Pc'ens overlevelse

  • Men må nok hellere lige komme til bage til emnet, og så spå computeren fremtid :)


    Computeren bliver under alle omstændigheder, og den vil ikke have problemer med at overleve konsolverdenen. Konsolverdenen bliver ikke ved med at være som nu. Det er Wii et ganske godt eksempel på. Vi ser flere og flere spil, som bevæger sig væk fra Joypaddet og mod eksempelvis trommer, guitar, tennis. så bare ta det roligt :)


    det er kort og godt konsollen der får et problem, da der sættes nye krav til den.


    tror ikke jeg kender nogle som bruger deres PS3 til surfing i ligeså stor grad som computeren, og computeren bliver stadig brugt ligeså meget til spil som PS3'en/xbox'en :) medmindre man har mac :D


    Computeren bliver ved med at være den mest foretrukne "spillekonsol" blandt folket. og ja der er da selvfølgelig den minoritet, som stadig siger PS3 er den eneste måde at spille. så lad de 3-5% side med deres PS3 i stedet for computeren :D

  • Heeh, det er ikke nogen dårlig udtalelse ;D
    Jeg har også altid stået ved at computernen er det bedste valg. Hvis man køber en rimlig pc så er det stort set bedre end en PS3 eller X-Box 360. Man kan lave lektier, spille, opgradere og arbejde på den. Hvad kan man til PS3 eller X-Box 360? Spille.. :9xo
    Det er mig lidt for dyrt at bruge 2-3000 kr. på en konsol for bare at spille, det er i hvert fald min side af det...

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    er det ikke noget med at de har ændret oem reglerne........de er ikke så strikse mere såvidt jeg husker.


    Hov hov hov....


    Jeg vil gerne indrømme, at jeg godt vidste, at en oem-licens kun kunne bruges til en computer, men.......


    1. Det jeg mente med at downloade, var at hente spil, film, musik og windows for den sags skyld, UDEN at man har betalt for det.


    2. Jeg har aldeles ikke stjålet, jeg har købt en licens, (hvilket jeg bliver i tvivl, om det er en oem-licens, da jeg kunne bruge den flere gange), som jeg har brugt til min computer hvorefter jeg så har skiftet computer, og har derefter brugt den licens, jeg købte for nogle år tilbage til min nye computer.



    Jeg synes, der er lang vej fra at have downloadet ting, som man ikke har købt, til at have købt en ting, som man så genbruger.



    Måske er det ikke helt efter WINDOWS regelsæt, men jeg vil vædde med at den ikke holder i domstolen.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt


  • Det synes jeg også, vi skal :D


    Konsollen har også det problem, at den skal tilsluttes tv'et, som har en meget mindre opløsning. Jeg ved ikke, om i har prøvet at sætte en computer og en ps2 lige ved siden af hinanden og set, at grafikken faktisk er ringere på konsollen.


    Desuden begynder konsollen mere og mere at ligne en pc. PS3'en kan jo eksempelvis installere Linux, og nogen har også fundet ud af at bruge Vista på den.


    Jeg tror nærmere at pc'en vil overtage konsol OG tv'et i længden. En gang 10-20 år ude i fremtiden er jeg sikker på, at når man køber et hus, vil der automatisk følge en huscomputer med :D

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Heeh, ja.
    For 50 år siden var det bare ønsketænkning at have en "telefon" som var bærbar ;P

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • Ja, det skulle ikke undre mig ;P Noget har jo næsten allerede fået det :T

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_


  • konsollerne har ikke noget problem for tiden.. flere og flere mennesker køber konsoller og mange producenter udgiver flere spil til dem. i december måned tror jeg nok det var med bl.a. sort fredag lykkedes det nintendo alene at sælge 2 millioner wii.


    se desuden bl.a. på det forgangne år hvilket rent ud sagt var et virkelig dårligt år for PC.. konsollerne havde deres egne stjerner mens PC kun måtte nøjes med multiplatform spil som fx fallout 3, dead space og en ekstremt dårlige port af GTA4 osv.


    den eneste konsol som har haft det ringere end PC spilmæssigt er wii og alligevel sælger de i bunkevis.
    konsollerne er kommet for at blive og med ringere salg af PC spil er det dumt at tro der vil komme problemer for dem specielt fordi de tiltaler flere mennesker og har adgang til flere genrer end PC's specialitet der hænger indenfor MMO, WRPG, FPS og RTS.. ikke mindst når vi ved at flere og flere af disse genrer tager springbrættet over til konsollen som nu har deres egne ekslusive titler som fx indenfor FPS of WRPG(killzone 2, resistance, gears of war, halo, fallout, oblivion etc.)

