Indlæg af phillyX

    Ville lige hurtigt tjekke hvad der var blevet sat til salg med deres nye sektion og fik øje på noget mistænkeligt:


    [Blocked Image: https://i.imgtc.com/eTcm4KQ.jpg]


    både at der er navne som byder over sig selv med få sekunders mellemrum og at bud kommer så tæt på markedsprisen.


    så fik jeg øje på denne her:


    [Blocked Image: https://i.imgtc.com/lJI8OGo.jpg]


    ham claus er vel nok glad for at byde over sig selv hvad :whistling:


    måske er det folk som keder sig, men mellemrummet mellem budene ser lidt for planlagt ud til at det bare kan være tilfældige personer.
    så enten er det random bots med login eller også er hjemmesiden programmeret til at snyde lidt?


    har lidt svært ved at tro proshop bevidst går efter det sidste men man ved aldrig..

    Den generelle ydelse ligger vist mellem gtx970-980(dog en anelse lidt for tæt op af 970 efter min mening i spil som ikke benytter DX12) men det er især prisen på $200/1350dkk-$240/1600 som gør at kortet er et af de bedste pris bevidste kort på markedet...


    lige indtil man skal købe kortet i danmark og ser den nuværende pris på 2400 for 8GB-versionen hvilket er den samme pris som de fleste 970 kort og i den forbindelse er det måske en lidt lunken affære hvis man skal investere da price:performance ligningen er markant værre i danmark.


    til sammenligning koster 970 på newegg fra omkring $280 og opefter og allerede der kan man blive grøn af misundelse.

    Jeg er lidt i tvivl om man bare kan købe en hvilken som helst billig adapter på nettet fordi har haft en (meget)gammel en liggende og har prøvet igennem et par timer at få den til at virke trådløst men uden nytte.


    Så vil sætte pris på det hvis der er nogen som kan linke en som i med garanti har prøvet at få til at virke med jeres egen eller måske bare kan anbefale en som burde virke for de fleste gennem anmeldelser eller noget. vil lige nævne at det hele virker som det skal med usb kabel men vil virkelig gerne have det trådløse til at virke.


    desuden har jeg en 360 kontroller men har to gode grunde til ikke at ville købe adapteren.
    den første er fordi den ser lidt for dyr ud i danmark(gamebits har den til 200) men mest fordi jeg også vil have muligheden for at tilslutte wiimotes når jeg engang når dertil.


    tak for hjælpen.

    ,


    Det er waoo fibernet , har dog ikke set boxen endnu , da den sidder i en krybe kælder.
    Hvad mener du med træls ?


    SMLDK


    kan det virkelig passe?
    er det den samme boks vi snakker om hvor det ser ud som om det er lavet af et gråt og billigt stykke plastik og porten til stikket sidder mærkværdigvis i midten af boksen?


    fordi jeg har lige igår smidt 800 ud på en d-link 868L router fra elgiganten og undrer mig over om det er penge jeg kunne have sparet. dog gør det nok ikke så meget hvis det er en god router så hvis der er nogen kommentarer vil jeg meget gerne høre dem.

    tak for anbefalingen men ja, ville have spurgt om der ikke var noget billigere.


    tænkte mere på om der ikke var noget som kunne komme under de 300 inklusive fragt måske fra en anden butik eller noget.


    har ikke reelt brug for de helt gode ting når det kun er noget som skal puste lidt ekstra liv i min computer inden jeg skifter helt over til en ny.


    eller også er det fordi at de skal passe ind i ældgammelt udstyr at de er så dyre ligesom gammel ram =/.

    http://www.newegg.com/Product/…aspx?Item=N82E16813130173


    jeg er temmelig sikker på at mit gamle bundkort er ved at falde fra hinanden og derved er to af sata-portene nærmest ubrugelige siden der mistes forbindelse til harddisken i begge(og har desuden checket at det ikke er kablerne der er noget i vejen med).
    de to sidste porte bliver brugt til en enkelt HDD og mit dvd drev så har brug for nogle flere porte og har læst at alternativet er sata expansion eller controller kort.


    siden jeg ikke har prøvet dette før er det ud fra min forståelse at der skal ledes efter et kort som kan sættes ind i enten de små pci-e x1 eller lidt længer pci sokler og bundkortet har to af hver.


    men siden jeg intet ved om hvad jeg burde lede efter vil jeg derfor spørge til råds om et godt og måske billigt kort så hvad er det bedste alternativ hvis jeg kun skal bruge det til ekstra harddiske præcis som var det sat ind i mit bundkort(hvilket bl.a skal bruges til spil osv.)?


    tak.

