Underligeste oplevelse med bærbar computer!

  • Hej


    Jeg har jeg har netop fået ny harddisk i min bærbar computer (Zepto 6615WD) harddisken er en "WD Scorpio Black WD2500BEKT"


    Men efter jeg har sat den nye harddisk i, er min computer begyndet at have en meget dyb tone, når den står på nogle bord overflader. når den står på mit skrivebord af træ er den dybe tone der, men når den står på mit sofabord også af træ er den der ikke. jeg aner simpelhen ikke hvad der kan være galt.
    når jeg sætter den gamle harddisk i igen, er der slet ikke nogen tone lige meget hvor den står.


    Jeg har prøvet at monterer harddisken på alle muligt forskellige måder. skruerne er helt spændte. har haft "abesnot" mellem harddisk og "kassette" - men intet har hjulpet.


    nogle der kan se hvad der kan være galt?


    Mvh Kim

  • ´Kører den nye disk med flere rpm end den gamle? Fx 7200 vs 5400 rpm... Jeg skiftede til 7200 og havde præcis dit problem når den stod på et bord. Derfor skiftede jeg hurtigt til 5400 igen.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Ja det er vel et resonans problem og det kan du ikke gøre så meget ved i en bærbar da der ikke rigtig er plads til at ligge gummi måtter etc. i ... det ville også gøre disken temmelig varm.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [COL]Acce
    Nej det køre begge to med 7200 RPM. Jeg har også selv tænkt på at det er et resonans problem. Ved i hvordan man sådan lige kan bruge den resonans?


    ved du overhovedet hvad resonans betyder ?


    resonans er vibrationer når flere ting vibrerer med samme frekvens....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.