  • Ekslusive titler!?!
    Lad og lige kigge hvad pc'en har at byde på.
    World of Warcraft
    Diablo
    Counter Strike
    Starcraft
    Half life
    Jeg tror du skal lidt længere ud på landet med den..
    Og så er der sikkert et hav af andre spil jeg ikke lige kan komme i tanke om..

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Og alligevel har du fat i noget.


    Mange spilproducenter udgiver til konsoller fremfor pc, p.g.a. det er nemmere at piratkopiere spil til pc.


    Men det tror jeg snart går over, da der snart kommer p2p-programmer til konsoller.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • men er der ikke noget med, at dem der laver spil (og windows) i virkeligheden også er med til at vi alle bliver nødt til at opgradere vores computer hele tiden- forstået på denne måde, AT når de udvikler et nyt spil med en dårlig "grafikmotor" bliver vi nødt til at ha en stærk maskine..... Hvor der så er visse spil - der har fed grafik og nærmes kun bruger det halve maskinekraft.... det er da også på en måde, at tage vil gamere godt og grundigt i røven!!! :T


    eller er jeg helt galt på den??? :dance:

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Kan ikke se nogen fremtid for konsoller udover konsoller som Wii osv. tror der går meget lang tid før der kommer nye konsoller og de bliver ikke store ligesom alle konsoller før i tiden bliver. Microsoft og Sony har fået et rab over nallerne med de her konsoller på markedet, hvilket også har været diskuteret før, men ja ingen ved hvad fremtiden bringer, men PC'er er for at blive.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Det har du ret i.
    Jeg ved ikke, om du kender "Live for Speed" (kan downloades gratis på deres hjemmeside), det er det mest realistiske spil, jeg nogensinde har set og med smaddergo' grafik, men har ikke behov for en super pc.


    Hvorimod Need for Speed har brug for meget mere, men jeg synes selv, at det ser ringere ud.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Alle Valves spil syntes jeg er super godt lavet. F.eks i Left 4 Dead, jeg syntes grafikken er god, og den skal ikke bruge en specielt god computer. Min cpu sucks jo, men alligevel spiller jeg i 1920X1200 med aa og det andet på 8 og 16 og selvfølgelig alle settings på det højeste. Jeg syntes sku Valve er et af de bedste spil producenter! :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Heeh, ja.
    For 50 år siden var det bare ønsketænkning at have en "telefon" som var bærbar ;P


    For 50 år siden var der ingen der drømte om mobiltelefoner :crazyeyes:


    Nok fordi folk havde travlt med at få TV, køleskab, frysere osv i deres hjem :$


    Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Heeh, det er ikke nogen dårlig udtalelse ;D
    Jeg har også altid stået ved at computernen er det bedste valg. Hvis man køber en rimlig pc så er det stort set bedre end en PS3 eller X-Box 360. Man kan lave lektier, spille, opgradere og arbejde på den. Hvad kan man til PS3 eller X-Box 360? Spille.. :9xo
    Det er mig lidt for dyrt at bruge 2-3000 kr. på en konsol for bare at spille, det er i hvert fald min side af det...


    Tja man kan jo nemt komme op og bruge samme beløb for et grafikkort til en PC hvis man vil have noget der rykker.


    Ingen tvivl om at en computer er mere alsidig - det siger jo sig selv. Men hvis man bygger en computer man vil spille på, så bygger man den jo først og fremmest til det formål. Til at lave lektier kan hvad som helst jo bruges.


    At man kan opgradere en computer er jo både godt og skidt. Hvis man skal følge med de spil der bliver udgivet, så er man jo nød til at opgradere sit system løbende.


    Xbox havde en levetid på omkring 5 år hvis jeg ikke husker meget galt. Xbox360 har levet noget ligende 4 år indtil videre. Levetiden på de andre konsoller viser nok nogenlunde samme tendens.


    Hvor mange penge bruger man på grafikkort til en PC på 4-5 år hvis man vil spille ALLE spil som er på markedet?


    ... og så siger du at en konsol er dyr fordi den koster 2-3000 ? :crazyeyes:




    Om et TV har en ringere opløsning end en monitor kommer da helt and på hvilket TV og hvilke monitor der er tale om :crazyeyes:


    Hvis du sætter en computer med en 24" skærm ved siden af et CRT-TV, så er det jo klart at der er forskel i opløsningen :crazyeyes: Hvis du prøver at udskifte det oldnordiske TV med et som er tidssvarende, så er sagen jo en helt anden :))



    Så er det ikke nu at jeg skal fortælle at Half Life og Counter Strike ikke kun fås til PC ? :crazyeyes: - Der er vist også noget om Star Craft Ghost til konsol.


