Simple underholdende spil?

  • Mig og kæresten står og skal flyve til Florida her snart, og vi har i den forbindelse snakket om at det da kunne være meget sjovt at have lidt spil med på laptoppen, til flyet og sådan...


    Men da jeg normalt ikke rigtig er den store gamer mere, så kender jeg ikke lige nogle spil der ville egne sig til den slags situationer. Der er jo selvfølgelig lidt krav


    1. Skal være mindst 2 player spil
    2. Skal være turbaseret (Så man ikke skal sidde 2 på keyboardet på samme tid)
    3. Skal ikke have de vilde krav til grafikkort, da det er en lille 12" laptop jeg tager med


    Må gerne være gratis, men det er ikke et krav... Jeg har engang set sådan et golfspil og et bowlingspil, det er jo turbaseret, men alt er interessant :-) Nogen der kender noget som har god underholdningsværdi?


    Jeg har selv tænkt på det gamle DOS spil, Scorched Earth, men det er nu meget rart at have lidt og vælge imellem...


    TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK :D


  • Heroes Of Might And Magic, f.eks.. De er alle sammen turbaserede, og underholdningen er i top :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Heroes Of Might And Magic, f.eks.. De er alle sammen turbaserede, og underholdningen er i top :9xo


    Jaaa... Dem kan jeg da godt huske... Det må bestemt undersøges nærmere... Takker :)

  • HoMaM III er vista kompatibelt (nogenlunde i hvert fald)


    ved ikke om man også kan spille på samme computer med Civilization serien eller Alpha Centauri for that matter...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n


    Du skulle tilfældigvis ikke vide om det kan køre på Vista?


    Aner ikke hvor kombatible Windows 98/XP spil er med Vista. Har aldrig brugt Vista, men umiddelbart ville jeg sige ja.

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3


  • Backpacker 3 er perfekt til flyve turen. :T

  • Tak for alle de mange svar, jeg tror jeg skal have kigget lidt nærmere på


    Worms World Party (Jeg mener bare at have læst noget engang om at der var visse issues ved at køre det på en Vista, men det er da et forsøg værd)


    Heroes of might and magic 3... HELT SIKKERT! :-)


    Og den der backpacker lyder nu også meget sjov, det er jo mange timer at sidde og kigge...


    Tak til jer alle! Det er fandme i orden :cheers:

  • Heroes of might and magic er kompatibelt med Vista, har selv en ven der kører det på Vista..

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ


    Backpacker 3 er perfekt til flyve turen. :T



    Genialt spil... er selv lige startet på det igen.. man bliver total hooked.. bare lige eeeeen by mere :D

  • Jeg tænker på sådan et kyllinge-space-invaders spil... Kan simpelthen ikke huske hvad det hedder, men alle pigerne i min klasse elsker det ! :P, ellers er der altid Achtung Die Kurve, det kan bare være meget nørdet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n


    Du skulle tilfældigvis ikke vide om det kan køre på Vista?


    Det gør det ikke med mindre du finder et som er designet og testet til Vista... min kæreste bruger vista og mit WWP virker ikke på hendes pc ;)

  • derudover er der ingen ipx protokol til vista, så man kan ikke spille over netværk med mange af de gamle spil.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.