    Hej, PhillyX.


    Hvad skal du have i den maskine?


    Send mig en PM, så skal jeg nok sørge for at vi hos http://www.komplett.dk kan få den lavet til dig ;)


    rigtig mange tak for oplysningen.


    jeg skal ikke bestille en computer pt men ville samle info om hvor det var muligt at få sådan en service når jeg endelig skal bestille den nye comp til mig selv eller en ven.


    skal nok huske på at jeg kan kontakte dig :D

    @maverick:


    nej, shuttle PC er ikke noget jeg har tænkt på da jeg helst vil have et ordentligt kabinet.


    men ok, er kommet frem til nogle muligheder nu.


    har tjekket compumail/pc-lager igen og den overdrevne pris var vist kun hvis man konfigurerede ud fra de computere på forsiden men hvis man tog over på byg selv kategorien blev prisen langt mindre.


    jeg regnede mig frem til et 3570k sæt med mobo/ram/køler/case + deres gebyr for at samle den og det endte med at blive 3825... desuden sammenlignede jeg hvad prisen reelt ville blive hvis jeg bestilte de individuelle ting gennem edbpriser og det endte med at blive 3182.


    en difference på 643kr(minus fragt) ser ikke alt for slemt ud vel i forbindelese med "prebuilt gebyr"?


    nu mangler jeg at kontakte komplett for at se om de kan tilbyde at samle computeren og hvad de så tager for det.


    tak for forslagene :)


    edit: komplett er udelukket... de tilbyder kun komplette konfigurationer af deres computere med alt inkluderet.


    men ellers er der nogen kommentarer til det som jeg fandt frem til ovenover?


    jeg mener at jeg har mange af delene selv som jeg kan overføre fra en gammel computer men vil ikke samle en ny computer selv fra bunden af med de dele som jeg mangler og vil bestille(ny case/mobo/processor)... så problemet er at de fleste sider kun tilbyder fulde computere hvor alt er inkluderet.


    HerrMansen:


    jeg vidste ikke at komplett ville gå med til sådan nogle aftaler. det er ikke ligefrem noget de reklamerer med.

    fx hvis jeg allerede har HDD, dvd, grafikkort, strømforsyning, ram etc. men bestiller bundkort/processor/case og får det færdigsamlet så der kun mangler det jeg selv sætter ind.


    den eneste side jeg kender til er compumail.dk men deres priser er alt for langt ude... hvis jeg husker ret så løber fx et sæt med 3570k/Asrock Z77 EXTREME4/coolermaster 430 op i næsten 5000kr med fragt.

    Den har ikke ha' brug for en særligt stor strømforsyning, selvom du overclocker - Jeg vil garantere at den her kan trække systemet: http://www.edbpriser.dk/stroem…lite-500w-id-6537284.aspx effektiviteten ligger typisk på ca. 86%


    Hvis du ikke har 1066mhz RAM i maskinen, så er det nok den sidste opgradering;-) De burde kunne findes brugt til ca. 200kr. for 4GB.


    den ser god ud og prisen er til at overkomme men ville spørge om det ikke er vigtigt at få 80+ mærket med? jeg regner med min computer trækker sit sidste strå og vil nødig udsætte den for mere end nødvendigt.


    på den anden side så går jeg fra denne strømforsyning jeg fik med for 3 år siden:
    http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=206923


    og regner med at kvaliteten er bedre men ville bare lige være sikker.


    til andre som undrer sig angående fremtidige systemer så tror jeg at det kun er grafikkortet + harddiske jeg tager med.
    jeg regner med at min computer nok skal holde sig i omkring 2 år mere og derfra vil jeg hellere købe ny strømforsyning hvis jeg skal have ny computer.


    tak for hjælpen.

