Dual Wield eller 2H-weapon?

  • Hej. Nu har jeg igen respecced min Deathknight xD Lidt skørt, men meget sjovt.
    Jeg har funderet meget over 2H eller Dual Wield.. Her er det jeg er kommet frem til:


    Flest Talent points i Unholy: Dual Wield pga. Necrosis for at få høj dps
    Flest Talent points i Frost: Dual Wield pga. for at få høj dps og dermed høj tps
    Flest Talent points i Blood: 2Hand pga. meget brug af Heart Strike og Blood Strike derfor er der brug for høj dmg pr. slag..


    (Er godt nok ikke ret sikker på teorien om Blood), men passer mine teorier?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Mange af DKs angreb er baseret på weapon damage, hvilket gør 2h våben til det bedste valg imo.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Medmindre de har ændret boss mechanics siden jeg tankede sidst, så øger en boss sin attack speed på næste angreb efter parry, hvilket gør at dual wield er dårligt for en tank.
    Har aldrig set en DK der kørte med dual wield i end-game for andet end burst, om han så var tank, blood dps eller unholy dps, men mon ikke du kan finde ud af hvad der er bedst på EJ forums

    Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

  • I tanking tråden:
    2h vs DW
    There are no dual-wielding specs that generate comparable threat to 2-hand tanking while retaining other essential tanking talents. There are also serious parry-hasting concerns that currently render DW tanking inferior to 2H tanking. This is subject to further study of course.


    Unholy dps tråden:
    "Ideal" Gear:
    (As of T7 -- Naxx/Malygos/Sartharion)
    Weapon: [Betrayer of Humanity]
    Kan selvfølgelig godt være pga at der ikke er nogen 1h weapons for DKs der kan matche BoH, men jeg tvivler stærkt.

    Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Altså passer http://wow-loot.com/deathknight.htm#talent ikke? (Det med talents står helt nederst på siden).


    Hvad er EJ's hjemmeside?


    Læs lige Talent delen på wow-loot.com en gang til og læs så det du har skrevet.


    Der er 2 ud af de 3 afsnit hvor der bliver foreslået 2-hander, og i det tredie afsnit taler de bare om at dual wield bruges i det build til at hæve Dps.
    :D

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hvad der virker mens man lvler/ laver sub 80 instances og hvad der virker som lvl80 i endgame instances er 2 meget forskellige ting w00tage.


    PS. Jeg havde heller ingen problemer med at være nr 1 på dmg meter mens jeg lvlede....som tank med 2-handed ;)

    I5 2500K
    ASRock Z68 Extreme3 Gen 3
    2x4GB G-Skill Ripjaws X 2133
    Sapphire 6950 2Gb @ 6970+
    2 x Raptor 150GB @ raid 0
    2 x 1 TB Samsung
    Corsair Carbide 500R White
    Corsair HX 520

    Rettet en gang, sidst af Creepy ().

  • har testet omkring 38 specc's hovedsageligt dps i naxx 25 mans og pvp.


    vil klart anbefale 0/32/39 eller 0/44/27 som DW specc hvis du kun tænker på dps, synes personligt en 2HA 27/44/0 eller 21/50/0 specc er sjovere allround og er ganske god DPS (er som regel top 3-5 i naxx 25 manns med denne build)


    men kommer helt an på hvad du vil med din DK, tank eller dps ?


    og som tank mener jeg de fjernede parry/haste problemet allerede i TBC, men selvom de har gjort det er der lavet en udregning der påviser at selv med DW vil du parry mindre som DK DW end warrior 1HA med det rette gear self.

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • Quote

    og som tank mener jeg de fjernede parry/haste problemet allerede i TBC, men selvom de har gjort det er der lavet en udregning der påviser at selv med DW vil du parry mindre som DK DW end warrior 1HA med det rette gear self.


    Er 100% sikker på at mobs fik increased attack speed efter et parry i TBC. Kan ikke huske hvor mange gange vores MT blev one-shotted på prince fordi han blev parry gibbed
    Det var også derfor at man stackede expertise som tank, da det hjalp nåde tps og survivability.

    Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

  • du har 110% ret, men mener bestemt dette er blevet fjernet igen fordi nogle bosser blev for voldsomme.


    exp er dog stadig en fordel fordi det increaser TPS

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

    Rettet en gang, sidst af Rainwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rainwolf
    du har 110% ret, men mener bestemt dette er blevet fjernet igen fordi nogle bosser blev for voldsomme.


    exp er dog stadig en fordel fordi det increaser TPS


    Hvis det er blevet ændret, så er wowwiki i hvertfald ikke blevet opdateret. Sikker på du ikke tænker på crushing blows? Det er blevet ændret så det kræver +4 levels før at de træder i kraft, netop fordi at nogle raid bosser ville være umulige med det, og det var en irriterende mechanic når de skulle holde 4 tanks lige.

    Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

  • well du har ret men du skal se det i forhold til hinanden.


    problem før i tiden var parry gibbing hvor en boss slog hurtigere hvis han parried, og derfor var chancen for et chrushing blow større.
    Dette er ikke et problem mere eftersom CB er blevet fjernet, eller som du selv siger så skal bossen være +4 lvls hvilket ingen vist er efter som boss level er dynamisk, og derfor altid kun +3 levels.


    har set 2 beregninger på DW tanking, kan dog ikke lige finde dem, men den ene konstatere at i aller værste omstændighed vil en DW tank tage 3 hits mere pr minut end en 2HA tank, men DW tanken vil have bedre tank stats og derfor generelt tage mindre dmg. derfor vil det udligne hinanden i de fleste tilfælde.
    den anden er en beregning i forhold til warrior 1HA + shield mod DK dw og der vil en DK DW have færre parries end en warrior, kan dog ikke huske præcist hvorfor men skal se om jeg kan finde den beregning.

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • (har forkortet beregningen til selve konklusionen mere eller mindre da resten mere eller mindre bare er bevisførelse som de fleste kender til) :D


    her var den ene 2HA = 3,4 speed
    DW 2,5/1,6 speed
    8% hit
    boss att speed = 2 secs (2,4 med Imp icy talons)


    If you factor that a DK has ZERO expertise, he will have a 15% chance to have his Auto-attacks parried.


    2H: 4 attacks that will be parried.
    DW: 13.5 attacks that will be parried.


    If you factor that a DK has 20 expertise (more realistic number for a geared DK tank), he will have a 10% to have his Auto-attacks parried.


    2H: 2.6 attacks that will be parried.
    DW: 9 attacks that will be parried.


    When a boss parries an attack, the next hit comes in with 40% haste.


    DW causes 6.4 attacks to come in 40% faster over 1 minute. That is ~3 full extra attacks worth of damage in a span of 1 minute.



    skal lige siges at jo mere exp og des langsommere 1HA du kan få des mere vil det tale til DW fordel

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

    Rettet en gang, sidst af Rainwolf ().