Nyt ultra Zoom kamera..

• nu er det definitivt besluttet, jeg vil skifte mit kompakte Sony T20 kamera ud med et nyt.
    Før sony'et havde jeg Olympus's UZ modeller (har haft to af dem) og Sony'en når det ikke til sokkeholderne.
    Men som det altid er så er det en jungle at finde det rigtige kamera.

Jeg har følgende krav:

Minimum 10x optisk Zoom
    God batteritid
    helst hurtige SD kort
    Mulighed for selv at rode med indstillingerne

Om det er 5 Mpixel, 8 Mpixel eller 10 er mig ligegyldigt, bare det er godt og kan klare billeder under alle lysforhold.

Søger man på edbpriser finder man b.la.

Olympus SP560-UZ / SP 565-UZ
    Sony Cybershot DSC-H10
    Canon PowerShot S5 IS
    Canon PowerShot SX100 IS
    max pris: 2500

Men hvilke af disse er det bedste?

• Jeg har selv brugt et S3 IS i et par år og det var jeg sku ganske tilfreds med. S5 har nogle mindre forbedringer men ellers er det stort set det samme :)

Slår selvfølgelig ikke noget spejlrefleks men prisen er jo heller ikke den samme.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB

Uden tvivl et lækker kamera - men way over mit budget :(

Nu havde du jo ikke skrevet noget om budget og det er bare et super nice kamera. Men så må du jo kigge på dens lillebror som også er rigtig nice.

Du har selv nævnt sx100is jeg ville helt sikkert spare lidt længere og tage et sx10is istedet du for en del mere kamera for pengene.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Nu havde du jo ikke skrevet noget om budget og det er bare et super nice kamera. Men så må du jo kigge på dens lillebror som også er rigtig nice.

Du har selv nævnt sx100is jeg ville helt sikkert spare lidt længere og tage et sx10is istedet du for en del mere kamera for pengene.

Der står en max pris i første indlæg, men lad nu det ligge :)

Canon'en er noteret, det ser ret lækkert ud - selv SX110 eller SX100 ser lækkert ud til prisen. (hhv. 1700 og 1800)

• Jamen det er vel meget logisk hvis du ikke forstår princippet i det syntes jeg du skal prøve og læse dig lidt klogere. Som jeg har nævnt 1000000 gange før så start med politikens store bog om foto og polititekns store bog om digital foto.

Oprindeligt indlæg af Nithel

Btw, er lidt blank med den der.. der står at det er super zoom med en 28mm vidvinkellinse... Hvordan hænger det sammen?

Jeg skal gerne fortælle det, når WHAT ikke gør det.

Dens blændevidde starter som du selv skriver ved 28mm, men går så derfra til 560 mm, altså 28-560mm. ( 35 mm ækvivalent = Svarene til 35mm film. ). ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Dens blændevidde starter som du selv skriver ved 28mm, men går så derfra til 560 mm, altså 28-560mm. ( 35 mm ækvivalent = Svarene til 35mm film. ). ;)

Hmm må lige være smuttet syntes sgu jeg skrev det sammen med anbefaling om at søge mere info. Godt du spottede det henrik :)

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Hmm må lige være smuttet syntes sgu jeg skrev det sammen med anbefaling om at søge mere info. Godt du spottede det henrik :)

Hehe, ja nogle gange mister man noget af teksten, har selv prøvet det masser af gange når man har lidt travlt. :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Som igen svarer til 20x zoom :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Jeg ved godt hvordan det hænger sammen, og det var lige præcis derfor jeg undrede mig. Jeg læste bare hvad der stod, nemlig "28 mm, f/2,8", og ikke "28-560mm, f/2,8". Derfor blev jeg forvirret :)

Jeg ved godt hvordan det hænger sammen, og det var lige præcis derfor jeg undrede mig. Jeg læste bare hvad der stod, nemlig "28 mm, f/2,8", og ikke "28-560mm, f/2,8". Derfor blev jeg forvirret :)

Det er lysstyrken på objektivet det er bare edbpriser der ikke fatter noget. Husk dog at den vil ændre sig når man zoomer ind.

Ja, f/ er størrelsen på blændeåbningen i størstetilstanden, men det var nu ikke det jeg hentydede til..

Tror godt jeg ved hvad du mener, der er rigtigt mange objektiver hvor der kun står en brændvidde selvom det er et zoom objektiv, men som What skriver er det Edbpriser som fucker op.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr