Indlæg af filipen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king



    Det kan man ikke, men du kan købe et IP kamera, som du kan bruge til overvågning gennem en NAS :9xo



    OK, takkerr!!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Madslocher
    Hej Helmer, mht. nas servere så har jeg selv en LG som jeg er meget glad for, den køre noget linux af en art og det virker bare.


    Med hensyn til din Netgear NAS så overhænger hastigheden af hvordan du kobler op til serveren, er det trådløst? hvis det er bør du ændre det til kablet netværk. det er alt for tungt at arbejde med store filer over et trådløst netværk. Kabler til det hele. så kommer hastigheden op.


    Hvis det ikke virker kan du jo tjekke om der er nogen firmware opdateringer til din NAS server, det kan også give performance boost.


    Jeg har testet hastigheden, både trådløst og og med netværkskabel tilsluttet. Så det er jo ikke det.


    Hej RTM.


    Sætte den i computeren igen, det kan jeg ikke. DEN har aldrig siddet der. Jeg har uploadet tingene til NAS'en fra en gammel stationær jeg havde.


    Hastigheden, er således skruet sammen at jeg kører både fortrådet og trådløst netværk og begge dele er meget langsomme.


    Det jeg ønsker at kunne:
    1. Nem konfiguration, intuitivt
    2. Bruge NAS'en til at gemme dokumenter/billeder/musik på til fælles brug af 2 bærbare, 1 stationær
    3. "stream musik og billleder til Play Station 3
    4. Sætte NAS'en til at download Torrents, podcasts og andet lækkerier
    5. Kunne tilslutte en USB HD med Musikfiler og en anden USB HD til backub af ting på NAS'en
    6. Kunne tilslutte et Webcam til "overvågning" ikke et must, men det kunne være MEGA blæret!!



    Jeg håber at det er info nok!!! Ellers skal i bare sige til :clap:

    Hej med jer.


    i december måned købte jeg et NAS drev. Model: NETGEAR ReadyNAS Duo RND2150.


    Jeg er sådan set meget glad for den. Men dens interface er tungt og kedeligt og ikke sådan lige til at forstå for mig.


    Derudover er den MEGET langsom. At overfører til og fra den en fil på 10 Mb tager over 20 minutter. (i starten var den super hurtig) jeg har prøvet lave et system tjek og andet men intet virker. Overvejer at sende den til rep eller få den byttet, men jeg har ca. 150 Gb data liggende på den, og det er jo ikke lige noget man kopierer tilbage når det tager så lang tid.


    Har prøvet at tage HD ud, og tilslutte den som alm. xtern HD, men der kan jeg ikke læse filerne, nok fordi det er noget med fat 16/32 system (ved ikke helt hvordan der virker) men ved at jeg ikke kan se indholdet på disken, kun når den sidder i selve NAS'en


    Er der nogen der har forslag til hvordan jeg kommer ud af denne katte pine?


    Er der nogen der kan anbefale mig en anden model? for det kommer helt sikker på bane! Jeg har stor interesse i en synology eller Qnap. Men heller dog MEST til en SYNOLOGY.


    Er der nogen der kan komme med en henvisning af en demo video af en af dem???


    Håber i kan hjælpe mig!!!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    så bliver det nok en Qnap eller en Synology :D




    så skal jeg bare have lidt guide til en god og nem router :)



    Yderst fornuftigt


    Jeg har købt en Netgear 2150 sikke noget møg!!!

    Jeg prøver igen:


    Jeg kommer her med nogle rettelser, til mine ønsker eller tanker om NAS.


    Jeg har fundet ud af at jeg gerne vil have en Qnap eller en Synology. Jeg har kigget på forskellige modeller, men er kommet i tvivl om hvad jeg kan "nøjes" med?


    Jeg har set på Prossesoren, en 500 MHz, ram 128 eller 256, ja jeg ved godt hvad der vil være bedst, men mine behov, syntes jeg også skal tages i betragtning.


    Det jeg gerne vil er: gemme billeder, dokumenter, musik (musik vil jeg så afspille fra drevet), på drevet og også have mulighed for at komme på den via internettet. Så må den meget gerne kunne downloade torrents.


