OC af E8500 :)

  • Hej :)
    jeg har ALDRIG prøvet at overglocke før så dette emne er nyt for mig.
    Jeg har læst diverse guides om overglocking men har lidt svært ved at finde
    ud af fremgangsmåden man gør det på.


    Altså hvad man først skal stille på osv.


    Mit setup er som følgende:
    Intel E8500 3,16 Ghz
    Asus P5n-D
    4GB DDR2 Pc-6400
    Inno3d 9800GTX
    Corsair T750WX (tror jeg den hedder).


    Har det nogen indflydelse at mine ram ikke er Pc-8200?


    Jeg vil meget gerne have en forklaring på hvordan jeg skal
    vide når der skal gives ekstra strøm :).


    Lige nu har jeg en NorthQ Siberian Tiger vandkøler på og der
    ligger jeg på 36 Grader i load, så den burde godt kunne komme et skud op ad :)


    Hvordan kan jeg vide når at jeg skal stoppe mit OC og ikke gøre noget yderligere?


    Mvh.
    Th0msen

  • Start med at hæve FSB. Start med 400. Du kan ikke brænde noget af, systemet booter bare ikke hvis noget er sat forkert. Så bliver du ved med at hæve FSB indtil den ikke vil boote ind i Windows. Så hopper du et skridt tilbage og tester med Prime95 eller lign.

  • Hvilken multiplier bruger E8500 som standard i BIOS?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM


  • Du skal finde en guide til oc på dit bundkort... fandt lige den her men har ikke læst den selv.
    http://www.overclockingwiki.org/forums/showthread.php?t=832
    Det afhænger nok meget af hvor langt dine 6400 ram vil oc.

  • sæt den stille og roligt opad med 10 eller lign (50 fsb første gang, men derefter langsomt), og så se om den kan køre orthos bare i 1 minut eller lign..derefter rebooter man igen og sætter op til den ikke vil det heller....så er det tid til at se om mere volt til ram (hvis de har nået deres grænse for hvad de er testet til) eller cpu eller måske northbridge ændrer på stabiliteten...når den begynder at være stabil igen og rammene ikke er grænsen, så fortsætter du bare et stykke mere, men nu skal du til at have den helt stabil...dvs mindst 30 min med orthos, for så kan den klare praktisk talt alle spil og programmer....hav realtemp oppe og se..som regel må cpuen ikke blive varmere end ca 75 mens du kører orthos....



    husk at finde ud af hvordan du resetter bios på dit bundkort, og har du mulighed for at gemme indstillinger, så gør det efterhånden.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.