    Vil opgradere min aldrende maskine og tænkte først på grafikkortet men fandt ud af at der nok også skulle en ny strømforsyning til.


    kravene er at den helst være så billig som muligt og 80+ fra et velkendt mærke... det den skal kunne klare er en 7850 1GB(ny grafikkort) og phenom II 920@2.8, 4gb ram og nogle harddiske etc.


    bemærk at det nok er den sidste opgradering til min maskine inden det hele bliver skiftet ud(jeg sidder stadig på AM+2/ddr2 ram).


    takker.

    der findes masser af "gratis" spil derude med mulighed for at betale for specielle ydelser(F2P).. de mest populære i øjeblikket er league of legends(hvis du kender HoN så kender du LoL) eller team fortress 2.


    team fortress 2 er nok den som trækker mest på en computer.


    hvis det kun skal være demoer er der masser at hente fra steam i deres demo sektion såsom darkness 2 eller kingdoms of amalur etc.

    nå har ikke købt noget endnu.. det er til en ven som snart skal ha ny computer og byg-selv er ikke en mulighed.


    jeg spørger fordi det er 100% at han skal åbne den for at sætte en større harddisk i men det er lidt trist hvis selve garantien på den splinternye computer bortfalder ligeså snart han åbner den.


    umiddelbart vil han købe den fra topdata.

    har ikke købt computer i rigtig lang tid men kan huske at der som regel er et klistermærke som sidder på kabinettet hvor man skiller det ad.


    bortfalder garantien på selve computeren hvis fjerner mærket og åbner sit kabinet fordi man fx gerne vil installere ram eller harddisk etc.?


    ok, grafikkortet trækker det største læs når det kommer til gaming, men du må da for guds skyld indrømme at du får meget mere for pengene ved at vælge en hvilken som helst i5 setup frem for den fx4100 setup på topdata.


    når man med små 600 kroners forskel(300kr hvis vi snakker før jul) sammenligner en computer med NY processor som lige er udkommet med en gammel athlon eller phenom II processor når vi snakker om ydelse, så er det simpelthen tåbeligt at anbefale den ligemeget hvor meget grafikkortet trækker... især når Karl selv har sagt at han ikke engang skal bruge computeren til ret meget spil men har istedet brug for en BEDRE processor.

    "Du ved ikke hvad du snakker om, i spil har du brug for mindst en 4 kernet CPU for at de nye spil køre ordentligt(Phenom II, Bulldozer, I5, I7 osv...)"


    måske findes der et bedre alternative end i3 til spil som har absolut brug for 4 kerner, men selv i3 er stærk nok til at køre langt de fleste af dem uden problemer pga HT.


    i3 2120 koster 50kr mere på komplett.dk end 960T men yder over 100point mere i passmark:
    http://www.cpubenchmark.net/cp…+Core+i3-2120+%40+3.30GHz
    http://www.cpubenchmark.net/cp…cpu=AMD+Phenom+II+X4+960T


    men det egentlige problem er noget helt andet og det angår anbefalingen af FX4100.


    måske er FX 8150 god i ydelse men når det kommer til pris:ydelse har du jo selv indrømmet at det stinker og når vi så snakker om FX4100 som yder langt mindre end forventet i alle de anmeldelser jeg har læst, så snakker vi igen om at købe katten i sækken og det holder jeg fast i.


    på topdata havde de før jul en i5+560gtx computer på tilbud for 5000(steget til 5300 nu) og til sammenligning er der nu en med fx4100 til 4700.


    checker man passmark er der en forskel mellem de to CPU på mere end 3000point:
    http://www.cpubenchmark.net/cp…Core+i5-2500K+%40+3.30GHz
    http://www.cpubenchmark.net/cp…cpu=AMD+FX-4100+Quad-Core


    pristigningen efter jul på i5 til 5300 kr ville være langt mere værd end hvad jeg kunne drømme om at give for den fx4100 computer... jeg indrømmer at jeg ikke ved hvordan de har sat den sammen men den pris er simpelthen alt for høj især når fx4100 i bund og grund skulle være en budget processor med rimelig ydelse for sin pris hvilket slet ikke kan ses her.


    selv den fra mm-vision har langt bedre værdi for 4000 men igen vil jeg ikke investere i noget hvis fremtid er usikker til forskel fra hvad intel kan tilbyde.