    Hvad siger i til de?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC


    Jeg har kun gode erfaringer med QNap og Synology.
    Jeg har efterhånden sat nogle stykker op af den der hedder DS-107+ fra Synology og eneste minus jeg har i den kontra tilsvarende modeller fra QNap er at Synology lyser en del mere op, nærmest som et lille juletræ - så sørg for at have et sted og stille den hvor du ikke ser den.
    Bortset fra at QNap er mere diskret så vil jeg mene Synology har et lidt mere lækkert web interface når du tilgår den direkte gennem Internettet.


    :9xo


    Du har ingen erfaring med "LACIE HD Neil NAS/500GB Ethernet/ USB 7200rpm" den er bare meget billigere og har en HD isat, så den vækker jo desværre min interesse meget mere.



    - Filip

    Har nu kigget rundt omkring. Men hvad er det optimale, og hvad skal man vælge?


    Er der nogen der kan hjælpe mig? med at vælge eller er der nogen der har et forslag til noget andet?


    LACIE HD Neil NAS/500GB Ethernet/ USB 7200rpm (ca. 950kr.)Set her!
    el.
    QNAP 3.5" HD NAS Box, SATA HD, 3 x USB el. (TS-101) (uden disk) (ca. 990kr.)Set her!
    el.
    SYNOLOGY 1 bays NAS Server Home/ Office (DS-107) (uden disk) (ca. 1300kr.)Set her!
    el.
    ??? Her


    Håber der kommer et godt svar!!!!


    Fedt!!!


    Du skriver USB og Giganet, kan man efterfølgende tilslutte en externe extra HD på USB'en?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Japs
    Hej...


    Jeg har et EVGA 680I SLI bundkort og jeg har nogle problemer med at køre med 4GB ram, den vil ikke rigitg boote op, og kan ikke finde noget omkring 4GB ram i manuelen til bundkortet, jeg har også søgt lidt på google og der snakker de om mere volt, men det ser ikke ud til at virke for mig, nogen der ved hvad der skal gøres ? på forhånd tak :)



    Er det et Asus bundkort??

    Hey hey.


    Jeg er ved at prøve at finde ud af hvad jeg skal gøre med hensyn til externt netværks drev eller mini server.


    Jeg vil gerne sikre mig at man på mit netværk kan skaffe afdang til et HD uden at min hoved PC er tændt.


    Men skal dette gøres med et NAS drev eller ?


    Kan man logge på et NAS drev ude fra, altså over nettet?


    Jeg har også en PS3, kan den komme i kontakt med NAS drev?


    Glæder mig til at hører noget fra jer, kloge mennesker!!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    phish hvad skal du bruge den bærbar til?
    Der er jo ingen grund til at købe en med stor og varm cpu samt stort og varmt grafikkort hvis det eneste du skal bruge den til er office brug.



    Fuldstændig rigtigt!!!! hvis det er sandt det med Office brugen, så kig på en Asus ee, "lille bærbar" den er fed!!!

    Hej alle i kloge mennesker.


    Jeg har et problem.


    Min situation:
    Jeg har en masse dejligt musik liggende på en HD, som er tilsluttet min pc. Jeg har delt drevet sådan at det kan ses på mit netværk. Nu vil jeg så gerne afspille mine filer på anlægget i stuen.
    Der kunne jeg så investere i noget hardware der kunne henter filerne og overfører det til mit anlæg. Men jeg har allerede en dejlig bærbar der kan afspille det til mit anlæg. Dette fungere faktisk fint..................... MEN!!!


    Måden at afspille på!!! jeg mangler nu et stykke software som kan hjælpe mig med at organisere skidtet og jeg har følgende krav:


    - Det skal gerne hentes billeder på nettet af albums
    - Der skal være en jukebox mode, sådan at hvis der er fest, så kører den uden problemer det der er
    valgt.
    - Skal kunne rippe cder
    - Interfacet må godt se pænt ud.



    Hvad siger i kan i hjælpe??



    Glæder mig til at hører fra jer!!!


    :dance: :dance:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Velkommen på siden.


    Hvilke ram er det? Har du prøvet med 2x2?


    Ja 2x2 og alle muligheder, jeg undrede mig så meget så ejg har afprøvet alle muligheder i alle slots, 1, 2, 1+2, 2+2, 2+2+1 og i byttede også rundt i de forskellige slots.


    Ramen er kingston DDRII pc2 6400, de ram jeg købte er ens med det der sidder i maskinen, og de virker også hver for sig. og sammen med den 1 Gb ram jeg havde i forvejen.