. :oops:


    Oki. he he :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg har prøvet at teste rammene hver for sig.


    Jeg har smidt nyeste bios på.


    Jeg har tjekket bios og manuel.


    Jeg har brugt lang tid på det. haha :D


    Slet ikke nogen bud ?


  • Kørte maskinen med en stang 2 stænger osv? Bare ikke med 4?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg syntes godt nok ikke der er særlig meget hjælp at hente her.
    Det er 1 GB * 4...
    Den vil jo slet ikke boote op, så det har jo intet med hvilket os jeg kører med men jeg kører med vista 64bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Japs
    Jeg syntes godt nok ikke der er særlig meget hjælp at hente her.
    Det er 1 GB * 4...
    Den vil jo slet ikke boote op, så det har jo intet med hvilket os jeg kører med men jeg kører med vista 64bit.


    har du prøvet at gøre som foreslået ???? ..tag 3 stænger ud og start op med 1..virker det så, ved du at der er et problem med ram..måske får de for lidt volt, eller 1 er defekt....virker det ikke, prøv med 1 anden stang, og når alle 4 er prøvet hver for sig og det stadig ikke virker, så er det formodentligt ikke rammene...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    har du prøvet at gøre som foreslået ???? ..tag 3 stænger ud og start op med 1..virker det så, ved du at der er et problem med ram..måske får de for lidt volt, eller 1 er defekt....virker det ikke, prøv med 1 anden stang, og når alle 4 er prøvet hver for sig og det stadig ikke virker, så er det formodentligt ikke rammene...


    Enig. Jeg synes han virker mavesur men vi får intet info om han virkelig prøver de løsninger som vi foreslår. :roller:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg ved ikke om du har prøvet, men har du prøvet uden oc af din cpu?
    De chipset er ikke så meget for 4 stænger + oc.
    På mit eget bundkort, er jeg nødt til at gå fra 3,6 GHz til 3 GHz når jeg bruger 4 stænger.
    Så prøv med alt på auto, evt med lidt ekstra volt til NB og Ram ;)
    Som de andre har sagt, kan det også være en defekt stang ram, eller sokkel på dit bundkort.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Japs
    Hej...


    Jeg har et EVGA 680I SLI bundkort og jeg har nogle problemer med at køre med 4GB ram, den vil ikke rigitg boote op, og kan ikke finde noget omkring 4GB ram i manuelen til bundkortet, jeg har også søgt lidt på google og der snakker de om mere volt, men det ser ikke ud til at virke for mig, nogen der ved hvad der skal gøres ? på forhånd tak :)



    Er det et Asus bundkort??

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ja et eller andet klogt, havde været på sin plads hernede, men lige nu-------------- hmmm tomhed.



    /Filip.

  • Det er fin support man får fra de danske forums ;)


    Nu prøvede jeg selv, gad bare ikke bruge unødvendigt tid på det,


    jeg gik fra 2.1 volt (auto) til 2.2 volt then boot.


    timmings er 5.5.5-15

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Jeg formoder det er et EVGA....... :$


    UPS.............. :O



    :9xo

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ja et eller andet klogt, havde været på sin plads hernede, men lige nu-------------- hmmm tomhed.



    /Filip.