Gamer pc, godt valg?

  • Hey Tweak.dk brugere. Jeg ved godt der er adskillige tråde her på tweak ang. sammensætning af hardware med gaming til formål - men håber alligevel der er nogle der vil være mig behjælpelig! smile


    Jeg har i længere tid overvejet at købe stationær computer, da min bærbare, som førhen blev brugt til gaming, er ved at være outdated.


    Mit umiddelbare valg er faldet på:
    http://topdata.dk/product.asp?product=5533


    Budgettet er 6000,- og mener at ovenstående computer dækker min gaming behov, som hovedsageligt er WoW.


    Mit spørgsmål er så om der er andre og bedre alternativer til samme pris?


    På forhånd tak for alle behjælpelige svar


    / Tom D.


    PS. Kan ovenstående comp. trække WoW med max-settings?

  • Hey,. Den ser fin nok ud. Meeen, der er nogle minuser. Det er et ATI Grafikkort. De er ikke så gode. Jeg kan samle dig en pc på getmore.dk som er en del bedre for under 6000 kr,- Kan samle den, og så skrive dig delene. Det kommer også an på om du kan finde ud af og samle en pc, eller kenner en som kan. Så er det 100 gange bedre og købe dem hver for sig. For der får du Maximal ydelse og du kan selv "overvåge" dine hardwares. Altså hvis nu ramne er mega dårlige, kan du selv vælge nogle andre.

  • Jeg har ingen tidligere erfaring med at sammensætte egen computer! Har dog kendskab til en del der kan, så du må meget gerne prøve at smide links til hardware :]


    På forhånd tak!

  • Et 4870 er et rigtig godt kort, nvidia kort i samme klasse koster lidt mere. Det er et udemærket tilbud du har fundet der, kan ikke gøres meget billigere.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 3 gange, sidst af dasjap ().

  • Hey igen. Har samlet en pc hos getmore.dk Jeg kan samligne dem her.


    Getmore.dk


    Quad Core 2.66 Ghz (4 kerner) (Bedre)
    Sapphire RADEON HD 4870 (Samme)
    Asus P5Q Pro (Bedre)
    Seagate 500 GB Sata II (Bedre)
    4GB PC2-8500 Kingston (Bedre)
    Samsung WriteMaster 22X Duallayer (Bedre)
    Antec Sonata III ATX (Bedre)
    500 Watt (incl. i kabinet) (smag og behag..)


    Pris: 6.107 kr,- * Gratis fragt


    Topdata.dk


    Intel Dual Core 3.0 Ghz (2 kerner)
    RADEON HD 4870
    GIGABYTE ?? - Der står ikke hvad det er for et..
    Samsung 500 GB Sata II
    4GB PC2-6400 Kingston
    20X DUALLAYER DVDBRÆNDER
    TX Standart Kabinet
    750 Watt strømforsyning
    Pris: 5.799 kr,-


    Alt i alt er den fra getmore bedre. Den har bedre grafikkort, cpu, bundkort, harddisk, ram, dvdbrænder og et meget federe kabinet ;)


    Den eneste fordel ved Topdate.dk er, at den har en 750 Watt strømforsyning. Men det nytter jo ikke noget, når der ikke er plads på bundkortet til et ekstra grafikkort, så du kan få 100% Ydelse af de 750 Watt..


    Jeg kan sende dig på en email helt specifik hvad for nogle dele der er på Getmore, så kan vi tage den der fra.


    M.V.H Proctie :)

  • Quote:
    Et 4870 er et rigtig godt kort, nvidia kort i samme klasse koster lidt mere. Det er et udemærket tilbud du har fundet der, kan ikke gøres meget billigere.



    * Jooo.. det kan det. Se mit indlæg ? den pc han har fundet er slet ikke pengene verd.
    - jo hvis man ikke har forstand på at samle en selv, så er den fin.

  • Hvis han primært skal bruge den til wow, er der vel ikke nogen grund til quadcore.


    9800gt er 4870 langt underlegen.


    Hvorfor er seagate blevet bedre end samsung?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • De har midre fejl. Og meget mere stabile.


    Men det er lidt dumt og købe en Core 2 Duo nu om dage, specielt hvis der ikke er forskel i prisen. Quad er testet som en del bedre, fordi den har 4 kerner. Man skal også se lidt på fremtiden. Det kan godt være du kun skal bruge det til WoW, men jeg siger bare at det er bedre og købe en quad-core. De er mere stabile, hurtigere, og til samme pris.