    Ja, der findes mange titler som kun fås til PC... og sikkert også omvendt.


    Med hensyn til Diablo, så tror jeg nu nok at de fleste ikke gider spille det mere ... uanset om de sidder med en PC eller konsol :crazyeyes: Men Diablo3 kommer også til konsol ... så kan det også være at spillet er tidssvarende istedet for at være i en opløsning som får en genudsendelse af Matador til at ligne en tur i planetariet :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Kan ikke se nogen fremtid for konsoller udover konsoller som Wii osv. tror der går meget lang tid før der kommer nye konsoller og de bliver ikke store ligesom alle konsoller før i tiden bliver. Microsoft og Sony har fået et rab over nallerne med de her konsoller på markedet, hvilket også har været diskuteret før, men ja ingen ved hvad fremtiden bringer, men PC'er er for at blive.


    Så stort rap er det vel heller ikke for Sony og MS da de har solgt op mod noget ligende 20 og 30 millioner af deres PS3 og X360. Men ja der er langt op til de noget ligende 120-140 millioner som PS2 vist har solgt.


    Uanset hvad, så er det da en meget fin "lille" milliard-indtjening de har lavet der :O


    Jeg tror ikke der går mere end 2-3 år før der kommer en ny række konsoller på markedet. Men til den tid er de nuværende jo også ved at være gamle i forhold til deres forgængeres levetid vel.

  • Jeg ved ihvertfald at Sony har mistet mere på deres Konsoller end de har tjent pågrund af Blu-Ray og HD-DVD krigen. De var for dyre i forhold til hvad folk ville betale når de kunne få en Xbox 360 til en anden pris, og så var der jo ring of death.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Grillrotten: Et tv har dårligere opløsning, også selvom det er full hd.
    Jeg kan ikke lige huske hvad opløsningen ligger på, men fordi det ikke ser kantet ud, er fordi, at der er en form for aa.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Jeg ved ihvertfald at Sony har mistet mere på deres Konsoller end de har tjent pågrund af Blu-Ray og HD-DVD krigen. De var for dyre i forhold til hvad folk ville betale når de kunne få en Xbox 360 til en anden pris, og så var der jo ring of death.


    Tvivler sgu stærkt på at det skulle være en underskudsforretning, men er da åben over for at modtage nogle kilder til det du siger.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Grillrotten: Et tv har dårligere opløsning, også selvom det er full hd.
    Jeg kan ikke lige huske hvad opløsningen ligger på, men fordi det ikke ser kantet ud, er fordi, at der er en form for aa.


    Øhm, er du helt sikker på at du ved hvad en opløsning er? Lyder ikke sådan :O

  • Tv'et (både 24" og 30") har en opløsning på: 1920x1080 = 2.073.600


    Pc-skærmen (24") har en opløsning på: 1920*1200 = 2.304.000


    Pc-skærmen (30") har en opløsning på: 2560 * 1600 = 4.096.000


    Vi må hermed konkludere, at pc-skærmen har højest opløsning, og så skal vi ikke glemme at på pc'en, kan der sættes aa på.


    Det kan der ikke på en konsol.


    :D:D:D:D:D

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tvivler sgu stærkt på at det skulle være en underskudsforretning, men er da åben over for at modtage nogle kilder til det du siger.




    Hvis sony er noget, så er det da en underskudsforretning. xD


    Her er en gammel nyhed fra 2006
    http://www.xbitlabs.com/news/m…splay/20061117130000.html


    Ældre nyhed fra 2008
    http://www.gamereactor.dk/nyhe…nys+%F8konomiske+lussing/


    Her en en forholdsvis ny nyhed.
    http://www.business.dk/article/20070516/techmobil/70516051/


    Edit* Microsoft har sagt at de absolut ingen planer har for en ny konsol.
    Sony har heller ikke planlagt en PS4 endnu og arbejder heller ikke på en.
    Microsoft og Sony siger begge at de konsoller der er på markedet nu bliver de eneste i meget lang tid, og det kan vi vidst roligt tro på.


    For allerede 2-3 år efter PS2'en udkom var der allerede rygter om at sony arbejdede på PS3 og der var allerede rygter om arbejde på Cell processoren og ja der er langt fra rygter om PS4 eller Xbox 3 nu.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 3 gange, sidst af RAC ().