Ekstern HD "unreadeble" i vista!? What-to-do?

  • Hey..


    Har lige fået min nye com op og kører.. dejligt med min egen stationære igen..


    Men jeg kan ikke få min USB harddisk eller for den sags skyld min 2gb stick til at virke...


    Virker fint på både min kammerarts stationære med XP, og på min bærbar med Vista, har installeret Vista på min nye her...


    Har i nogle ide'er til hvad det kan være? den kan ses i bios drevet, synes slet ikke det hænger sammen..


    //Out - EcoPa

    Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

    Rettet 2 gange, sidst af EcoPa ().

  • Nogen der har pillet ved din pc og er kommet til at slette USB "driverne" under endhedshåndtering..? Kontrol Panel (/Control Panel) -> Systemværktøjer (/System tools) -> Enhedshåndtering (/Device Manager).. Der skulle vist ligge noget inde som hedder USB på en eller anden måde-

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • ahh flot, glemte at skrive at mit usb tastatur/mus virker fint..


    og der ser umiddelbart ikke ud til at der mangler noget inde i enhedshåndtering, selvom jeg ikke har installeret nogle deciderede drivere ud over en raid ting.. :)


    //Out - EcoPa

  • så har du nok fortalt den at alle dine hdd kører i raid, og så kan den self ikke finde den eksterne da et array ikke er oprettet med den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Rodede lige lidt rundt, og fandt frem til at jeg godt kan se den inde i disk management, men at den står om unreadeble.. Så nu må vi bare håbe google er min ven, med mindre der lige er nogle der prøvet det samme.. :)


    //Out - EcoPa

  • Hvad er dine settings i BIOS angående USB?
    Kan være der er nogle indstillinger der, som kan rette op på det?


    Hi-speed, legacy, etc...

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • hvad format er den formateret i fat32 ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.