  • Du skriver at quadcore er testen som en del bedre, men til hvad? En quadcore er ikke nødvendigvis hurtigere end en core2duo, det kommer helt an på hvad du bruger den til, multitasking, spil, surf osv. Til hans forbrug, ville en core2duo være klart at foretrække. Og rammene har ingen betydning medmindre han skal oc.


    Edit: det er så ikke Q6600 kan jeg se, men holder stadig på dual coren:-9

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • En Q6600 Er bedre end en Duo, det ved alle. Du kan se på Tomshardware osv. Den er mere stabil, hurtigere. Bedre FSB, den dropper ikke FPS, fordi der er 4 kerner = Stabilitet. Det er ligsom og køre en i en audi, og sige at den er bedre end en ferrari..

  • Nahh nu må du lige spænde hjelmen :D Hvis mig en test der beviser Q6600 slår en E8X00 i feks spil.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Holder mig da også til emnet, og ja den får bedre score fordi den har 4 kerner. Men hvor tit bruger du 4 kerner når du spiller wow. En E8400 er bedre til langt de fleste spil pga den højere Ghz, og hvis du clocker den lidt(hvilket er meget nemt), så giver den Q6600 seriøst baghjul.


    Fra Toms: Crysis(som skulle understøtte multicore) 1680x1050, E8400 131 fps, Q6600 126,5 fps

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().


  • du lyder mig en kende smart i dine forklaringer !! Og lidt væk fra virkligheden med noget af det,det sagt vil jeg også idag anbefale quad til en gamer,men fakta er at kører du en E8400 std vs Q6600 std vil E8400 trække klart fra Q6600 i 8 ud af 10 spiltitler.Desuden er der ingen af de spil du nævner i dit sidste indlæg der udnytter quadcore fornuftigt,de 2 spil der udnytter Quad ordentligt er Supreme Commander og GTA4....

  • Siden hvornår er en E8400 blevet den største og bedste dual core? Og jeg har sgu heller aldrig hørt at seagate skulle være bedre end samsung. Har kun hørt godt om de F1 diske fra samsung..

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Proctie..


    Du har godt nok nået at lukke meget crap ud på få indlæg :boxed:


    E8400 er bedere til spil end Q6600. Du siger man skal tænke frem ad, men i fremtiden er beggeting blever for gamle, så hvorfor miste performance som man aldrig vil få tilbage? Du har sikket bare tænkt... "hmm. e8400 er 3.0ghz + 3.0 ghz = 6 ghz, og q6600 er 2.4 +2.4 +2.4 +2.4 = 9.6ghz, så må quad være bedst" Men sådan hænger det ikke sammen.


    At Ati kort er dårlige er heller ikke sandt. Hvis man ikke vil oc, er det et bedere valg end nvidia til samme pris.


    Så siger du at du fortrækker en seagate hdd frem for samsung (hvis det er en af de der f1) så er det heller ikke sandt.


    Hvorfor skal han købe de der kingston ram, de er da langt fra at være de bedste til prisen.


    Så siger du du har givet ham et godt kabinet?!? 1 blæser installeret, og sikkert kun plads til 2 ialt... Det er ikke ligefrem det bedste køb.


    Det er fint nok du prøver at hjælpe... bare hjælp dem rigtigt... (har sikkert også selv lavet masser af fejl :finger:)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Proctie har vist den helt rette rang i det forum her, men du skal helt sikkert nok komme efter det! :) Q6600 er ved at være en forældet CPU, og ja som de andre siger så vil E8400 vinde i langt største delen af spil tests, dette kan ikke diskuteres...


    Tilbage til Topic! pharoN - Jeg synes det er et rimelig godt tilbud du har fundet der, især hvis du ikke har mod/mulighed for at samle den selv.! Topdata er vist også kendt for at være flinke hvad service angår, så jeg ville springe på det tilbud der, hvis jeg stod i din situation ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet 2 gange, sidst af xdream ().

  • Quote

    Det er fint nok du prøver at hjælpe... bare hjælp dem rigtigt... (har sikkert også selv lavet masser af fejl :finger:)


    Helt enig, det er fint at man vil hjælpe, men man skal også kunne tage i mod kritik/rettelser. Jeg laver helt sikkert også mange fejl, men bliver ikke stædig når jeg får at vide, at jeg er galt på den. Så Proctie, det ikke noget personligt det er bare for at gøre hjælpen så effektiv så muligt :D I må endelig rette mig hvis jeg tager fejl :crazyeyes:

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70