Canon "compact" Digital Kamera!

• Hvilken af dem skal man vælge?

Hvor ligger den store forskel mellem fx et: Canon Digital IXUS 80 IS til 1k og et: Canon Digital IXUS 980 IS til 2.2k ud over megapixels ???

Er der forskel på vidvinkels kvaliteten på disse?

Grunden til at det må blive imellem en af Canon's modeller, er at video formatet er AVI og billed kvaliteten skulle være godt i forhold til andre compacte modeller...

Så spørgsmålet er, hvilken af deres mange modeller det så lige skal være?

• Jeg ville vælge et canon 870is istedet for. Det har en ordentlig vidvinkel på 28mm og 3# skærm.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Ok, den vil jeg lige overveje.

Jeg undrer mig dog lidt over de bedømmerlser som er givet på dpreview.com...

Nogle af canons modeller "som fx Digital IXUS 80" bliver rost til skyerne for dets billed kvalitet imens fx det 870is som du næver, får en lidt hårde omtale mht skarpheden...

Skyldes dette at der er stor forskel på om det er vidvinkels optic og derfor ikke kan lave helt samme billedkvalitet?

• Nu overvejer jeg også dette Panasonic Lumix DMC-LX3 selvom det benytter quicktime video format :(

Men eftersom kameraet hovedsageligt er til udendørs brug med store motiver, ville det være rart med ordentlig vidvinkels kvalitet... Prisen er selvf også derefter, så nu skal jeg høre om dette er et fornuftigt valg, eller om der er bedre forslag der dog stadig er forholdsvise compacte?

• Ofte når du læser tests og det er lige meget hvor eller af hvad så gør anmelderne altid den fejl at kigge i forhold til prisen og derved får nogen "billige" produkter til at fremstå som var de det bedste af det bedste og nogen af de gode produkter til at fremstå om skod...

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM