Siger den bip?
Prøv at tage én ram klods ud og start kun med én.... evt sæt den over i nogle af de andre RAM-slots.
Siger den bip?
Prøv at tage én ram klods ud og start kun med én.... evt sæt den over i nogle af de andre RAM-slots.
Hehe okay.
Prøver jeg lige nu.
Ellers kommer den ind til "Datahuset" i morgen
Det burde bare ikke være nødvendigt!
men kan ikke lige se hvad det er der skulle være gået galt?!
Og slet ikke at den ikke gider boote efter du har resat bios....
Nej burde det, jeg er også ret vred <vred smiley her> på det dumme bundkort. Men har du forstand på hardware så kig lige i forummet for hardware og fortæl mig hvad du synes jeg skal have af nyt hardware som CPU, bundkort og ram hvis det er blevet ødelagt. Jeg har oprettet en tråd.
Jeg har måske lavet en fejl fordi da jeg tog hætten af de der BIOS (resetter dimserne) af, kom jeg til at tage en anden hætte af som sad på en jumper lige oven over. Den kom selvfølgelig tilbage på samme pinde igen. Jeg kan ikke finde ud af hvad det var for en jumper.
Det står heller ikke i min manual Så jeg ved sku ikke hvad det er udover der er en tegning i manualen om "Clear RTC RAM" hvor begge jumpers er markeret, men kun den nederste man skal flytte for at resette BIOS.
Øhh - jeg kan ikke se andre jumpers end den 'rigtige' til clear cmos?
hvilken anden jumper snakker du om?
Den 4-pin jumper der er lige ovenover den til "clear cmos", den er på side 1-25 i manualen (både webmanualen og min printede). Den er også inde i den cirkel der omfanger "Clear cmos"
Det kan godt være man skal kigge godt efter, men den er i bogen og også på mit bundkort..
Nu har jeg fundet ud af hvad det er, det er en "Chassis intrusion connector", som jeg er kommet til at pille af. Hvordan fikser jeg den? Den sidder det rigtige sted nu, samme som før.
Nu har jeg givet den til den lokale it-tekniker så han skal nok fikse den eller i hvert fald fortælle mig hvad der er galt. Så selvom jeg kommer til at bruge lidt penge på ham, gad jeg ikke vente mere.
du skal altid tage strømmen helt fra dit bundkort......dvs tag hovedledningen fra strømforsyningen, fjern jumperen der sidder på pin 1-2 og flyt den til pin 2-3 ..5 sekunder kan være nok, men der kan være rest-strøm i visse kondensatorer på bundkortet så venter man 10 min skulle den være helt sikker...sæt jumperen tilbage på 1-2 (jeg tror du har sat den på 2-3 endnu og derfor starter den ikke) sæt strøm til og så burde den virke igen...
du KAN dog have ristet noget ved at gøre det med strøm på....læs manualen grundigt, når du ikke ved hvad du laver.
Neej. Jeg er mere end 100% sikker på at jeg har flyttet den til det rigtige sted og at strømmen var taget helt fra computeren. Det der batteri tog jeg jo også ud for at resette BIOS. Det er næsten uforklareligt at Chassis Intrusion Connecter har lavet alt det lort sammen med BIOS resetting. Så det er helt i kage endnu, den er jo ved en ekspert nu så han skal nok ordne den, håber jeg. Medmindre mit bnudkort er ristet..